Veel Gestelde Vragen

Hoe werkt onze Veelgestelde Vragen pagina?

Welkom bij onze Veelgestelde Vragen! Hier kun je een antwoord op veel vragen terugvinden. De informatie wordt continu aangevuld en bijgewerkt.


Links zie je onze hoofd categorieën. Per categorie zie je een zestal vragen terug. Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen zorgen, we hebben een antwoord op nog veel meer vragen voor je! Gebruik de zoekbalk die je hierboven ziet en vul je vraag of enkele zoektermen in. Alle relevante vragen met de bijbehorende antwoorden worden dan getoond. 


- "Onze Veelgestelde Vragen": onze top 5

- "Bestellen": alle vragen die betrekking hebben op bestellen en annuleren

- "Levering": alle vragen die betrekking hebben op de levering van jouw bestelling

- "Betaalmethoden": alle vragen die betrekking hebben op betalingen

- "Retouren garantie": uitleg over onze retourprocedure en de garantie

- "Kortingscodes": uitleg over onze kortingscodes en andere acties

- "Installatie service": alle vragen over de installatie van jouw producten door onze monteurs

- "Technische hulp ****": technische ondersteuning bij de bijbehorende productcategerorie. 

 

- "Witgoed": uitleg over het proces rondom witgoed bestellingen

 


Staat jouw vraag er niet tussen, mag je altijd contact met ons opnemen.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 55 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op het winkelwagentje rechts boven in je scherm. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Naar winkelwagen".
  4. Controleer je winkelwagen. Ben je tevreden, klik dan op "Ga door naar afrekenen".
  5. Selecteer je verzendmethode.
  6. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  7. Kies je betaalmethode.
  8. Klik op "Plaats nu je bestelling". Je bestelling wordt geplaatst!

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Controleer eerst je e-mailadres. Een typefout is immers zo gemaakt. Is je e-mailadres incorrect, laat het ons weten. Wij sturen je dan een kopie van je factuur toe als bevestiging.

Is je e-mail correct en heb je een account op www.50five.nl? Controleer daar dan of je de bestelling ziet staan. Als je je bestelling daar terugvindt kun je dit aannemen als bevestiging.

Vind je je bestelling niet terug in je account of heb je geen account? Laat het ons dan weten. Wij controleren je bestelling en sturen een kopie van je factuur als bevestiging indien de bestelling correct ontvangen is.

Ik zie een zeer scherpe prijs op jullie website, klopt deze?

Regelmatig hebben wij leuke acties, welke je hier kan terugvinden.

Indien er sprake is van een afwijkende prijs of kortingscode kan er echter sprake zijn van een “kennelijke vergissing”. Als er sprake is van een kennelijke vergissing wat betreft de prijs of voorwaarden van een product of dienst hoeft 50five het product niet te leveren. Dit geven we aan in onze Algemene Voorwaarden, artikel 4 lid 2.

Wilt je een product of dienst bij 50five kopen? Dan wordt van je verwacht dat je van tevoren onderzoek doet naar de prijs van het product of dienst. Bijvoorbeeld wat een product/ dienst van hetzelfde merk en met dezelfde eigenschappen bij andere bedrijven kost.

Als de prijs zeer afwijkt en je twijfelt of de prijs van het product of dienst, neem dan contact met ons op om de prijs te controleren. We zoeken het dan graag voor je uit.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Wil je je bestelling annuleren? Dat is uiteraard jammer! We versturen je bestelling dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt. Neem direct contact op. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, kun je het pakket aan de deur weigeren.

Mocht je niet thuis zijn en is het pakket bij de buren bezorgd, neem dan contact met ons op. We sturen je een retourlabel toe. Let op: wel binnen 55 dagen (retourrecht)*.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 55 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Ik kan mijn BTW nummer niet doorgeven. Wat nu?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om jouw BTW nummer door te geven bij de bestelling. Geen zorgen, we kunnen de factuur achteraf altijd aanpassen. Neem contact op met je bestelnummer, bedrijfsnaam en BTW nummer en we passen de factuur graag aan.


Eventueel kunnen we ook een offerte opmaken met direct de juiste gegevens. We hebben dan de volgende gegevens van je nodig:
1. Bedrijfsnaam
2. BTW nummer
3. Leveringsadres
4. Overzicht van de producten die je wilt bestellen

Houd er rekening mee dat een bestelling via een persoonlijke offerte een langere levertijd heeft vanwege de handmatige handelingen.

Ik kan een bepaald product niet meer op jullie website vinden, verkopen jullie dit product nog?

Het is mogelijk dat het product wat je wil bestellen is uitverkocht of tijdelijk niet op voorraad is. Je vindt hem dan niet via de zoekresultaten. Wel kun je het product nog vinden als je naar de productcategorie gaat en links bij de filters "uitverkocht" selecteert.

Staat je gezochte product op uitverkocht en wil je graag weten of het product nog leverbaar is, neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 00:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden. Indien er een andere levertijd van toepassing is, zie je dit bij het product en in je winkelwagen staan.

