Veel Gestelde Vragen

LET OP! Bezorg- en reactietijden kunnen afwijken tijdens Covid-19

Door grote drukte bij onze vervoerders kan het zijn dat je pakketje iets later komt dan gepland. Door de vele online bestellingen en richtlijnen waar de vervoerders zich aan moeten houden kan er enige vertraging ontstaan. Houd voor de actuele status van de bezorging de Track en Trace in de gaten.

Let op, de bezorger zal voor jouw pakket moeten tekenen in verband met de afstand die we moeten houden!

 

Daarnaast ervaren wij op dit moment een grotere drukte op de klantenservice, waardoor ons antwoord op jouw vraag langer kan duren dan je van ons mag verwachten. 

We hopen op je begrip in deze situatie!


Hoe werkt onze Veelgestelde Vragen pagina?

Welkom bij onze Veelgestelde Vragen! Hier kun je een antwoord op veel vragen terugvinden. De informatie wordt continu aangevuld en bijgewerkt.


Links zie je onze hoofd categorieën. Per categorie zie je een zestal vragen terug. Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen zorgen, we hebben een antwoord op nog veel meer vragen voor je! Gebruik de zoekbalk die je hierboven ziet en vul je vraag of enkele zoektermen in. Alle relevante vragen met de bijbehorende antwoorden worden dan getoond. 


- "Onze Veelgestelde Vragen": onze top 5

- "Bestellen": alle vragen die betrekking hebben op bestellen en annuleren

- "Levering": alle vragen die betrekking hebben op de levering van jouw bestelling

- "Betaalmethoden": alle vragen die betrekking hebben op betalingen

- "Retouren garantie": uitleg over onze retourprocedure en de garantie

- "Kortingscodes": uitleg over onze kortingscodes en andere acties

- "Installatie service": alle vragen over de installatie van jouw producten door onze monteurs

- "Technische hulp ****": technische ondersteuning bij de bijbehorende productcategerorie. 

 

- "Witgoed": uitleg over het proces rondom witgoed bestellingen

 


Staat jouw vraag er niet tussen, mag je altijd contact met ons opnemen.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je hebt het recht om binnen 30 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te ontbinden. Dit kan door het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt in te vullen.

Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 30 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 30 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €100,- bedraagt. Als je voor minder dan €100,- bestelt, dan rekenen we €4,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kun je hier bestellen. Hij is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product is het mogelijk dat de installatie voordeliger is. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op het winkelwagentje rechts boven in je scherm. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Naar winkelwagen".
  4. Controleer je winkelwagen. Ben je tevreden, klik dan op "Ga door naar afrekenen".
  5. Selecteer je verzendmethode.
  6. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  7. Kies je betaalmethode.
  8. Klik op "Plaats nu je bestelling". Je bestelling wordt geplaatst!

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Jammer dat je geen bevestiging van je bestelling kunt vinden. Houd er rekening mee dat het soms tot een paar uur kan duren voordat je de bestelling ontvangt. 

heb je na een paar uur nog steeds geen bevestiging ontvangen? Controleer eerst je e-mailadres. Een typefout is immers zo gemaakt. Is je e-mailadres incorrect, laat het ons weten. 

Is je e-mail correct en heb je een account op www.50five.nl? Controleer daar dan of je de bestelling ziet staan. Als je je bestelling daar terugvindt kun je dit aannemen als bevestiging.

Vind je je bestelling niet terug in je account, heb je een account gemaakt na het plaatsen van de bestelling, of heb je geen account? Laat het ons dan weten

Ik zie een zeer scherpe prijs op jullie website, klopt deze?

Regelmatig hebben wij leuke acties, welke je hier kan terugvinden.

Indien er sprake is van een afwijkende prijs of kortingscode kan er echter sprake zijn van een “kennelijke vergissing”. Als er sprake is van een kennelijke vergissing wat betreft de prijs of voorwaarden van een product of dienst hoeft 50five het product niet te leveren. Dit geven we aan in onze Algemene Voorwaarden, artikel 4 lid 2.

Wilt je een product of dienst bij 50five kopen? Dan wordt van je verwacht dat je van tevoren onderzoek doet naar de prijs van het product of dienst. Bijvoorbeeld wat een product/ dienst van hetzelfde merk en met dezelfde eigenschappen bij andere bedrijven kost.

Als de prijs zeer afwijkt en je twijfelt of de prijs van het product of dienst, neem dan contact met ons op om de prijs te controleren. We zoeken het dan graag voor je uit.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Wil je je bestelling annuleren? Dat is uiteraard jammer! We versturen je bestelling dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt. Neem direct contact op. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, kun je het pakket aan de deur weigeren.

Mocht je niet thuis zijn en is het pakket bij de buren bezorgd, neem dan contact met ons op. We sturen je een retourlabel toe. Let op: wel binnen 30 dagen (retourrecht)*.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Ik kan mijn BTW nummer niet doorgeven. Wat nu?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om jouw BTW nummer door te geven bij de bestelling. Geen zorgen, we kunnen de factuur achteraf altijd aanpassen. Neem contact op met je bestelnummer, bedrijfsnaam en BTW nummer en we passen de factuur graag aan.


Eventueel kunnen we ook een offerte opmaken met direct de juiste gegevens. We hebben dan de volgende gegevens van je nodig:
1. Bedrijfsnaam
2. BTW nummer
3. Leveringsadres
4. Overzicht van de producten die je wilt bestellen

Houd er rekening mee dat een bestelling via een persoonlijke offerte een langere levertijd heeft vanwege de handmatige handelingen.

Ik kan een bepaald product niet meer op jullie website vinden, verkopen jullie dit product nog?

Het is mogelijk dat het product wat je wil bestellen is uitverkocht of tijdelijk niet op voorraad is. Je vindt hem dan niet via de zoekresultaten. Wel kun je het product nog vinden als je naar de productcategorie gaat en links bij de filters "uitverkocht" selecteert.

Staat je gezochte product op uitverkocht en wil je graag weten of het product nog leverbaar is, neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 00:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden. Indien er een andere levertijd van toepassing is, zie je dit bij het product en in je winkelwagen staan.

De meeste bestellingen worden geleverd met PostNL. Houd er bij je bestelling rekening mee dat PostNL niet levert op zondag. Op alle andere werkdagen wordt wel gewoon bezorgd. Wanneer je op een werkdag vóór 00:00 uur bestelt, wordt jouw bestelling de volgende dag bezorgd.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €100,- bedraagt. Als je voor minder dan €100,- bestelt, dan rekenen we €4,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 00:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden. Indien er een andere levertijd van toepassing is, zie je dit bij het product en in je winkelwagen staan.

De meeste bestellingen worden geleverd met PostNL. Houd er bij je bestelling rekening mee dat PostNL niet levert op zondag. Op alle andere werkdagen wordt wel gewoon bezorgd. Wanneer je op een werkdag vóór 00:00 uur bestelt, wordt jouw bestelling de volgende dag bezorgd.

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met iDeal, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. De meeste betaalmethoden zijn gratis. Voor betalingen met PayPal vragen wij 1,5% van het aankoopbedrag adminstratiekosten.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 100,00 gratis, kun je producten binnen 30 dagen* kosteloos retourneren en wanneer je voor 00.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). Let op, sommige producten hebben een iets langere levertijd. Dit wordt bij het product vermeld.

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Waarom is mijn creditcard betaling afgewezen?

