Veel Gestelde Vragen

Hoe werkt onze Veelgestelde Vragen pagina?

Welkom bij onze Veelgestelde Vragen! Hier kun je een antwoord op veel vragen terugvinden. De informatie wordt continu aangevuld en bijgewerkt.


Links zie je onze hoofd categorieën. Per categorie zie je een zestal vragen terug. Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen zorgen, we hebben een antwoord op nog veel meer vragen voor je! Gebruik de zoekbalk die je hierboven ziet en vul je vraag of enkele zoektermen in. Alle relevante vragen met de bijbehorende antwoorden worden dan getoond. 


- "Onze Veelgestelde Vragen": onze top 5

- "Bestellen": alle vragen die betrekking hebben op bestellen en annuleren

- "Levering": alle vragen die betrekking hebben op de levering van jouw bestelling

- "Betaalmethoden": alle vragen die betrekking hebben op betalingen

- "Retour binnen 55 dagen": uitleg over onze retourprocedure 

- "Retour binnen garantie": uitleg over onze retourprocedure wanneer er sprake is van een defect dat onder garantie valt

- "Kortingscodes": uitleg over onze kortingscodes en andere acties

- "Installatie service": alle vragen over de installatie van jouw producten door onze monteurs

- "Producten": technische ondersteuning bij producten. Deze sectie is weer onderverdeeld in o.a. algemene vragen, vragen over beveiligingsproducten en vragen over verwarmingsproducten.

- "Witgoed": uitleg over het proces rondom witgoed bestellingen

 


Staat jouw vraag er dan nog niet tussen, mag je altijd contact met ons opnemen.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op het winkelwagentje rechts boven in je scherm. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Naar winkelwagen".
  4. Controleer je winkelwagen. Ben je tevreden, klik dan op "Ga door naar afrekenen".
  5. Selecteer je verzendmethode.
  6. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  7. Kies je betaalmethode.
  8. Klik op "Plaats nu je bestelling". Je bestelling wordt geplaatst!

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Controleer eerst je e-mailadres. Een typefout is immers zo gemaakt. Is je e-mailadres incorrect, laat het ons weten. Wij sturen je dan een kopie van je factuur toe als bevestiging.

Is je e-mail correct en heb je een account op www.50five.nl? Controleer daar dan of je de bestelling ziet staan. Als je je bestelling daar terugvindt kun je dit aannemen als bevestiging.

Vind je je bestelling niet terug in je account of heb je geen account? Laat het ons dan weten. Wij controleren je bestelling en sturen een kopie van je factuur als bevestiging indien de bestelling correct ontvangen is.

Ik wil graag meerdere producten bestellen, krijg ik korting?

Leuk dat je interesse hebt in meerdere producten. Wij begrijpen dat je wil weten of een grote bestelling je korting op kan leveren. Kijk hiervoor eerst eens bij tussen onze kortingscodes: https://www.50five.nl/kortingscodes-50five.

In sommige situaties is het mogelijk een persoonlijke offerte te maken. Hiervoor hebben we wel nog enkele gegevens van je nodig: 

  • Wat is je volledige naam?
  • Wat is je adres?
  • Wat is je telefoonnummer?
  • Welke producten wil je bestellen en hoeveel?

Deze informatie ontvangen we graag via een e-mail op smartadvice@50five.nl.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Wil je je bestelling annuleren? Dat is uiteraard jammer! We versturen je bestelling dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt. Bel direct naar onze klantenservice op telefoonnummer 085- 333 00 55. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, kun je het pakket aan de deur weigeren.

Mocht je niet thuis zijn en is het pakket bij de buren bezorgd, neem dan contact met ons op. We sturen je een retourlabel toe. Let op: wel binnen 55 dagen (retourrecht).

Ik kan een bepaald product niet meer op jullie website vinden, verkopen jullie dit product nog?

Het is mogelijk dat het product wat je wil bestellen is uitverkocht. Je vindt hem dan niet via de zoekresultaten. Wel kun je het product nog vinden als je naar de productcategorie gaat en links bij de filters "uitverkocht" selecteert.