De meeste bestellingen worden geleverd met PostNL. Houd er bij je bestelling rekening mee dat PostNL niet levert op zondag. Op alle andere werkdagen wordt wel gewoon bezorgd. Wanneer je op een werkdag vóór 00:00 uur bestelt, wordt jouw bestelling de volgende dag bezorgd.

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij kunnen jouw bestelling naar de meeste Europese landen verzenden. 
Voor Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn de verzendkosten voor bestellingen boven de € 20,00 gratis. Onder de € 20,00 worden verzendkosten in rekening gebracht.

Wil je een bestelling plaatsen vanuit een ander land? Neem dan contact met ons op. We ontvangen graag onderstaande gegevens:

  1. Naam
  2. Adres
  3. Product (type + aantal)

We zoeken dan graag voor je uit hoeveel de verzendkosten bedragen. Heb je interesse in het product / de producten, maken we graag een persoonlijke offerte voor je op. 

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met iDeal, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. Daarnaast kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. De meeste betaalmethoden zijn gratis. Voor betalingen met PayPal vragen wij 1,5% van het aankoopbedrag adminstratiekosten.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 20,00 gratis, kun je producten binnen 55 dagen* kosteloos retourneren en wanneer je voor 00.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). Let op, sommige producten hebben een iets langere levertijd. Dit wordt bij het product vermeld.

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 55 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Ik heb gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer je kiest voor achteraf betalen is het belangrijk dat je de betaling niet rechtstreeks aan 50five betaalt. Klarna is dan namelijk niet op de hoogte van jouw betaling, waardoor ze jou herinneringen sturen.

Binnen enkele dagen na ontvangst van jouw bestelling ontvang je een e-mail van Klarna met de betaalgegevens. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna. Zij kunnen je hier verder mee helpen.

Waarom is mijn Klarna betaling niet geaccepteerd?

Wanneer je voor Klarna hebt gekozen als betaalmiddel kan het voorkomen dat je de bestelling niet kunt afronden. Wanneer je kiest voor achteraf betalen, wordt er gecontroleerd of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Klarna controleert een aantal gegevens, zoals je bestelgeschiedenis die bij Klarna bekend is, het bedrag en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Met deze factoren wordt gecontroleerd of je Klarna als betaal middel kunt selecteren. Zorg bij de keuze voor Klarna ook altijd of al je gegevens juist zijn, anders kan de betaling onterecht afgewezen worden. 

Indien de betaling wordt afgewezen door Klarna, krijgen wij hiervan de reden niet te weten in verband met de privacy van jouw gegevens. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Klarna

Waarom krijg ik een herinnering van Klarna?

Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna is het belangrijk dat je de betaling ook via hen laat verlopen.

Hebben we van jou rechtstreeks een betaling ontvangen voor de bestelling? Dan is Klarna niet op de hoogte van jouw betaling en sturen zij een herinnering. Helaas kan dit niet administratief met Klarna verwerkt worden. 

We betalen je om die reden binnen enkele werkdagen na ontvangst van je betaling aan ons het bedrag terug. Wij vragen je om dit vervolgens aan Klarna te betalen, zodat het administratief bij hen in orde is.

Heb je al betaald aan Klarna, maar ontvang je toch nog herinneringen? Neem dan contact met ons op, zodat wij dit verder met hen kunnen oplossen. Vergeet niet je bestelnummer door te geven.

Waarom heb ik een dubbele factuur ontvangen?

Normaal gesproken wordt er bij je bestelling 1 factuur verstrekt. In sommige gevallen (denk aan vertraagde levering) kan het zijn dat we je ter bevestiging een kopie van de factuur sturen. Natuurlijk betaal je maar één keer. Je hoeft met de tweede factuur niets te doen.

Krijg je een tweede factuur van Klarna en ontvang je herinneringen, terwijl je wel betaald hebt? Neem dan contact met ons op.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 55 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Uitzonderingen op de 55 dagen retourperiode

Bij 50five heb je een retourperiode van 55 dagen. Er zijn echter enkele uitzonderingen op deze regel. Voor de uitzonderingen geldt de wettelijke retourperiode van 14 dagen. Houd hier dus rekening mee bij het doen van jouw aankoop!

De uitzonderingen zijn:

  • Tablets
  • Smartphones
  • TV’s
  • Witgoed
  • Monitors
  • Warmtepompen en CV-ketels
  • Laadpalen
  • Producten van het merk Harman Kardon

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na ontvangst van de bestelling. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een andere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bovengenoemde extra garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in na ontvangst van je bestelling. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product omruilen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wat gebeurt er bij waardevermindering door onjuist gebruik?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Dit betekent dat wij niet altijd het volledige aankoopbedrag kunnen vergoeden wanneer je een product beschadigt, bijvoorbeeld door een foutieve installatie.

Waarom is het belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we je aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. Sla eventuele gegevens van jouw account ergens anders op, zoals op jouw computer. Denk hierbij aan opgenomen camera beelden van een beveiligingscamera. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

 

Disclaimer:

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt.

50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG.

Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Wat voor soort kortingscodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten kortingscodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De codes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd wordt.

Elke kortingscode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee codes te gebruiken bij één bestelling.

Voor een overzicht van alle actieve kortingscodes, klik je hier.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kan de kortingscodes op twee momenten in het bestelproces toevoegen.