Wanneer je kiest voor creditcard als betaalmiddel tijdens het bestellen, dan kan het voorkomen dat de betaling wordt afgewezen. Betalingen die verbonden zijn aan een creditcard worden wegens fraudegevoeligheid gecontroleerd. We gaan er natuulijk niet van uit dat je fraude pleegt, maar er worden hiervoor wel controles uitgevoerd. Hoe dit exact wordt gecontroleerd kan helaas niet worden gedeeld, het is een geautomatiseerd proces waarbij de reden van afkeuring niet gedeeld kan worden. Ook bij een betaling met PayPal kan bovenstaand voorkomen.

Mocht een betaling worden afgewezen en je wilt toch graag bestellen, probeer het dan eens in een andere browser/incognito tabblad of kies voor een andere betaalmethode die beschikbaar is.

Hoe kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt hiervoor 30 dagen bedenktijd* vanaf het moment van ontvangst. Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen.

Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Stuur je het product retour, dan ontvangen we het product graag in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking met alle accessoires.
Ons retouradres is Luchthavenweg 55c, 5657EA te Eindhoven.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Wat betekent 30 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 30 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te ontbinden. Dit kan door het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt in te vullen.

Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 30 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 30 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode

Bij 50five heb je een retourperiode van 30 dagen. Er zijn echter enkele uitzonderingen op deze regel. Voor de uitzonderingen geldt de wettelijke retourperiode van 14 dagen. Houd hier dus rekening mee bij het doen van jouw aankoop!

De uitzonderingen zijn:

  • Tablets
  • Smartphones
  • TV’s
  • Witgoed
  • Monitors
  • Warmtepompen en CV-ketels
  • Laadpalen
  • Producten van het merk Harman Kardon
  • Wood pellets

Ik heb een bundel aangeschaft, maar wil een product terugsturen. Kan dit?

Jammer dat je een product wilt retourneren, maar dit kan zeker. Houd er rekening mee dat de bundelkorting dan kan komen te vervallen.
Stel je hebt twee producten in een bundel aangeschaft en je retourneert er een, dan heb je eigenlijk geen recht meer op een bundelkorting. Dit kan invloed hebben op het bedrag dat je terug krijgt.

Mijn product is defect en/of werkt niet. Wat nu?

Vervelend dat jouw product niet goed werkt. We kijken graag samen met jou naar een oplossing. 
Neem contact met ons op en vergeet niet om je bestelnummer door te geven. Daarnaast vernemen we graag om welk product het gaat, wat er niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt om het probleem op te lossen, en wanneer het defect is ontstaan.

Valt het binnen de garantie en kunnen we het probleem niet verhelpen, dan ruilen we het graag voor je om.

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van 24 maanden na ontvangst van de bestelling. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een andere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bovengenoemde extra garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Hoe kan ik op de hoogte worden gebracht van nieuwe aanbiedingen?

Wil je graag weten welke aanbiedingen en acties eraan komen? Wil je ook graag als eerste hiervan op de hoogte worden gebracht en ben je ook geïnteresseerd in andere nieuwtjes rondom 50five en Smart Home producten? Dan kun je lid worden van onze nieuwsbrief, klik hier om naar de pagina te gaan om je in te schrijven.

Wat voor soort kortingscodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten kortingscodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De codes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd wordt.

Elke kortingscode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee codes te gebruiken bij één bestelling.

Voor een overzicht van alle actieve kortingscodes, klik je hier.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kan de kortingscodes op twee momenten in het bestelproces toevoegen.

In de winkelwagen heb je onder de producten een mogelijkheid een code in te vullen via de link "Pas kortingscode toe". Vul de code in en klik op "Toepassen". Rond het bestelproces af.

Ben je de code vergeten toe te passen in je winkelwagen? Geen zorgen, in het bestelproces kun je de code alsnog toepassen wanneer je een betaalmethode selecteert. Ook hier zie je een veld om een code toe te passen.

Let op; je kan slechts één code per bestelling gebruiken. 

Ik heb een kortingscode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je kortingscode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de code. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de code.
  3. Komt de kortingscode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikt die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Mijn kortingscode is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Als je een (persoonlijke) kortingscode hebt, controleer dan goed de vervaldatum. Na de vervaldatum, is je kortingscode helaas niet meer geldig. Houd onze nieuwsbrief of website in de gaten voor nieuwe acties.

Kan ik een nieuwe kortingscode krijgen?

Alle korting codes hebben een begin- en einddatum. Zodra ze niet meer op onze eigen website vermeld staan zijn de kortingscodes niet meer geldig. Het is achteraf niet mogelijk om alsnog gebruik te maken van de kortingscodes.
Houd onze pagina met codes echter in de gaten. Wie weet staat er snel weer een nieuwe code! Je kan je ook inchrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe acties.

Kan ik mijn producten door 50five laten installeren?

Dit is zeker mogelijk. Wanneer je een product door ons wilt laten installeren, kun je het beste een installatievoucher aanschaffen. Een installatievoucher is geldig voor één product en maximaal één uur.
Een voucher kan niet gebruikt worden voor de installatie van een multi zone systeem, warmtepompen en cv ketels, of laadpalen.

Na aanschaf van de voucher neemt onze afdeling Planning binnen maximaal enkele werkdagen contact met je op voor het maken van een afspraak.

Video: Wat houdt onze installatieservice in?

Video: Ik heb een installatievoucher gekocht. Wat gebeurt er nu?

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kun je hier bestellen. Hij is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product is het mogelijk dat de installatie voordeliger is. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben aanvullende voorwaarden voor de 50five installatieservice op papier gezet. In de bijlage kun je de aanvullende voorwaarden teruglezen. Zie je de bijlage niet terug? Probeer dan dit artikel in een nieuw scherm te openen door hier te klikken.
Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.nl? Veel informatie lees je terug op de product pagina.

Heb je een van onze producten gekocht en technische ondersteuning nodig, probeer dan de zoekbalk die je ziet staan boven onze veelgestelde vragen. Op basis van jouw veelgestelde vragen blijven wij onze informatie op deze support pagina updaten.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Producten - Algemeen - Een onderdeel van mijn bestelling is gebroken. Hebben jullie een los onderdeel voor me?

Wat vervelend dat een van de onderdelen gebroken is. We verzoeken je in deze situatie enkele foto's op te sturen van het gebroken onderdeel, omdat dit je verhaal meer duidelijkheid geeft. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar smartadvice@50five.nl.

We kunnen niet altijd een los onderdeel toesturen, omdat we dit niet altijd in ons assortiment hebben. Mochten we geen los onderdeel hebben en valt het defect binnen de garantie, dan ruilen we het volledige product graag om. 

Producten - Algemeen - Video: Speedtest

Producten - Algemeen - Video: Wifi analyzer

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (speedtest)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. 

Waarom is de snelheid belangrijk? Wanneer de snelheid niet hoog genoeg is, kan de internet verbinding wegvallen, waardoor je geen notificaties krijgt op je of het product traag reageert.

Hoe voer je een speedtest uit? Ga eerst op de plek staan waar jouw smart device geïnstalleerd wordt/is. Op je mobiele apparaat ga je naar een site waar je een speedtest kan uitvoeren, zoals ring.com/speed. Voer de speedtest uit. De meeste producten hebben een snelheid van 2 Mbps up en down nodig. Is je snelheid te laag, overweeg dan een wifi versterker.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Is je snelheid hoog genoeg, dan moet een installatie geen problem zijn. Houd er rekening mee dat er wel storing op het wifikanaal kan voorkomen. In ons andere artikel over wifi analyzers leggen we je uit hoe je dit kan testen en wat je kan doen om eventuele problemen hiermee te verhelpen.

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (wifi analyzers)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. Hierover leer je meer in ons artikel over het uitvoeren van een speedtest.