Staat je gezochte product op uitverkocht en wil je graag weten of het product nog leverbaar is, neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 00:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden.

Al onze bestellingen worden geleverd met PostNL. Houd er bij je bestelling rekening mee dat PostNL niet levert op maandag. Op alle andere werkdagen wordt wel gewoon bezorgd. 

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Ik mis een product; mijn bestelling is niet compleet.

Wat vervelend dat er een product ontbreekt van jouw bestelling. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. We ontvangen graag een foto van de geleverde producten en de verzenddoos, zodat we kunnen uitzoeken wat er mis is gegaan. Je kan de foto sturen naar smartadvice@50five.nl.

We zoeken het tot de bodem voor je uit en houden je over de voortgang op de hoogte. Uiteraard doen we ons best het ontbrekende product na te sturen.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met iDeal, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. Daarnaast kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. 50five neemt ook alle betaal-/verzendkosten van betalingsproviders op zich.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 20,00 gratis, kun je producten binnen 55 dagen kosteloos retourneren en wanneer je voor 00.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). 

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product

Ik heb gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer je kiest voor achteraf betalen is het belangrijk dat je de betaling niet rechtstreeks aan 50five betaalt. Klarna is dan namelijk niet op de hoogte van jouw betaling, waardoor ze jou herinneringen sturen.

Binnen enkele dagen na ontvangst van jouw bestelling ontvang je een e-mail van Klarna met de betaalgegevens. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna. Zij kunnen je hier verder mee helpen.

Waarom is mijn Klarna betaling niet geaccepteerd?

Wanneer je voor Klarna hebt gekozen als betaalmiddel kan het voorkomen dat je de bestelling niet kunt afronden. Wanneer je kiest voor achteraf betalen, wordt er gecontroleerd of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Klarna controleert een aantal gegevens, zoals je bestelgeschiedenis die bij Klarna bekend is, het bedrag en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Met deze factoren wordt gecontroleerd of je Klarna als betaal middel kunt selecteren. Zorg bij de keuze voor Klarna ook altijd of al je gegevens juist zijn, anders kan de betaling onterecht afgewezen worden. 

Indien de betaling wordt afgewezen door Klarna, krijgen wij hiervan de reden niet te weten in verband met de privacy van jouw gegevens. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Klarna

Waarom krijg ik een herinnering van Klarna?

Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna is het belangrijk dat je de betaling ook via hun laat verlopen.

Hebben we van jou rechtstreeks een betaling ontvangen voor de bestelling? Dan is Klarna niet op de hoogte van jouw betaling en sturen zij een herinnering. Helaas kan dit niet administratief met Klarna verwerkt worden. 

We betalen je om die reden binnen enkele werkdagen na ontvangst van je betaling aan ons het bedrag terug. Wij willen je vragen om dit vervolgens aan Klarna te betalen, zodat het administratief bij hen in orde is.

Heb je al betaald aan Klarna, maar ontvang je toch nog herinneringen? Neem dan contact met ons op, zodat wij dit verder met hen kunnen oplossen. Vergeet niet je bestelnummer door te geven.

Waarom is mijn creditcard betaling afgewezen?

Wanneer je kiest voor creditcard als betaalmiddel tijdens het bestellen, dan kan het voorkomen dat de betaling wordt afgewezen. Betalingen die verbonden zijn aan een creditcard worden wegens fraudegevoeligheid gecontroleerd. We gaan er natuulijk niet van uit dat je fraude pleegt, maar er worden hiervoor wel controles uitgevoerd. Hoe dit exact wordt gecontroleerd kan helaas niet worden gedeeld, het is een geautomatiseerd proces waarbij de reden van afkeuring niet gedeeld kan worden. Ook bij een betaling met PayPal kan bovenstaand voorkomen.