In de winkelwagen heb je onder de producten een mogelijkheid een code in te vullen via de link "Pas kortingscode toe". Vul de code in en klik op "Toepassen". Rond het bestelproces af.

Ben je de code vergeten toe te passen in je winkelwagen? Geen zorgen, in het bestelproces kun je de code alsnog toepassen wanneer je een betaalmethode selecteert. Ook hier zie je een veld om een code toe te passen.

Let op; je kan slechts één code per bestelling gebruiken. 

Ik heb een kortingscode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je kortingscode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de code. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de code.
  3. Komt de kortingscode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikt die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Mijn kortingscode is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Als je een (persoonlijke) kortingscode hebt, controleer dan goed de vervaldatum. Na de vervaldatum, is je kortingscode helaas niet meer geldig. Houd onze nieuwsbrief of website in de gaten voor nieuwe acties.

Kan ik een nieuwe kortingscode krijgen?

Alle korting codes hebben een begin- en einddatum. Zodra ze niet meer op onze eigen website vermeld staan zijn de kortingscodes niet meer geldig. Het is achteraf niet mogelijk om alsnog gebruik te maken van de kortingscodes.
Houd onze pagina met codes echter in de gaten. Wie weet staat er snel weer een nieuwe code! Je kan je ook inchrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe acties.

Kan ik meerdere kortingscodes gebruiken voor één product/bestelling?

Helaas is het niet mogelijk om meerdere kortingscodes toe te passen op één product/bestelling.

Video: Wat houdt onze installatieservice in?

Video: Ik heb een installatievoucher gekocht. Wat gebeurt er nu?

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben aanvullende voorwaarden voor de 50five installatieservice op papier gezet. In de bijlage kun je de aanvullende voorwaarden teruglezen. Zie je de bijlage niet terug? Probeer dan dit artikel in een nieuw scherm te openen door hier te klikken.
Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Hoe vraag ik een installatie aan?

Heb je een product besteld zonder inbegrepen installatieservice, maar heb je advies nodig of wil je deze alsnog laten installeren? Bestel dan een installatievoucher. We nemen vervolgens binnen enkele dagen contact met je op voor het maken van een afspraak.

De installatie kan ook gebundeld zijn met andere producten. Hou hiervoor de productpagina's in de gaten.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.nl? Veel informatie lees je terug op de product pagina.

Heb je een van onze producten gekocht en technische ondersteuning nodig, probeer dan de zoekbalk die je ziet staan boven onze veelgestelde vragen. Op basis van jouw veelgestelde vragen blijven wij onze informatie op deze support pagina updaten.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Producten - Algemeen - Een onderdeel van mijn bestelling is gebroken. Hebben jullie een los onderdeel voor me?

Wat vervelend dat een van de onderdelen gebroken is. We verzoeken je in deze situatie enkele foto's op te sturen van het gebroken onderdeel, omdat dit je verhaal meer duidelijkheid geeft. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar smartadvice@50five.nl.

We kunnen niet altijd een los onderdeel toesturen, omdat we dit niet altijd in ons assortiment hebben. Mochten we geen los onderdeel hebben en valt het defect binnen de garantie, dan ruilen we het volledige product graag om. 

Producten - Algemeen - Video: Speedtest

Producten - Algemeen - Video: Wifi analyzer

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (speedtest)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. 

Waarom is de snelheid belangrijk? Wanneer de snelheid niet hoog genoeg is, kan de internet verbinding wegvallen, waardoor je geen notificaties krijgt op je of het product traag reageert.

Hoe voer je een speedtest uit? Ga eerst op de plek staan waar jouw smart device geïnstalleerd wordt/is. Op je mobiele apparaat ga je naar een site waar je een speedtest kan uitvoeren, zoals ring.com/speed. Voer de speedtest uit. De meeste producten hebben een snelheid van 2 Mbps up en down nodig. Is je snelheid te laag, overweeg dan een wifi versterker.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Is je snelheid hoog genoeg, dan moet een installatie geen problem zijn. Houd er rekening mee dat er wel storing op het wifikanaal kan voorkomen. In ons andere artikel over wifi analyzers leggen we je uit hoe je dit kan testen en wat je kan doen om eventuele problemen hiermee te verhelpen.

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (wifi analyzers)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. Hierover leer je meer in ons artikel over het uitvoeren van een speedtest.

Is je snelheid snel genoeg, is het ook slim om het kanaal te testen met behulp van een wifi analyzer. Een wifi analyzer app kun je downloaden en gebruiken op de plek waar je je smart device wilt installeren.

Je kan met de analyzer het beste kanaal of de beste plek voor je router/access-point vinden door simpelweg met je een mobiel apparaat een analyse van je draadloze netwerk te maken. Uit de test kan naar voren komen dat je mogelijk van kanaal moet wisselen. Jouw internetprovider kan je hier vaak mee helpen.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Beveiliging - Tips tegen diefstal

In dit artikel geven wij je graag tips om je camera en videobeelden te beschermen.