Is je snelheid snel genoeg, is het ook slim om het kanaal te testen met behulp van een wifi analyzer. Een wifi analyzer app kun je downloaden en gebruiken op de plek waar je je smart device wilt installeren.

Je kan met de analyzer het beste kanaal of de beste plek voor je router/access-point vinden door simpelweg met je een mobiel apparaat een analyse van je draadloze netwerk te maken. Uit de test kan naar voren komen dat je mogelijk van kanaal moet wisselen. Jouw internetprovider kan je hier vaak mee helpen.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Beveiliging - Zo installeer je een Google Nest Hello (met video)

Leuk dat je interesse hebt in de Google Nest Hello of dat je deze al hebt gekocht! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden wanneer je deze deurbel gaat installeren. We nemen je graag mee door de verschillende opties, zodat jij daarna optimaal kan genieten van alle functies van de Google Nest Hello zoals jij dat wilt.

Bekijk de Nest Hello

Geen zin om te lezen? Bekijk dan onze video



Stap 1. Jouw huidige situatie (bedraad of niet?)
Heb je momenteel een bedrade installatie? Zoniet, dan moet er eerst een kabel getrokken worden zodat je de Google Nest Hello kan voorzien van netvoeding. In vele gevallen is er wel een bedrade deurbel en voor die situatie geven we verdere instructies.
Let op: Wanneer je aanpassingen gaat doen in jouw meterkast is het verstandig altijd eerst de stroom uit te schakelen, zo weet je zeker dat er een veilige werksituatie is.
TIP: controleer ook je wifi-verbinding bij je deur. Voor belangrijke functies van de Nest Hello, waaronder mobiele meldingen, bediening op afstand, videostreams en video-opnamen, heb je een werkende wifi-verbinding nodig. Een simpele manier is om een youtube video af te spelen bij je deur en te kijken of deze snel laadt en vlot afspeelt. Er zijn ook apps om het wifi-signaal te meten, zoals bijvoorbeeld Wifi Analyzer. Meer over wifi analyzers lees je hier.

Stap 2. Is jouw beltransformator (trafo) geschikt?
Met name de beltransformator (ook wel trafo genoemd) is belangrijk. Een trafo zorgt er voor dat netspanning (230 volt) omgezet wordt naar een lagere spanning (tussen de 8-24 volt). De Nest hello werkt op een voltage tussen de 12-24 volt. Sluit je de Nest Hello zonder trafo aan, brandt hij door. Dit valt niet onder de garantie.

Hoe weet ik of mijn trafo geschikt is?
Op de meeste trafo’s staat er een logo van een belletje aangegeven en staat het voltage er concreet op. Je vindt je trafo in de meeste gevallen in de meterkast. Hierbij 2 voorbeelden van veel voorkomende trafo’s.
trafo.jpgtrafo2.jpg
Indien het er niet op staat, dan kun je een multimeter gebruiken, als je deze hebt.
TIP: Let wel op, want als je de trafo onbelast meet, geeft je multimeter vaak een hoger voltage aan. Bijvoorbeeld een 8v trafo kan richting de 12v gaan.  De Google Nest Hello geeft overigens ook een oranje signaal af wanneer deze niet genoeg stroom heeft. In dat geval weet je dat jouw trafo te weinig voltage biedt.

a)Mijn trafo is geschikt (12v of meer)
Fijn, jouw trafo is geschikt. Je kan verder met de installatie bij stap 3.
b)Mijn trafo is niet geschikt (minder dan 12v)
trafo3.jpg
Indien je trafo niet geschikt is, moet je deze eerst vervangen. Afhankelijk van je situatie kun je een losse trafo bestellen of een volledig installatiepakket.
Indien je trafo in je groepenkast geïntegreerd zit (zoals foto) dan heb je enkel een nieuwe trafo nodig. Een goedkope optie is een Gacia beltrafo.

TIP:  Indien jouw trafo buiten de groepenkast zit (zie foto hieronder) dan hebben we een volledig installatiepakket voor je samengesteld. Je hebt dan een trafo, verdeler én stekker nodig. 

meterkast.jpg

Stap 3. Welke gong wil ik gebruiken?
De volgende stap is bepalen of je met je huidige gong wilt blijven werken, of dat je een nieuwe (eventueel draadloze) gong wilt toepassen. Hieronder beschrijven we de keuzemogelijkheden. 

  1. Geen gong. Je krijgt een melding via je app op je telefoon. Er klinkt géén belgeluid in huis wanneer er iemand aanbelt. In dit geval installeer je enkel de Google Nest Hello tegen de muur of deurpost en installeer je de app op je telefoon.
  2. De gong via een Google speaker
    Naast een bericht op je telefoon dat er iemand voor de deur staat, zal deze via een slimme speaker je laten weten of er iemand aan de deur staat. In combinatie met een Nest Aware abonnement kan hij je door gezichtsherkenning zelfs vertellen wíe er voor de deur staat. Volg de instructies in de app hoe je deze het beste kan installeren. Nog geen Google speaker in huis? Je vindt ze hier.
    TIP: je hond zal waarschijnlijk minder snel aanslaan op de speaker in plaats van op de deurbel gong.
  3. Huidige bedrade gong, geschikt voor meer dan 12 volt.
    Met deze vorm van installatie van de Nest deurbel heb je je oude transformator en gong nodig. Deze sluit je aan op het relais zoals in de installatie afbeelding hier beneden.
    Het relais vind je hier
    De aansluiting vind je hier.
    Nest_Hello_gong.png
  4. Huidige bedrade gong, niet geschikt voor meer dan 12 volt:
    TIP: In deze vorm van installatie kan je ervoor kiezen de oude trafo te laten hangen en de nieuwe ernaast te plaatsen. Je kan er ook voor kiezen de oude trafo in zijn geheel te vervangen voor de nieuwe transformator en zo het circuit eenvoudiger te maken.
    Nest_Hello_gong2.jpg
  5. Nieuwe gong, bedraad of draadloos.
    Bedraad
    Zorg dat ook deze bedrade gong (ookwel chime genoemd) geschikt is voor jouw situatie van 12 of 24 volt. Volg je het installatieschema ter indicatie.
    Nest_Hello_gong_3.png
    Draadloos
    Met deze vorm van installatie van de Google Nest Hello videodeurbel heb je je oude bedrade deurbel, je trafo en oude gong niet meer nodig. Je moet de bedrading van de trafo naar de deurbel wel gebruiken. Kies vervolgens voor een draadloze gong zoals deze van Honeywell. Je sluit een omvormer aan op de bedrading van de deurbel en Google Nest Hello. Deze zorgt er voor dat het signaal omgezet wordt van bekabeld naar een draadloos signaal. Belt er iemand aan, dan hoor je dit via de gong. 
    De Honeywell omvormer vind je hier.
    De Honeywell draadloze gong vind je hier.

Stap 4Google Nest Hello monteren en gong controleren
Bevestig de montageplaat van de Google Nest Hello bij je deur, zoals beschreven in de Google Nest Hello handleiding. Bevestig de bestaande stroomdraden van je oude deurbel door deze onder de schroefjes op de achterkant van de Nest Hello te plaatsen en de schroeven aan te draaien. Het maakt niet uit welke draad waar wordt geplaatst op de Google Nest Hello.
Klik nu de Google Nest Hello op zijn plaats.