Mocht een betaling worden afgewezen en je wilt toch graag bestellen, probeer het dan eens in een andere browser/incognito tabblad of kies voor een andere betaalmethode die beschikbaar is.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat gebeurt er bij waardevermindering door onjuist gebruik?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Dit betekent dat wij niet altijd het volledige aankoopbedrag kunnen vergoeden wanneer je een product beschadigt, bijvoorbeeld door een foutieve installatie.

Waarom is het belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we je aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. Sla eventuele gegevens van jouw account ergens anders op, zoals op jouw computer. Denk hierbij aan opgenomen camera beelden van een beveiligingscamera. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

 

Disclaimer:

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt.

50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG.

Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Hoe kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt hiervoor 55 dagen bedenktijd.

Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Stuur je het product binnen 55 dagen retour, dan ontvangen we het product graag in de originele verpakking met alle accessoires. Stuur je het product terug binnen de garantieperiode van twee jaar, dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

Ik kan mijn bestelling niet retour melden. Wat nu?

Wat vervelend dat het retourmelden niet lukt. Controleer eerst of je het juiste bestelnummer gebruikt. Dit nummer bestaat uit negen cijfers en begint vaak met vier of vijf nullen bijvoorbeeld: 000012345. Ook dient het e-mailadres overeen te komen met het adres wat gebruikt is bij de bestelling.

Kloppen deze gegevens en lukt het retourmelden nog steeds niet, laat het ons dan weten. Als je je bestelnummer en reden van retour aangeeft, sturen we je graag een retourlabel toe.

Hoe werkt gratis retourneren met het retourlabel?

Je kunt een retour aanvragen binnen je account (Klik in het menu op ‘Bestellingen’, selecteer de bestelling die je wil retourneren en klik op ’retour aanvragen’). Hierna vul je een formulier in. Heb je geen account? Vul dan dit formulier in.

Zodra je ons op de hoogte hebt gesteld dat je je aankoop wilt terugsturen, sturen wij je zo snel mogelijk een retourlabel toe.

Met dit retourlabel is terugzending gratis. Maak je geen gebruik van het retourlabel? Dan zijn de kosten voor eigen rekening. 

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na ontvangst van de bestelling. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een andere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in na ontvangst van je bestelling. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product omruilen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Hoe kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Voor de meeste producten geldt een garantietermijn van twee jaar.

Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Stuur je het product binnen 55 dagen retour, dan ontvangen we het product graag in de originele verpakking met alle accessoires. Stuur je het product terug binnen de garantieperiode van twee jaar, dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

Ik kan mijn bestelling niet retour melden. Wat nu?

Wat vervelend dat het retourmelden niet lukt. Controleer eerst of je het juiste bestelnummer gebruikt. Dit nummer bestaat uit negen cijfers en begint vaak met vier of vijf nullen bijvoorbeeld: 000012345. Ook dient het e-mailadres overeen te komen met het adres wat gebruikt is bij de bestelling.

Kloppen deze gegevens en lukt het retourmelden nog steeds niet, laat het ons dan weten. Als je je bestelnummer en reden van retour aangeeft, sturen we je graag een retourlabel toe.

Waarom is het belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we je aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. Sla eventuele gegevens van jouw account ergens anders op, zoals op jouw computer. Denk hierbij aan opgenomen camera beelden van een beveiligingscamera. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

 

Disclaimer:

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt.

50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG.

Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Hoe werkt gratis retourneren met het retourlabel?

Je kunt een retour aanvragen binnen je account (Klik in het menu op ‘Bestellingen’, selecteer de bestelling die je wil retourneren en klik op ’retour aanvragen’). Hierna vul je een formulier in. Heb je geen account? Vul dan dit formulier in.

Zodra je ons op de hoogte hebt gesteld dat je je aankoop wilt terugsturen, sturen wij je zo snel mogelijk een retourlabel toe.

Met dit retourlabel is terugzending gratis. Maak je geen gebruik van het retourlabel? Dan zijn de kosten voor eigen rekening. 

Wat voor soort kortingscodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten kortingscodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De codes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd wordt.

Elke kortingscode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee codes te gebruiken bij één bestelling.