  1. Plaats je camera zichtbaar.
    Dit kan de indringers afschrikken. Denk aan een plek die in het oogsveld hangt van de indringer. De indringer ziet het brandend lampje van de camera en weet dat hij/zij wordt gefilmd!
  2. Netsnoer (goed) bevestigen.
    Heb je een camer met een netsnoer, zorg er voor dat de kabel goed vast zit in een stopcontact. Zo wordt hij minder gemakkelijk meegenomen.

  3. Bewaar je videobeelden in de cloud.
    Bewaar de videobeelden in de cloud. Wordt de camera toch meegenomen, of raakt hij beschadigd, dan kun je via de beelden in de cloud nog zien wat er is gebeurd. Het voordeel hiervan is dat alleen jij deze opnames kan bekijken. 

Google Nest geeft je ook nog goede tips.

Producten - Beveiliging - Welke camera's werken zonder abonnement?

We hebben een aantal camera’s waar je geen abonnement voor nodig hebt:

1 Alle Nedis  netwerkbewakingscamera ( binnencamera)
2 Woox R4024 smart camera’s
3 Alle Ezviz camera’s
4 Alle Foscam camera’s
5 Alle Arlo beveiligingssysteem
6 Alle Somfy binnen & outdoor camera’s
7 Netatmo welcome camera
8 Eminent EM6350 camline pro outdoor beveiligingscamera
9 Netatmo presence outdoor
10 Klikaanklikuit wifi beveiligingscamera met nachtzicht – Ipcam-2000 

Voor de volgende camera’s heb je wel een abonnement nodig als je gebruik wilt maken van alle functionaliteiten:

1 Alle Nest indoor & outdoor camera’s
2 Alle Ring indoor & outdoor camera’s

Producten - Beveiliging - Bij welke beveiligingscamera’s kan ik de video’s opslaan op mijn NAS?

Je kan de video's van onderstaande camera’s opslaan op een NAS:

  • Arlo Pro 2 - IP-Camera / 2 camera's
  • Eminent EM6330 IP-Camera
  • Foscam FI9803P Outdoor IP-camera
  • Eminent EM6325 CamLine Pro 720p HD IP Beveiligingscamera
  • Foscam FI9900EP Outdoor PoE IP-camera
  • Foscam FI9961EP PoE 2MP Full HD IP-camera
  • Foscam Ip-cam Foscam Fi9900p Outdoor Silver
  • Foscam FI9800P Outdoor IP-Camera

Producten - Beveiliging - Moet ik bij een Nest of Ring camera/deurbel verplicht een abonnement hebben?

Als je gebruik wilt maken van alle functies die Nest en Ring aanbieden heb je een abonnement nodig. Wanneer je oudere videobeelden wilt terugzien, dan is dit zeker nodig. Wil je bij Nest gebruik maken van gezichtsherkeninning, dan is een abonnement ook nodig.

De verschillende abonnementen van Nest vind je hier.
De verschillende abonnementen van Ring vind je hier.

Producten - Beveiliging - Nest Aware

Nest Aware is een abonnement waardoor je van alle functionaliteiten van de Nest app gebruik kan maken, zoals activiteit zones instellen, opslaan van je videobeelden, gezichtsherkenning (alleen bij Nest IQ) en betere activiteit meldingen ontvangen.

Elk Nest beveiligingsproduct dat je aanschaft heeft standaard 1 maand Nest Aware proefabonnement. Na 1 maand vervalt het abonnement en de functionaliteiten. Alleen de basis functionaliteiten zijn dan nog van kracht; live beeld en bewegingsmeldingen.

Op de website van Nest zie je de drie verschillende abonnementen waaruit je kunt kiezen. Je kunt ze hier ook afsluiten. Heb je problemen met je abonnement? Dan raden we je aan contact op te nemen met Nest. Wij kunnen in verband met de privacy van jouw gegevens geen account informatie inzien.

Producten - Beveiliging - Wat heb ik nodig om de Nest Hello te kunnen installeren?

Leuk dat je interesse hebt in de Nest Hello! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden voor de installatie.

Installatiepakket
Het minimale dat je naast de Nest Hello zelf nodig hebt is dit pakket. In dit pakket zit de juiste trafo en basis aansluitmaterialen om de Nest Hello aan te sluiten. Met name de trafo is belangrijk. Zonder deze trafo ontvangt de Nest Hello niet het juiste voltage. Sluit je de Nest Hello zonder trafo aan, brandt hij door. Dit valt niet onder de garantie.

Gong
Met het basis pakket heeft je Nest Hello de juiste stroomvoorziening. Wanneer iemand nu aanbelt, ontvang je een notificatie via je app. Je hoort echter geen belgeluid in huis. Wil je wel een geluid horen, zijn er een paar mogelijkheden.

1. Je heb slimme oplossingen, zoals een Google speaker. Deze speaker laat je weten of er iemand aan de deur staat. In combinatie met een Nest Aware abonnement kan hij je door gezichtsherkenning zelfs vertellen wie er voor de deur staat. Hij kan nog veel meer, dus dit kan het begin zijn van een volledig smart home systeem. Je vindt de Google speakers hier.

2. Een andere optie is een draadloze gong van Honeywell. Je sluit de Honeywell omvormer aan op de bedrading van de deurbel en Nest Hello. De omvormer communiceert draadloos met de gong. Belt er iemand aan, dan hoor je dit via de gong. 
De omvormer vind je hier.
De draadloze gong vind je hier.