TIP: Gebruik de bijgeleverde Google Nest Hello wig om de Google Nest Hello goed op de straat of je tuin te kunnen richten. Het kan zijn dat de Google Nest Hello iets opzij gericht moet worden, zodat je de persoon die voor je deur staat, in het midden van jouw videobeeld kan plaatsen.Nest_Hello_wig.jpg
Zet stroom op de trafo door de groep weer aan te zetten of steek de stekker in het stopcontact.
Controleer of de blauwe ring van de Google Nest Hello oplicht en wacht totdat de Google Nest Hello een geluidje afspeelt. Als dat gebeurt, druk op de knop om te controleren of de gong afgaat.

 

Stap 5Afronding en Google Nest Hello app instellen

  1. Wanneer alles werkt, maak dan gaten in de deksel van de verdeler door handmatig de clipjes aan de korte zijde van de deksel af te breken.
  2. Doe de deksel op de verdeler en schroef deze vast met de plastic schroeven aan de voorzijde.
  3. Download de Nest app en voeg een product toe. Je moet de QR-code op de achterzijde van de Google Nest Hello scannen gedurende dit proces. De QR code staat ook op de envelop in de verpakking.
  4. Doorloop de installatie in de Nest app. Het kan zijn dat je een aantal vragen krijgt tijdens deze procedure; deze zijn niet belangrijk omdat de installatie vaak niet overeenkomt met die wat voorgesteld wordt in de app. Je kunt de meeste installatievragen overslaan en direct door naar de setup van de Google Nest Hello.



Toch hulp nodig bij installatie?
Kom je er met de installatie toch niet uit, kunnen wij het ook voor je installeren. Schaf dan onze Google Nest Hello installatievoucher aan. We nemen contact met je op voor een afspraak. Onze smart home expert komt de installatie bij je thuis verrichten. 

 

 

Producten - Beveiliging - Tips tegen diefstal

In dit artikel geven wij je graag tips om je camera en videobeelden te beschermen.

  1. Plaats je camera zichtbaar.
    Dit kan de indringers afschrikken. Denk aan een plek die in het oogsveld hangt van de indringer. De indringer ziet het brandend lampje van de camera en weet dat hij/zij wordt gefilmd!
  2. Netsnoer (goed) bevestigen.
    Heb je een camer met een netsnoer, zorg er voor dat de kabel goed vast zit in een stopcontact. Zo wordt hij minder gemakkelijk meegenomen.

  3. Bewaar je videobeelden in de cloud.
    Bewaar de videobeelden in de cloud. Wordt de camera toch meegenomen, of raakt hij beschadigd, dan kun je via de beelden in de cloud nog zien wat er is gebeurd. Het voordeel hiervan is dat alleen jij deze opnames kan bekijken. 

Google Nest geeft je ook nog goede tips.

Producten - Beveiliging - Welke camera's werken zonder abonnement?

We hebben een aantal camera’s waar je geen abonnement voor nodig hebt:

1 Alle Nedis  netwerkbewakingscamera ( binnencamera)
2 Woox R4024 smart camera’s
3 Alle Ezviz camera’s
4 Alle Foscam camera’s
5 Alle Arlo beveiligingssysteem
6 Alle Somfy binnen & outdoor camera’s
7 Netatmo welcome camera
8 Eminent EM6350 camline pro outdoor beveiligingscamera
9 Netatmo presence outdoor
10 Klikaanklikuit wifi beveiligingscamera met nachtzicht – Ipcam-2000 

Voor de volgende camera’s heb je wel een abonnement nodig als je gebruik wilt maken van alle functionaliteiten:

1 Alle Nest indoor & outdoor camera’s
2 Alle Ring indoor & outdoor camera’s

Producten - Beveiliging - Bij welke beveiligingscamera’s kan ik de video’s opslaan op mijn NAS?

Je kan de video's van onderstaande camera’s opslaan op een NAS:

  • Arlo Pro 2 - IP-Camera / 2 camera's
  • Eminent EM6330 IP-Camera
  • Foscam FI9803P Outdoor IP-camera
  • Eminent EM6325 CamLine Pro 720p HD IP Beveiligingscamera
  • Foscam FI9900EP Outdoor PoE IP-camera
  • Foscam FI9961EP PoE 2MP Full HD IP-camera
  • Foscam Ip-cam Foscam Fi9900p Outdoor Silver
  • Foscam FI9800P Outdoor IP-Camera

Producten - Beveiliging - Moet ik bij een Nest of Ring camera/deurbel verplicht een abonnement hebben?

Als je gebruik wilt maken van alle functies die Nest en Ring aanbieden heb je een abonnement nodig. Wanneer je oudere videobeelden wilt terugzien, dan is dit zeker nodig. Wil je bij Nest gebruik maken van gezichtsherkeninning, dan is een abonnement ook nodig.

De verschillende abonnementen van Nest vind je hier.
De verschillende abonnementen van Ring vind je hier.

Producten - Beveiliging - Nest Aware

Nest Aware is een abonnement waardoor je van alle functionaliteiten van de Nest app gebruik kan maken, zoals activiteit zones instellen, opslaan van je videobeelden, gezichtsherkenning (alleen bij Nest IQ) en betere activiteit meldingen ontvangen.

Elk Nest beveiligingsproduct dat je aanschaft heeft standaard 1 maand Nest Aware proefabonnement. Na 1 maand vervalt het abonnement en de functionaliteiten. Alleen de basis functionaliteiten zijn dan nog van kracht; live beeld en bewegingsmeldingen.

Sinds mei 2020 heb je niet langer een apart abonnement per apparaat nodig. Je kunt de abonnementen hier bij Nest terug vinden. Heb je problemen met je abonnement? Dan raden we je aan contact op te nemen met Nest. Wij kunnen in verband met de privacy van jouw gegevens geen account informatie inzien.

Producten - Laadpalen – Wat betekenen de verschillende LED-ring kleuren bij de EVBox HomeLine?

Rondom de contactdoos is een LED-ring gemonteerd. Deze geeft de status van het laadstation weer, zodat je ziet in welke modus het laadstation zich bevindt.

Led_status_homeline.png

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.png

Producten - Laadpalen – Wat betekenen de verschillende LED-ring kleuren bij de EVBox BusinessLine?

Rondom de contactdoos van je laadstation is een LED-ring gemonteerd. Deze geeft de status van het laadstation weer, zodat je ziet in welke modus het laadstation zich bevindt. Als de LED-ring elke seconde geel knippert, dan is de laadsessie gepauzeerd. Dit kan voorkomen in een Hub – Satellite configuratie. Het laden wordt dan automatisch hervat zodra er vermogen beschikbaar komt. Als het laadstation bediend moet worden door middel van een laadpas (on-line modellen) dan is de LED ring in de stand-by modus groen. Bij laadstations met autostart of drukknop/sleutelbediening is de LED-ring in stand-by modus uit.

Led_status.png

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.png

Producten - Laadpalen - EVBox. Hoe activeer ik mijn laadpaal en/of laadpas?

  1. Onze installateurs laten een EVBox laadpas bij je achter (ga naar stap 3). Indien er is afgesproken dat deze zelf besteld moeten worden, dan kun je dat hier. Je ontvangt vervolgens een bevestiging via de mail.
  2. Binnen 5 dagen ontvang je jouw bestelling per post.
  3. Registreer de Laadpas (of sleutelhanger) via de BackOffice van EVBox en activeer ”publiek laden”.
  4. Je kunt direct beginnen met laden binnen het netwerk. Veel laadplezier!

 

 EVBox_laadpas.png

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.png

Producten - Laadpalen - Hoe kan ik bij EVBox een zakelijk account registreren?

Voor de registratie van een zakelijk account bij EVBox hebben wij een handige bijlage geschreven. Deze tref je aan in de bijlage.