Voor een overzicht van alle actieve kortingscodes, klik je hier.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kan de kortingscodes op twee momenten in het bestelproces toevoegen.

In de winkelwagen heb je onder de producten een mogelijkheid een code in te vullen via de link "Pas kortingscode toe". Vul de code in en klik op "Toepassen". Rond het bestelproces af.

Ben je de code vergeten toe te passen in je winkelwagen? Geen zorgen, in het bestelproces kun je de code alsnog toepassen wanneer je een betaalmethode selecteert. Ook hier zie je een veld om een code toe te passen.

Let op; je kan slechts één code per bestelling gebruiken. 

Ik heb een kortingscode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je kortingscode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de code. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de code.
  3. Komt de kortingscode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikt die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Mijn kortingscode is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Als je een (persoonlijke) kortingscode hebt, controleer dan goed de vervaldatum. Na de vervaldatum, is je kortingscode helaas niet meer geldig. Houd onze nieuwsbrief of website in de gaten voor nieuwe acties.

Kan ik een nieuwe kortingscode krijgen?

Alle korting codes hebben een begin- en einddatum. Zodra ze niet meer op onze eigen website vermeld staan zijn de kortingscodes niet meer geldig. Het is achteraf niet mogelijk om alsnog gebruik te maken van de kortingscodes.
Houd onze pagina met codes echter in de gaten. Wie weet staat er snel weer een nieuwe code! Je kan je ook inchrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe acties.

Ik werk voor Engie, waar kan ik mijn kortingscode vinden?

Wanneer je werkzaam bent bij Engie kun je een korting krijgen. Deze code ontvang je vanuit Engie zelf. Hebben ze geen code voor je, stuur ons dan een e-mail bericht vanuit je werk e-mail. Dit kan naar smartadvice@50five.nl.

Video: Wat houdt onze installatieservice in?

Video: Ik heb een installatievoucher gekocht. Wat gebeurt er nu?

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben specifiek voor installatiewerkzaamheden algemene voorwaarden op papier gezet. Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Bekijk de algemene voorwaarden voor installatie.

Hoe vraag ik een installatie aan?

Heb je een product besteld zonder inbegrepen installatieservice, maar heb je advies nodig of wil je deze alsnog laten installeren? Bestel dan een installatievoucher. We nemen vervolgens binnen enkele dagen contact met je op voor het maken van een afspraak.

De installatie kan ook gebundeld zijn met andere producten. Hou hiervoor de productpagina's in de gaten.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.nl? Veel informatie lees je terug op de product pagina.

Heb je een van onze producten gekocht en technische ondersteuning nodig, probeer dan de zoekbalk die je ziet staan boven onze veelgestelde vragen. Op basis van jouw veelgestelde vragen blijven wij onze informatie op deze support pagina updaten.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Producten - Algemeen - Een onderdeel van mijn bestelling is gebroken. Hebben jullie een los onderdeel voor me?

Wat vervelend dat een van de onderdelen gebroken is. We verzoeken je in deze situatie enkele foto's op te sturen van het gebroken onderdeel, omdat dit je verhaal meer duidelijkheid geeft. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar smartadvice@50five.nl.

We kunnen niet altijd een los onderdeel toesturen, omdat we dit niet altijd in ons assortiment hebben. Mochten we geen los onderdeel hebben en valt het defect binnen de garantie, dan ruilen we het volledige product graag om. 

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (speedtest)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. 

Waarom is de snelheid belangrijk? Wanneer de snelheid niet hoog genoeg is, kan de internet verbinding wegvallen, waardoor je geen notificaties krijgt op je of het product traag reageert.