3. De laatste optie is het aansluiten op je huidig belgeluid. Hiervoor heb je een relais nodig en de aansluiting voor de gong.
Het relais vind je hier
De aansluiting vind je hier.

Installatie
Kom je er met de installatie niet uit, kunnen wij het ook voor je installeren. Schaf dan onze installatievoucher aan.

Producten - Laadpalen - Wat zijn de voordelen van elektronisch rijden?

De Nederlandse overheid wil de verkoop van alle benzine- en diesel-personenauto's stoppen vanaf 2035. Daarnaast gelden er vanaf 2018 strengere milieuregels voor vele steden. 47% van elektrische rijders in Nederland laadt meestal in het openbaar of op het werk. Het is slim om je voor te bereiden op elektronisch rijden. Maar wat zijn hier de voordelen van? Hieronder leggen we het je uit:

BPM: Volledig elektrische voertuigen en plug-in hybride voertuigen zijn beiden vrijgesteld van deze belasting. Plug-in hybride voertuigen brengen wel extra kosten met zich mee in verband met de uitgestoten CO2.

MRB: Volledig elektrische voertuigen zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Plug-in hybride voertuigen ontvangen 50% korting. Voertuigen met een hoge CO2-uitstoot en die 12 jaar of ouder zijn, betalen vanaf 2019 15% meer belasting.

Bijtelling: De bijtelling is slechts 4% voor volledig elektrische voertuigen. De bijtelling is 22% voor zowel plug-in hybride voertuigen als voertuigen met een hogere CO2-uitstoot.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

Producten - Laadpalen - Welke laadpaal heb ik voor thuis nodig?

De keuze van een laadpaal is afhankelijk van jouw auto. De auto kan ofwel 1-fase, ofwel 3-fase opgeladen worden.  Een 1-fase auto kan ook met een 3-fase lader opgeladen worden en andersom. Houd er rekening mee dat dit consequenties heeft voor de laadsnelheid. Voor meer uitleg over het verschil tussen 1-fase en 3-fase klik dan hier.

Met een 3-fase lader ben je klaar voor eventuele aanpassingen in de toekomst. Voor een 3-fase lader is het echter noodzakelijk om een 3-fase aansluiting te hebben in jouw meterkast. Weet je niet wat voor aansluiting je hebt, kun je dit opvragen bij de netbeheerder. Heb je een 1-fase aansluiting en wil je dit laten aanpassen naar een 3-fase aansluiting, dan is alleen de netbeheerder gemachtigd deze werkzaamheden te verrichten in jouw meterkast.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

 

Producten - Laadpalen - Een laadpaal voor leaserijders

Wanneer je een elektrische auto gaat leasen krijg je van de leasemaatschappij vaak de optie om een laadpaal mee te leasen. In veel gevallen blijft de laadpaal dan eigendom van de leasemaatschappij blijven, en betaal je gedurende de volledige contractduur voor de paal.

Veel leasemaatschappijen werken met een vaste leverancier. Je kan dan dus niet zelf kiezen welke laadpaal je wil leasen. Neem als leaserijder daarom altijd contact op met de leasemaatschappij als je interesse hebt in een laadpaal.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

Producten - Laadpalen - Wat is het verschil tussen 1-fase en 3-fase?

1-fase - 3,7 kW
Een 1-fase lader werkt op 230V. Dit komt middels één fase draad bij jouw meterkast binnen. Dit betreft in de meeste situaties een 35A of 40A aansluiting. Het maximale laadvermogen is 7,4kW. Elke meterkast beschikt minimaal over een 1-fase aansluiting.

3-fase - 11kW
Een 3-fase lader werkt op 400V (krachtstroom). Dit komt middels drie fase draden bij jouw meterkast binnen. Dit betreft in de meeste situaties een 3 x 25A aansluiting. Het maximale laadvermogen is 22kW. Heb je een 1-fase aansluiting en wil je dit laten aanpassen naar een 3-fase aansluiting, dan is alleen de netbeheerder gemachtigd deze werkzaamheden te verrichten in jouw meterkast.

Wat dit precies betekent voor jouw woning en je overige apparaten, lees je hier.

 

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

 

Producten - Laadpalen - Hoe werkt een 1-fase of 3-fase lader?

1-fase
Indien er een 1-fase aansluiting in de meterkast aanwezig is, dan beschik je over één keer 35A of 40A. Er komt één fase draad jouw meter binnen. Deze aansluiting wordt na de meter gesplitst in groepen. Iedere groep beschikt over een maximaal aantal A, wat invloed heeft op het maximaal aantal kWh. Het aantal kWh is afhankelijk het aantal A op de groep.
Voor een 1-fase lader is een vermogen van minimaal 16A noodzakelijk. Dit betekent dat je 35 - 16 = 19A over hebt voor de overige apparatuur in jouw woning. Een 1 fase lader op 16A levert 3,7kWh op om de auto te laden

Voor het geschikt maken van jouw meterkast voor een 1-fase lader is het noodzakelijk een 1-fase aardlekautomaat te plaatsen. Houd er rekening mee dat hiervoor voldoende ruimte in de meterkast moet zijn.