Een zakelijk account is nodig voor het verrekenen van laadsessies. LET OP, je kan het account later niet aanpassen van privé naar zakelijk. Heb je per abuis toch voor de verkeerde optie gekozen? Neem dan contact op met EVBox. Zij hebben inzage in jouw account en kunnen je verder helpen.

Producten - Laadpalen – Waar kan ik mijn elektrische auto opladen?

Je kunt op alle publieke parkeerplaatsen met een laadpunt laden. Let wel op dat er een bepaalde soort laadpas nodig is bij publiek laden.

  • Thuis in een privé-garage / op een privé-oprijlaan /-parkeerplaats of bij een toegewezen/gedeelde parkeerplaats (gebruikelijk bij appartementen).
  • Op het werk bij de parkeerplaats van je bedrijfspand.
  • In het openbaar langs de straten, de snelweg of bij alle publieke parkeerfaciliteiten die je je maar kunt bedenken. Hierbij horen winkelcentra, restaurants, hotels, ziekenhuizen, enzovoort.

 Of je op publieke laadpunten kunt laden, is afhankelijk van je laadpas. Met een laadpas waarop "interoperability" of "roaming" is geactiveerd, kun je je auto opladen bij alle laadpunt-providers door heel Nederland. Met de gratis EVBox laadpas kan je van deze service gebruikmaken voor slechts €3.75 (excl. btw) per maand.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.

Logo_groenopladen.png

 

Producten - Laadpalen – Wat kost het om mijn auto op te laden?

Dit hangt af van de laadtarieven die zijn ingesteld door de eigenaar van de laadpaal. Het gemiddeld tarief in Nederland ligt tussen de 22 en 35 cent per kWh.

Ondanks lage olieprijzen, zijn elektrische auto’s nog steeds goedkoper te ‘tanken’ dan hun traditionele tegenhangers. Omdat elke laadpaal-provider en/of -beheerder (zoals een parkeerfaciliteit of een winkel) verschillende laadprijzen kan hanteren, adviseren wij je altijd de website van de locatie/instantie te raadplegen voor de laadtarieven. Zoals eerder gezegd, liggen In Nederland de gemiddelde tarieven voor elektrisch laden tussen de € 0,22 en € 0,35 per kWh.

Rekenvoorbeeld:
Laten we een voorbeeld nemen van een elektrische auto met een lege accu en 12 kWh vermogen. In de meeste gevallen zal deze auto tussen de 60 en 80 km op één laadbeurt kunnen rijden. In dit geval zal het opladen 12 x 0,22 = € 2,64 kosten. Dit betekent dat het stroomverbruik per km slechts € 0,03 tot € 0,04 bedraagt.

Laadtarieven op EVBox laadstations

EVBox stelt zelf geen laadtarieven op hun laadstations. In plaats daarvan, is het de eigenaar van het laadstation die het laadtarief bepaalt. Dit kan zowel een starttarief als een kWh-tarief zijn. Deze tarieven worden doorberekend aan klanten met een EVBox laadpas. Als de gebruiker een laadpas van een andere service provider gebruikt, zal er een toeslag van toepassing zijn. Iedere laadpas-provider kan zelf deze toeslag bepalen. Ook kan de laadpas-provider individuele tariefafspraken met de laadpasgebruikers maken. De laadpunt-operator (in dit geval EVBox) heeft hier geen invloed op.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.png

Producten - Verwarming - Tip: bewaar je oude thermostaat

Het kopen van een nieuwe thermostaat is zo gebeurd. Natuurlijk ga je enthousiast aan de slag om alle opties te proberen. Wij raden je aan om in je enthousiasme niet je oude thermostaat weg te gooien als die nog werkt.

 

We gaan er natuurlijk van uit dat je zonder problemen vele jaren van je nieuwe thermostaat kan genieten. Heel soms wil het echter voorkomen dat een product defect raakt. Met name bij een defecte thermostaat in de winter is het dan fijn als je tijdelijk iets achter de hand hebt. Dit om te verkomen dat jij of je gezin in de kou komt te zitten.

Producten - Verwarming - Wat is het verschil tussen aan-uit en modulerend/opentherm?

Een ketel kan op twee manieren aangestuurd worden door een thermostaat: aan-uit of modulerend (ook wel opentherm aansluiting genoemd). Iedere ketel kan aan-uit aangestuurd worden. Niet iedere ketel kan modulerend aangestuurd worden. Soms kan de ketel wel modulerend aangestuurd worden, maar is er nog een converter nodig. Om te weten hoe jouw ketel aangesloten kan worden, kun je onze aansluittabel raadplegen.

 

Maar wat is nu het verschil tussen aan-uit en modulerend? Dat leggen we je uit.

Aan-uit
Een aan-uit thermostaat werkt als een lichtschakelaar. De thermostaat kan alleen ‘aan’ of ‘uit’. De thermostaat springt aan als de ruimte kouder is dan de ingestelde temperatuur op je thermostaat. Op dat moment gaat je ketel aan. Als de temperatuur is bereikt, schakelt je thermostaat de CV ketel uit.

Ontdek alle Aan/Uit Thermostaten


Modulerend
Als je een modulerende thermostaat hebt kun je je ketel op verschillende standen laten branden. Dit zorgt voor een nauwkeurige temperatuurregeling en zorgt ervoor dat je ketel niet onnodig brandt. Een modulerende ketel en thermostaat hebben een twee- weg communicatie. Je thermostaat kan dus ook informatie ontvangen van je ketel.

Ontdek alle Opentherm Thermostaten

 

Producten - Verwarming - Compatibiliteit ketels en thermostaten (Aansluittabel)

Ben je geïnteresseerd in een slimme verwarmingssysteem? Dan is het belangrijk om te weten welke thermostaat geschikt is voor jouw ketel. Wij hebben hiervoor een handige aansluittabel gemaakt.

Producten - Verwarming - Ik heb een storing in mijn ketel / thermostaat. Wat nu?

Wanneer je een probleem/ storing ervaart bij de thermostaat, kunnen wij je in veel gevallen verder helpen. Wanneer je een probleem ervaart met de thermostaat, neem dan contact met ons op. We hebben dan een antwoord nodig op de vragen in onze vragenlijst om je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. 
In de winter hebben wij het vaak drukker met aanvragen. Kijk ook eens bij onze troubleshoot checklist of je het probleem zelf kan verhelpen.

Wanneer het probleem niet door de thermostaat wordt veroorzaakt, maar afkomstig is uit het verwarmingssyteem zelf, dan is er wellicht iets anders aan de hand. Neem dan contact op met de onderhoudsmonteur. Je vindt de contact informatie van de onderhoudsmonteur vaak terug bij de cv-ketel/ warmte installatie. Ook kun je kijken naar een gecertifcieerd installateur bij jou in de buurt.

Welke storingen zijn een indicatie van een probleem in het verwarmingssysteem?

  • Lekkage
  • Storingscode aanwezig op het display van de cv-ketel/warmtepomp
  • Geen warm water
  • Storing in de elektronica van de cv-ketel/warmtepomp

Producten - Verwarming - Welke informatie hebben wij nodig om je te helpen bij een storing / defect?

In dit artikel leggen we je uit welke informatie wij hebben nodig hebben om je zo goed en snel mogelijk te helpen bij problemen bij verwarmingsproducten.