Hoe voer je een speedtest uit? Ga eerst op de plek staan waar jouw smart device geïnstalleerd wordt/is. Op je mobiele apparaat ga je naar een site waar je een speedtest kan uitvoeren, zoals ring.com/speed. Voer de speedtest uit. De meeste producten hebben een snelheid van 2 Mbps up en down nodig. Is je snelheid te laag, overweeg dan een wifi versterker.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Is je snelheid hoog genoeg, dan moet een installatie geen problem zijn. Houd er rekening mee dat er wel storing op het wifikanaal kan voorkomen. In ons andere artikel over wifi analyzers leggen we je uit hoe je dit kan testen en wat je kan doen om eventuele problemen hiermee te verhelpen.

Producten - Algemeen - Video: Speedtest

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (wifi analyzers)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. Hierover leer je meer in ons artikel over het uitvoeren van een speedtest.

Is je snelheid snel genoeg, is het ook slim om het kanaal te testen met behulp van een wifi analyzer. Een wifi analyzer app kun je downloaden en gebruiken op de plek waar je je smart device wilt installeren.

Je kan met de analyzer het beste kanaal of de beste plek voor je router/access-point vinden door simpelweg met je een mobiel apparaat een analyse van je draadloze netwerk te maken. Uit de test kan naar voren komen dat je mogelijk van kanaal moet wisselen. Jouw internetprovider kan je hier vaak mee helpen.

Producten - Algemeen - Ik kan de QR code van het product niet scannen

Bij problemen met het scannen van de QR code kan het in veel gevallen al helpen om de helderheid van het scherm van je mobiele device aan te passen. Ook is het raadzaam te controleren of er geen filters van toepassing zijn. Denk bijvoorbeeld aan een " blauw licht" filter op een mobiele telefoon. 

Lukt het scannen nog niet, controleer dan of je de mogelijkheid hebt een code in te vullen. Dit is vaak een serienummer, welke je op het product terug vindt. 

Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op. Vergeet niet door te geven om welk product het gaat en wat er precies mis gaat. We zoeken dan graag naar een oplossing. 

Hoe kan ik witgoed retourneren?

Als je je witgoed wil retourneren, vul dan het online retourformulier in. Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om je apparaat op te halen. Voordat zij komen, ontvang je een mail met daarin het moment waarop je apparaat wordt opgehaald. In deze e-mail vind je ook een link, waarmee je de ophaaltijd aan kan passen.

Is installatie bij de prijs inbegrepen?

Bij al onze witgoedproducten zit standaard de drempelservice inbegrepen. Dit betekent dat we je product tot over de drempel van je woning afleveren. 

Wil je dat we je oude product mee retour nemen? Dat kan! Dit kun je aangeven als onze klantenservice contact met je opneemt na je bestelling. Dan wordt je gevraagd of het oude apparaat moet worden meegenomen door onze bezorgpartner Amacom. Laat je je oude apparaat mee retour nemen? Zorg er wel even voor dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Apparaat is afgepompt (bij wasmachines)
  • Apparaat is schoon en droog
  • Apparaat is transportveilig en bestaat niet uit losse onderdelen
  • Apparaat is losgekoppeld en is niet ingebouwd

Wat is de levertijd van witgoed?

De levertijd van witgoed is langer dan onze standaard levertijd. Als je witgoed bestelt bij 50five, dan leveren we je product 2 werkdagen na het moment dat je hebt besteld. Het bestelproces verloopt als volgt:

  • Je bestelt je product (een wasmachine, droger, koelkast of vaatwasser)
  • Als je je product hebt besteld, neemt onze klantenservice contact met je op om te vragen of het apparaat past, alle aansluitingen aanwezig zijn en of het oude apparaat mee retour moet worden genomen.
  • Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om de bezorging in te plannen. Zij nemen contact met op om te bepalen wanneer de bezorging plaats kan vinden.
  • Je ontvangt van Amacom een bevestigingsmail van het bezorgmoment. Daarmee kun je ook je bestelling volgen.
  • De bezorging wordt gedaan door 1 of 2 personen, afhankelijk van het product.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bel onze klantenservice

085 333 00 55

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 22:00 uur
Zaterdag en zondag: 9:00 - 18:00 uur

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger (let op: openingstijden op Messenger wijken af van de reguliere openingstijden).

50five Messenger
50five op Facebook