 

3-fase
Met een 3-fase aansluiting beschik je doorgaans over drie keer 25A. Er komen drie fase draden jouw meter binnen. Deze aansluitingen worden na de meter gesplitst in groepen. Iedere groep beschikt over een maximaal aantal A, wat invloed heeft op het maximaal aantal kWh. Het aantal kWh is afhankelijk het aantal A op de groep.
Voor een 3-fase lader is een vermogen van minimaal 16A noodzakelijk. De lader wordt aangesloten op alle 3 fases. Het is mogelijk de grens van 25A op te zoeken en de laadsnelheid te verhogen. Dit kan met dynamic load balancing. Klik hier voor meer informatie.

Voor het geschikt maken van jouw meterkast voor een 3-fase lader is het noodzakelijk een 3-fase installatieautomaat te plaatsen. Daarnaast is het noodzakelijk om DC lekdetectie te hebben. Dit kan met een Type B aardlekschakelaar. Deze schakelaar detecteert ook gelijkstroom bij een lek. Bij normale apparatuur is dit niet nodig, maar voor een lader van elektrische auto’s wel. In sommige situaties is de DC lekdetectie ingebouwd in de lader. Een aardlkautomaat type A is dan voldoende. Houd er rekening mee dat hiervoor voldoende ruimte in de meterkast moet zijn.

 

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

Producten – Laadpalen – Hoe controleer ik of ik een 1-fase of 3-fase aansluiting heb?

Er zijn een paar manieren waarop je kunt herkennen of je 1-fase of 3-fase groepekast hebt.

Kijk eerst op de meter. Staat hier 220/230V? Dan is het een 1 fase groepenkast. Staat hier 3x220/230V of 380/400V? Dan is het een 3 fase groepenkast.

Soms staat er niets op de meter. Kijk dan naar de draden die er onder uit de groepenkast komen. Zijn het er twee, dan heb je een 1-fase groepenkast. Zijn het er vier, dan is het een 3-fase groepenkast.

Kun je het ondanks deze tips niet goed zien, neem dan contact op met de netbeheerder. Als eigenaar van de meter kunnen zij je meer vertellen over de aansluiting.

Op zoek naar meer informatie over laadoplossingen? Onder de vlag van groenopladen.nl werken onze adviseurs graag een aanbod op maat voor je uit. Ga daarom naar www.groenopladen.nl om meer te lezen, of kies voor de keuzehulp.
Logo_groenopladen.nl.png

Producten - Verwarming - Er is een verschil tussen de temperatuur weergaven op de thermostaat(-componenten) en de app.

Wanneer je gebruik maakt van een slimme thermostaat, dan gebruik je vaak ook de app voor het aanpassen van de gevraagde temperatuur.

Het kan dan voorkomen dat je een vertraging ervaart in wat je ziet in de app en wat je terug ziet op het display van de thermostaat. Doordat de verbinding tussen de thermostaat en de app draadloos is, kan hier enige vertraging optreden.

Merk je dat een aanpassing erg laat wordt weergegeven of helemaal niet doorgegeven wordt wanneer je via de app een aanpassing doorvoert, dan kan het zijn dat de thermostaat geen optimale verbinding heeft met jouw wifi netwerk. Controleer de verbinding en raadpleeg eventueel de wifi vereisten van de thermostaat om te testen of je dit kunt verbeteren.

Komt het consequent voor dat aanpassingen vanuit de app of verschillende componenten van het systeem niet goed worden doorgegeven, neem dan contact met ons op. Wij kijken dan samen met je verder of we kunnen achterhalen of er een storing aanwezig is en hoe je dit kunt verhelpen.

Producten - Verwarming - Leerperiode van de Google Nest thermostaat

De Google Nest thermostaat start vanaf de eerste dag van gebruik beginnen met leren. Draai aan de thermostaatring om een nieuwe temperatuur te kiezen. Deze voorkeuren worden door de Google Nest thermostaat onthouden en toegevoegd aan het schema.

Vanaf dag twee zal de thermostaat steeds beter weten wat jouw persoonlijke voorkeuren zijn. De Google Nest beschikt over een bewegingssensor en houdt vanaf dit punt ook bij wanneer er personen thuis of afwezig zijn.  Dit doet de Google Nest aan de hand van wijzigingen in de temperatuur en hoe vaak iemand voorbij de thermostaat loopt.

Vind je de temperatuur niet prettig? Dit kun je makkelijk verhelpen door via de thermostaatring de temperatuur aan te passen. Elke aanpassing helpt de thermostaat om jouw voorkeuren beter te begrijpen.

Belangrijk: Bij Google Nest thermostaten begint een nieuwe dag om middernacht. Aanpassingen die in de avond worden doorgevoerd, hebben mogelijk geen invloed in de ochtend.

Ben je niet blij met het leervermogen van de Google Nest, omdat je bijvoorbeeld onregelmatig thuis bent? Dan kun je de leerfunctie (auto-schema) uitschakelen. De Nest stopt met leren. De Nest past de temperaturen nu niet zelf meer aan, maar houdt het schema aan zoals je dit hebt ingesteld. Uiteraard kun je nog steeds de temperatuur tussentijds handmatig wijzigen.