We hebben altijd onderstaande informatie nodig:

  • Volledige naam
  • Contact gegevens
  • Ordernummer 

Per probleem hebben we andere gegevens nodig. We geven uitleg over de volgende punten:

  1. Probleem met verwarmen
  2. Problemen bij multizone thermostaat
  3. Bij een foutmelding
  4. Problemen met de app
  5. Problemen met de wifi verbinding of andere communicatie problemen

 

1. Probleem met verwarmen

  • Merk + type cv-ketel
  • Geen cv-ketel? Dan ontvangen we graag welke type verwarming aanwezig is in jouw woning
  • Omschrijving van het probleem
  • Welke stappen heb je zelf al doorlopen? (we ontvangen graag de stappen en het resultaat wat dit geboden heeft)
  • Bij een afwijkende temperatuur, graag aangeven wat deze afwijking is. We ontvangen in dit geval ook graag een foto van de display van de thermostaat
  • Hoelang is het probleem aanwezig/ wanneer is het probleem ontstaan?
  • Hoe heb je de thermostaat aangesloten (aan/uit of OpenTherm)? Bij twijfel stuur eventueel een foto van de aansluiting in de ketel mee.

2. Problemen bij multizone thermostaat

  • Informatie zoals aangegeven bij het kopje ‘Problemen met verwarmen’
  • Welke producten heb je geïnstalleerd? (de verschillende componenten)
  • Zijn er nog andere aanpassingen aangebracht, zoals het vervangen van ventielen, plaatsen van een zoneklep etc.?

3. Bij een foutmelding

  • De exacte foutcode(s) die je ontvangt
  • Een afbeelding van de foutcode
  • Herstelt de fout automatisch?

4. Problemen met de app

  • Omschrijving van het probleem
  • Hoelang is het probleem aanwezig?
  • Heb je de app getest op een andere telefoon/tablet?
  • Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
  • Houd er rekening mee dat bij app gerelateerde problemen de oorzaak bij de app of het account kan liggen. Hier kan alleen de producent je mee helpen.

5. Problemen met de wifi verbinding of andere communicatie problemen

  • Resultaat wifi analyzer; zie artikel wifi analyzer
  • Bij communicatie fout van de ketelmodule, graag een foto maken en sturen van de ketelmodule – cv-ketel

Producten - Verwarming - Troubleshoot checklist Verwarming

In veel gevallen kun je het probleem dat je ervaart zelf oplossen. Weet je niet zeker hoe je dit kunt aanpakken, dan helpt dit bericht je verder.   

  1. Het product start niet meer op
  2. Verbindingsproblemen
  3. Koppeling met account/app
  4. Harde reset 

1. Het product start niet meer op
Is het product uitgeschakeld, start het niet meer op en reageert het nergens meer op? Dan is er een grote kans dat er geen voeding meer geleverd wordt aan het apparaat.  

  • Bij een product met een stekker voeding: Heb je tijdelijk het apparaat uit het stopcontact gehaald? Controlleer dan of de stekker nog steeds goed in het stopcontact zit. Werkt het product vervolgens nog niet, test dan als eerst of in een ander stopcontact het product wel opstart. 
  • Bij een product met batterij: batterijen kunnen natuurlijk opraken, dit gebeurt soms sneller dan je verwacht. Dit kan komen doordat het apparaat bijvoorbeeld tijdelijk verbindingsproblemen heeft gehad, waardoor er meer vermogen nodig was vanuit de batterijen. Zijn er grote temperatuur verschillen geweest? Ook dan kan het zijn dat de batterijen sneller leeg raken dan normaal het geval zou zijn. Wij raden aan de batterijen te vervangen. Doe dit het liefste met batterijen die helemaal nieuw uit de verpakking komen.
    Kijk ook altijd goed bij het vervangen van de batterijen naar het type. Zo kunnen niet alle appartaten bijvoorbeeld overweg met oplaadbare batterijen.

2. Verbindingsproblemen
Is je Smart Home device offline in de app? Controleer dan of de vereisten voor je wifi netwerk nog goed staan. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld een speedtest of wifi analyzer gebruiken om na te gaan of er geen problemen zijn met de snelheid of kanaal(instellingen). Controleer ook altijd wat de fabrikant aangeeft over de wifi verbinding.

3. Koppeling met account/app
Ervaar je problemen met je account? Kijk dan eens naar dit artikel.

4. Harde reset
Reageert je apparraat nergens meer op? Heb je de voeding of batterijen gecontroleerd en het apparaat reageert nog steeds nergens op, dan kun je proberen om een harde reset uit te voeren. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je apparraat of ga naar de website van de fabrikant om de stappen voor het resetten te controleren.

Ervaar je na alle stappen nog steeds problemen, neem dan gerust contact met ons op. Vergeet niet te kijken naar dit artikel, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Producten - Multi zone - Wat is een multi zone systeem (Tado, Honeywell Evohome)?

Met een multi zone systeem, zoals van Tado of Honeywell Evohome, kun je de temperatuur van elke kamer in je huis afzonderlijk instellen. Ideaal als je vanuit thuis werkt en alleen jouw kantoor wilt verwarmen, en niet de rest van het huis. Of als beneden de open haard aan staat, hierdoor de ketel niet aan gaat, maar je boven de kinderkamer toch wilt verwarmen.

Radiatorknoppen
Een multi zone systeem werkt doorgaans met een hoofdthermostaat, en speciale radiatorknoppen. Deze knoppen hebben een motor ingebouwd, waarmee ze het radiatorventiel kunnen openen of sluiten. Hierdoor krijgt warm water wel of geen kans de radiator te verwarmen. 

Radiogolven
De onderdelen communiceren onderling via radiogolven met elkaar. Zo kan de thermostaat een sein sturen naar de ketel dat de ketel aan moet. Tegelijkertijd kan de thermostaat een seintje sturen naar de radiatorknoppen van de zones die verwarmd moeten worden, dat ze open moeten draaien. Radiogolven zijn betrouwbaarder dan Wifi. Denk immers maar aan het signaal van de radio; een zendmast kan ver van jou verwijderd zijn terwijl je nog steeds een goed signaal ontvangt.

Wifi
Hoe werkt het dan met Wifi? Alleen de communicatie tussen het systeem en de app gaat via Wifi. Via een internet bridge (bij Evohome ingebouwd, bij Tado los meegeleverd), communiceert de app met de thermostaat. Zo kun je ook op jouw telefoon de temperatuur van een zone aanpassen.

Wat komt er bij kijken?
Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een multi zone systeem. Dit bespreken wij in andere artikelen:

- Hoe weet ik of mijn ketel geschikt is?
- Heb ik op iedere radiator een slimme radiatorknop nodig?
- Hoe weet ik of mijn radiatoren geschikt zijn?
- Ik heb vloerverwarming. Kan ik dat ook aansluiten?
- Wat kan ik doen om het systeem veilig te laten werken?
- Ik heb stadsverwarming. Werkt dat ook met multi zone?

Producten - Multi zone - Hoe weet ik of mijn ketel geschikt is voor een systeem van Tado of Evohome?

In principe kunnen alle ketels met een multi zone systeem werken. Je moet alleen goed controleren of jouw ketel aan/uit of opentherm compatibel is. Dit kun je doen door jouw ketel op te zoeken in onze aansluittabel.

Voor het bestellen van Tado is dit iets minder van belang; deze kan op beide manieren worden aangesloten. Voor Honeywell Evohome is dit zeer belangrijk. De Honeywell Evohome set wordt namelijk met een ketelmodule geleverd. Afhankelijk van het pakket dat je kiest, is de ketelmodule alleen compatibel met aan/uit of met opentherm.

Producten - Multi zone - Ik wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Heb ik op iedere radiator een slimme radiatorknop nodig?

Het is niet verplicht om op elke radiator een slimme thermostaatknop te plaatsen. We raden je dit wel aan. Iedere radiator zonder slimme knop kun je namelijk niet bedienen.

Dit betekent dat als een radiator zonder slimme knop open staat, deze altijd mee verwarmd wordt wanneer een zone om warmte vraagt, ook als je hem niet warm wilt hebben. Staat hij open, maar zijn al je zones op temperatuur, dan wordt hij nooit warm. Ook niet als je hem wel warm wilt hebben. Staat hij dicht, dan wordt hij nooit warm.

Houd er rekening mee dat je een bypass in je systeem nodig hebt wanneer je overstapt op slimme knoppen. Wil je dat één van je radiatoren als bypass dient, dient deze te allen tijde open te staan.

Producten - Multi zone - Hoe weet ik of mijn radiatoren geschikt zijn voor een systeem van Tado of Evohome?

De Tado en Honeywell Evohome knoppen kunnen alleen gebruikt worden op thermostatische ventielen. Hoe herken je deze?

Plus en min
Het gemakkelijkste is door naar de huidige radiatorknop te kijken. Zie je een plus en min op de knop? Dan kun je er van uitgaan dat de knop niet thermostatisch is. De Tado of Evohome knoppen passen dan helaas niet op jouw huidige installatie. Niet getreurd, onze monteurs kunnen deze ventielen voor je vervangen! Houd er rekening mee dat hiervoor het water uit jouw CV systeem geleegd dient te worden. Hierdoor kan de installatie lang duren. Heb je interesse in een offerte? Vraag deze dan aan via ons contactformulier.

Thermostatisch
Zie je de cijfers 1 tot en met 5 op de knop, dan kun je er van uitgaan dat jouw radiatorventielen thermostatisch zijn. Dit wil nog niet zeggen dat de knoppen direct op de ventielen passen. Er bestaan namelijk ventielen in verschillende maten. Voor de meest gangbare maten leveren zowel Tado als Honeywell adapters mee met hun knoppen. Zo passen ze in de meeste gevallen toch. Twijfel je of jouw radiatoren geschikt zijn? Stuur ons dan een foto van jouw huidige knoppen en de ventielen.

Producten - Multi zone - Ik wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Werkt dit ook met vloerverwarming?

Wanneer je vloerverwarming hebt, en je wilt dit meenemen in jouw multi zone systeem, dan is dit mogelijk. Dit werkt anders voor Tado en Evohome.

Vloerverwarming
Wanneer je vloerverwarming hebt in jouw woning, heb je een vloerverwarmingsverdeler. De ketel levert via jouw verwarmingsbuizen warm water aan de verdeler. Vanuit deze verdeler gaan er leidingen/buizen met warm water de vloer in. Deze leidingen lopen in een lus en komen zo weer bij de verdeler uit. Via jouw verwarmingsbuizen stroomt het water weer terug naar de ketel.

Tado
Met Tado kun je een vloerverwarmingsverdeler enkel als één zone aansturen. Dit doe je door in de aanvoerleiding naar de verdeler een zoneklep te plaatsen. Deze klep opent of sluit de leiding, waardoor de vloerverwarming wel of niet warm wordt.
De zoneklep wordt aangestuurd door de Tado thermostaat. Hiervoor dient de thermostaat bedraad aangesloten te worden op de zoneklep. Let op, deze draad is vaak nog niet aanwezig en moet je dus aanleggen! 
Doordat de Tado thermostaat slechts op één onderdeel bedraad aangesloten kan worden, dient hij draadloos te communiceren met de ketel. Dat kan door middel van de Extensiekit.

Evohome
Met Evohome zijn er meerdere opties. Je kan, net zoals bij Tado kiezen voor aansturing via een zoneklep. De aansturing van de zoneklep verloopt bij Evohome via een draadloos aan/uit relais.
Je kan er ook voor kiezen om jouw vloerverwarmingsverdeler in zones op te delen. Dat is fijn wanneer je bijvoorbeeld vloerverwarming in de woonkamer en (dichte) keuken hebt, en je wilt deze apart bedienen. Je hebt dan een extra verdeler van Honeywell nodig en servomotoren. Deze servomotoren plaats je op de aansluiting van de buizen van de vloerverwarming. Doordat iedere buis op deze wijze open en dicht kan worden gezet, kan je ze apart aansturen.
Let op, je hebt dan ook in iedere zone met vloerverwarming een thermostaat nodig. Anders weet het systeem niet hoe warm het is in de zone en weet het dus ook niet of/wanneer het moet beginnen of stoppen met verwarmen.

Installatie
Doordat het systeem erg technisch kan worden in combinatie met vloerverwarming, raden we je aan om dit te laten installeren. 

 

Ontdek alle multi-zone verwarmingsystemen

Producten - Multi zone - Ik heb/wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Wat kan ik doen om het systeem veilig te laten werken? (bypass)

Wanneer alle radiatoren voorzien zijn van thermostatische ventielen, heb je een bypass nodig voor een veilige werking van het systeem. Een bypass is een extra stuk in jouw leidingen, waardoor er altijd doorstroming van water mogelijk is. De ketel moet namelijk zijn warmte kwijt als er warmte vraag is terwijl alle radiatoren dicht staan. (bijv in de zomer als je warm water gebruikt) Dit is mogelijk door doorstroming.

Doe je dit niet, dan slaat je ketel in storing en in het ergste geval gaat deze dan defect. Je kunt er ook voor kiezen om 1 radiator niet van een thermostatisch ventiel en knop te voorzien en deze altijd open te zetten. De radiator fungeert dan als bypass. Houd er wel rekening mee dat deze radiator ook altijd aangaat bij elke warmte vraag die er is.

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je de Philips Hue Bridge toe aan de Philips Hue app?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je een Philips Hue lamp toe aan de Philips Hue bridge?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je Philips Hue accessoires toe aan de Hue app?

Producten - Verlichting - Is [x] product van Osram compatibel met Philips Hue?

Osram is geen officiële partner van Philips Hue. Daarom werken sommige Osram producten niet samen met Philips Hue. De Motion Sensor is daar één van. Dit geld ook voor de Osram switch. Deze kun je helaas niet koppelen aan je Philips Hue bridge en app. De Osram Smart+ Plug Indoor is wel compatibel met Philips Hue.

 

Producten - Verlichting - Welke merken werken samen met Philips Hue?

De producten van de volgende merken kun je koppelen aan je Philips Hue app:

1. Innr lampen
2. Niko schakelaars
3. Trust lampen

Daarnaast werkt Philips Hue samen met Alexa, Apple Home Kit en Google Home!

Producten - Verlichting - Hoeveel Philips Hue producten kan ik koppelen aan 1 bridge?

Je kunt officieel maximaal 50 lampen en 10 accessoires aan 1 Hue bridge verbinden. Onofficieel is het mogelijk om net iets meer producten te koppelen, maar dit raden we niet aan.

Producten - Home Automation - Wat kan ik doen wanneer de TP-Link Deco stopt met werken?

De hoofd Deco is gestopt

Controleer of je modem nog werkt. Haal de Hoofd Deco van je modem en verbind je laptop vervolgens met dezelfde ethernetpoort en kabel. Controleer nu of de laptop verbinding kan maken met het internet.

Wanneer er geen verbinding mogelijk is, check de status van je Internetprovider en neem eventueel contact met hen op voor verdere support.