Meer informatie over de leerfunctie van de Google Nest thermostaat kun je terug vinden via de volgende pagina van Google Nest.

Producten - Verwarming - Wat betekent het kalibreren van mijn thermostaat?

Merk je dat de temperatuur van de thermostaat niet klopt dan kun je de thermostaat in veel gevallen kalibreren. Met het kalibreren kun je een afwijking bijstellen waardoor het temperatuurverloop met de warmtevraag beter verloopt.

Bij problemen in de temperatuurmeting is het advies ook om eerst te kijken of je de thermostaat kunt kalibreren en vervolgens te controleren of het tempertuur verloop beter gaat.

In de handleiding van jouw thermostaat vind je terug hoe je de thermostaat kunt kalibreren.

Blijven na het kalibreren problemen aanwezig neem dan contact met ons op, zodat we samen met je kunnen kijken of de oorzaak te achterhalen is of dat er misschien iets anders het probleem veroorzaakt.

Producten - Verwarming - Wat betekent de leerperiode van de thermostaat?

Wanneer je een slimme thermostaat pas in gebruik hebt, dan start bij de meeste thermostaten een leerperiode.

Het leerproces van deze thermostaten is vaak opzettelijk traag ingesteld. Zo kan de thermostaat beter omgaan met seizoensveranderingen of bij plotselingen temperatuur-/weersveranderingen. Het advies hierin is om in het begin geduld te hebben en de thermostaat de tijd te geven om te leren. De leerperiode van een thermostaat kan tot een paar weken duren.

Wil je graag geen gebruik maken van de leerfunctie dan kun je deze soms ook uitschakelen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de desbetreffende thermostaat.

Wanneer de temperaturen nog steeds niet correct zijn, dan kun je de thermostaat in veel gevallen kalibreren. Kijk dan eens naar het volgende artikel voor meer informatie.

Producten - Verwarming - Waarom zie ik een andere temperatuur op mijn thermostaat dan de werkelijke temperatuur?

Wanneer er een verschil is van enkele graden tussen wat je thermostaat aangeeft en hoe warm of koud het aanvoelt, dan werken je thermostaat en systeem waarschijnlijk toch zoals het hoort. Hieronder staan een aantal zaken vermeld die invloed kunnen hebben op de afwijking.

Afwijking halve graad
De meeste thermostaten hanteren een afwijking tot een halve graad. Een afwijking van een halve graad is normaal en heeft ook vrijwel geen invloed in het temperatuurverloop.

Afwijking meerdere graden
Wijkt de temperatuur erg veel af, dan kan het zijn dat er iets anders aan de hand is, maar dit hoeft nog steeds niet te betekenen dat er een defect aanwezig is. Zie het artikel over de leerperiode voor de uitleg hoe dit precies werkt. In de leerperiode van de thermostaat kan de temperatuur afwijken van de actuele temperatuur, dit zal na enkele weken vanzelf beter gaan.

Wanneer de optimalisatie niet is ingesteld of de leerperiode is voorbij, en de weergegeven temperaturen zijn nog steeds niet correct, dan kun je in veel gevallen de thermostaat kalibreren. Hoe je dit doet, lees je hier terug.

Afwijking met andere meter / programma
Sommige programma’s die een temperatuurverloop bijhouden, kunnen een andere temperatuur tonen. Of waneer je de temperatuur meet met een andere thermostaat, kun je een andere temperatuur zien dan op jouw slimme thermostaat.

Programma’s die de temperaturen bijhouden, houden geen rekening met de omgeving en het systeem zoals een thermostaat dit doet. De gegevens kun je voor eigen gebruik natuurlijk bijhouden, maar het hoeft niet te betekenen dat de gegevens hiervan de correcte gegevens zijn. Meet je de omgevingstemperatuur met een andere thermostaat of meter en zie je een afwijking, dan kan ook dat apparaat defect zijn. Alleen een geijkte thermometer die dezelfde omstandigheden heeft als de thermostaat zou de daadwerkelijke temperaturen kunnen laten zien.

 

Merk je dat de temperaturen echt sterk afwijken en je vermoed toch een defect in de temperatuur sensor, neem dan contact met ons op zodat we samen met je kunnen kijken of er een defect aanwezig is en of er stappen zijn die je kunt doorlopen.

Producten - Verwarming - Aanbevolen Wifi netwerk en routerinstellingen voor de Nest thermostaat

In dit artikel kun je bekijken wat de aanbevolen wifi en router instellingen zijn voor de beste werking van je Nest thermostaat.

Dit artikel kan ook helpen bij het verbeteren van de prestaties. Heb je echt problemen met de wifi verbinding en is je Nest thermostaat offline in de Nest app bekijk dan het volgende artikel.

Hieronder vind je de punten die belangrijk kunnen zijn in de instellingen.

  • Schakel 802.11 b/g/n in als je een 802.11 ac-router hebt.
  • Stel de DHCP-leasetijd van je wifi router in op ten minste twee uur.
  • Schakel de energiebesparingsmodus (PSM) van je router in als je een Nest thermostaat hebt.
  1. Controleer of je netwerk en router met de Nest thermostaat werken.
  2. Belangrijke stappen voordat je de instellingen van je router wijzigt.
  3. Basisinstellingen van de wifi router.
  4. Eavanceerde insellingen van de wifi router.
  5. Verbind je Nest thermostaat zo nodig opnieuw.