Controleer de LED status op de hoofd Deco

  • Wanneer de LED groen brandt, controleer dan of de firmware up to date is van de hoofd Deco. Je kunt de stappen voor de firmware update via de volgende link bekijken; klik hier
  • Wanneer de LED rood knippert of rood kleurt. Haal de Deco van je modem. Schakel de modem en hoofd Deco uit en weer aan, wacht voor 2 minuten. Wanneer de lichtjes op je modem stabiel zijn connecteer je de Deco weer met je modem. Test nu je verbinding
  • Wanneer de LED blauw knippert. De Deco moet geconfigureerd worden
  • De LED is geel of helemaal uit. Controleer de voeding (kabel en stopcontact)

Wanneer je de Deco moet resetten druk je voor 2 seconden op de reset knop. Voer vervolgens de configuratie uit. Let wel op, heb je de Deco al gereset doe dit dan niet vlak achter elkaar.

Producten - Home Automation - Heb ik een modem nodig wanneer ik de Netgear Orbi aanschaf?

Ja, wanneer je de Orbi wilt gebruiken dan heb je al een bestaande gateway of modem nodig. De Orbi is compatible met de grote internetproviders.

Wil je graag meer informatie over de Netgear Orbi bekijk dan eens ons blog artikel, klik hier

Producten - Home Automation - Welke protocollen ondersteunt Homey?

Homey ondersteunt meerdere protocollen. Hierdoor hoef je minder te letten op het gebruikte protocol van een Slim Apparaat wat je toe wilt voegen aan de Homey, om zo je woning echt slim te maken. Maar welke protocollen ondersteunt Homey dan precies?

  • RF 433MHz (bijvoorbeeld KlikAanKlikUit)
  • RF 868 MHz (wordt onder andere gebruikt door weerstations en sommige thermostaten)
  • Z-Wave
  • ZigBee
  • Bluetooth
  • Wifi
  • Infrarood (voor tv’s en tuners)

Voor meer informatie over de producten die samen kunnen werken met Homey kun je de ‘Talks With Homey’ pagina op de website van Athom bekijken, klik hier.

Producten - Home Automation - Waarom werkt de borstel van mijn Neato robotstofzuiger niet meer?

Wanneer de borstel van de robot stofzuiger niet meer werkt gaat dit vaak samen met een van de onderstaande meldingen. Ook wanneer je geen melding ontvangt is het raadzaam om onderstaande stappen uit te voeren.

Je ontvangt de melding ‘Mijn borstel zit vast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Zorg ervoor dat er geen vuil om de borstel is gewikkeld. Ook bij de melding ‘Mijn borstel is overbelast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Ook hier zorg je ervoor dat er geen vuil om de borstel gewikkeld is. 

Volg de stappen om de borstel te reinigen bij bovengenoemde meldingen:
1. Houd de robot stofzuiger ondersteboven. Trek wanneer aanwezig de zijborstel van de robot.
2. Plaats je vingers onder de borstelkap voor de wielen en trek zachtjes tot de kap los komt. Verwijder de borstelkap.
3. Til de borstel voorzichtig omhoog om deze uit de borstelbehuizing te trekken.
4. Verwijder al het aanwezige vuil. Veeg met een vochtige doek over de borstelbladen om stof te verwijderen.
5. Plaats de borstel weer in de robot door het uiteinde met de zeskantvorm op de zeskantbout te bevestigen. Controleer of de borstel stevig in de robot zit.
6. Plaats de borstelkap terug en klik deze vast. Zet indien aanwezig de zijborstel er weer op.

Voor de beste prestaties moet de borstel regelmatig vervangen worden. Vervang de borstel wanneer de bladen of borstelharen beschadigd zijn.

 

 

Producten - Home Automation - Werkt een Powerline in ieder stopcontact?

Met een powerline adapter maak je van ieder stopcontact een internetaansluiting met draad of via wifi. We leggen graag de verschillen in adapters uit en geven advies over welke oplossing bij jouw situatie past. Voor een goed overzicht van alle verschillen en mogelijkheden, lees dan ons blog artikel.

Producten - Home Automation - Hoeveel Netgear Orbi’s heb ik nodig voor een volledige wifidekking in mijn woning?

Alle Netgear Orbi-systemen zijn geweldig! Wat het beste voor jou is, hangt af van wat je nodig hebt voor je huis. Ieder huis is namelijk anders. De Netgear Orbi Finder kan je helpen bij het vinden van de juiste Orbi. Zo weet je pecies hoeveel nodes je nodig hebt. Zo is voor een woning met drie verdiepingen een node per verdieping aan te raden. Meer informatie lees je terug in ons blog.

Technische hulp - TV en Audio - Garantie LG TV's

Is je LG TV defect en valt dit nog binnen de twee jaar garantietermijn? Dan is het verzoek vanuit LG om eerst contact met hen op te nemen. Zij kunnen mogelijk de TV nog repareren. Omruilverzoeken binnen de garantie verlopen dan ook via hen, in tegenstelling tot ons reguliere retourproces.

LG is bereikbaar via 0900-543 54 54 (lokaal tarief) op maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 20.00 uur. 

Producten - TV en Audio - Hoe kun je de Sonos One aansluiten?

De Sonos One heeft 1 aansluiting; een UTP aansluiting. De Sonos One is te koppelen aan diverse spraakbesturing systemen waaronder Amazon Alexa en Google assistent. Daarnaast kun je de Sonos One gebruiken in combinatie met Apple Airplay 2 en Home Kit. Dit betekent dat je de speaker ook via Siri kan bedienen.
De Sonos One werkt niet met Bluetooth.

Hoe kan ik witgoed retourneren?

Als je je witgoed wil retourneren, vul dan het online retourformulier in. Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om je apparaat op te halen. Voordat zij komen, ontvang je een mail met daarin het moment waarop je apparaat wordt opgehaald. In deze e-mail vind je ook een link, waarmee je de ophaaltijd aan kan passen.

Is installatie bij de prijs inbegrepen?

Bij al onze witgoedproducten zit standaard de drempelservice inbegrepen. Dit betekent dat we je product tot over de drempel van je woning afleveren. 

Wil je dat we je oude product mee retour nemen? Dat kan! Dit kun je aangeven als onze klantenservice contact met je opneemt na je bestelling. Dan wordt je gevraagd of het oude apparaat moet worden meegenomen door onze bezorgpartner Amacom. Laat je je oude apparaat mee retour nemen? Zorg er wel even voor dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Apparaat is afgepompt (bij wasmachines)
  • Apparaat is schoon en droog
  • Apparaat is transportveilig en bestaat niet uit losse onderdelen
  • Apparaat is losgekoppeld en is niet ingebouwd

Wat is de levertijd van witgoed?

De levertijd van witgoed is langer dan onze standaard levertijd. Als je witgoed bestelt bij 50five, dan leveren we je product 2 werkdagen na het moment dat je hebt besteld. Het bestelproces verloopt als volgt:

  • Je bestelt je product (een wasmachine, droger, koelkast of vaatwasser)
  • Als je je product hebt besteld, neemt onze klantenservice contact met je op om te vragen of het apparaat past, alle aansluitingen aanwezig zijn en of het oude apparaat mee retour moet worden genomen.
  • Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om de bezorging in te plannen. Zij nemen contact met op om te bepalen wanneer de bezorging plaats kan vinden.
  • Je ontvangt van Amacom een bevestigingsmail van het bezorgmoment. Daarmee kun je ook je bestelling volgen.
  • De bezorging wordt gedaan door 1 of 2 personen, afhankelijk van het product.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bericht ons via Whatsapp

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

LET OP: Wij kunnen je via deze weg niet helpen met vragen over installatie afspraken en/of laadpalen. Gebruik hiervoor het contactformulier.

temporarily unavailable

Chat met ons via Messenger

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

LET OP: Wij kunnen je via deze weg niet helpen met vragen over installatie afspraken en/of laadpalen. Gebruik hiervoor het contactformulier.

50five Messenger
50five op Facebook