Voor meer informatie over de verschillende punten ga dan naar de support pagina van Google Nest.

Mocht je vragen hebben of iets is niet helemaal duidelijk, stel ons gerust je vraag zodat we je verder kunnen helpen.

Producten - Multi zone - Wat is een multi zone systeem (Tado, Honeywell Evohome)?

Met een mulit zone systeem, zoals van Tado of Honeywell Evohome, kun je de temperatuur van elke kamer in je huis afzonderlijk instellen. Ideaal als je vanuit thuis werkt en alleen jouw kantoor wilt verwarmen, en niet de rest van het huis. Of als beneden de open haard aan staat, hierdoor de ketel niet aan gaat, maar je boven de kinderkamer toch wilt verwarmen.

Radiatorknoppen
Een multi zone systeem werkt doorgaans met een hoofdthermostaat, en speciale radiatorknoppen. Deze knoppen hebben een motor ingebouwd, waarmee ze het radiatorventiel kunnen openen of sluiten. Hierdoor krijgt warm water wel of geen kans de radiator te verwarmen. 

Radiogolven
De onderdelen communiceren onderling via radiogolven met elkaar. Zo kan de thermostaat een sein sturen naar de ketel dat de ketel aan moet. Tegelijkertijd kan de thermostaat een seintje sturen naar de radiatorknoppen van de zones die verwarmd moeten worden, dat ze open moeten draaien. Radiogolven zijn betrouwbaarder dan Wifi. Denk immers maar aan het signaal van de radio; een zendmast kan ver van jou verwijderd zijn terwijl je nog steeds een goed signaal ontvangt.

Wifi
Hoe werkt het dan met Wifi? Alleen de communicatie tussen het systeem en de app gaat via Wifi. Via een internet bridge (bij Evohome ingebouwd, bij Tado los meegeleverd), communiceert de app met de thermostaat. Zo kun je ook op jouw telefoon de temperatuur van een zone aanpassen.

Wat komt er bij kijken?
Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een multi zone systeem. Dit bespreken wij in andere artikelen:

- Hoe weet ik of mijn ketel geschikt is?
- Heb ik op iedere radiator een slimme radiatorknop nodig?
- Hoe weet ik of mijn radiatoren geschikt zijn?
- Ik heb vloerverwarming. Kan ik dat ook aansluiten?
- Wat kan ik doen om het systeem veilig te laten werken?
- Ik heb stadsverwarming. Werkt dat ook met multi zone?

Producten - Multi zone - Hoe weet ik of mijn ketel geschikt is voor een systeem van Tado of Evohome?

In principe kunnen alle ketels met een multi zone systeem werken. Je moet alleen goed controleren of jouw ketel aan/uit of opentherm compatibel is. Dit kun je doen door jouw ketel op te zoeken in onze aansluittabel.

Voor het bestellen van Tado is dit iets minder van belang; deze kan op beide manieren worden aangesloten. Voor Honeywell Evohome is dit zeer belangrijk. De Honeywell Evohome set wordt namelijk met een ketelmodule geleverd. Afhankelijk van het pakket dat je kiest, is de ketelmodule alleen compatibel met aan/uit of met opentherm.

Producten - Multi zone - Ik wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Heb ik op iedere radiator een slimme radiatorknop nodig?

Het is niet verplicht om op elke radiator een slimme thermostaatknop te plaatsen. We raden je dit wel aan. Iedere radiator zonder slimme knop kun je namelijk niet bedienen.

Dit betekent dat als een radiator zonder slimme knop open staat, deze altijd mee verwarmd wordt wanneer een zone om warmte vraagt, ook als je hem niet warm wilt hebben. Staat hij open, maar zijn al je zones op temperatuur, dan wordt hij nooit warm. Ook niet als je hem wel warm wilt hebben. Staat hij dicht, dan wordt hij nooit warm.

Houd er rekening mee dat je een bypass in je systeem nodig hebt wanneer je overstapt op slimme knoppen. Wil je dat één van je radiatoren als bypass dient, dient deze te allen tijde open te staan.

Producten - Multi zone - Hoe weet ik of mijn radiatoren geschikt zijn voor een systeem van Tado of Evohome?

De Tado en Honeywell Evohome knoppen kunnen alleen gebruikt worden op thermostatische ventielen. Hoe herken je deze?

Plus en min
Het gemakkelijkste is door naar de huidige radiatorknop te kijken. Zie je een plus en min op de knop? Dan kun je er van uitgaan dat de knop niet thermostatisch is. De Tado of Evohome knoppen passen dan helaas niet op jouw huidige installatie. Niet getreurd, onze monteurs kunnen deze ventielen voor je vervangen! Houd er rekening mee dat hiervoor het water uit jouw CV systeem geleegd dient te worden. Hierdoor kan de installatie lang duren. Heb je interesse in een offerte? Vraag deze dan hier (pagina van 50five en Wifithermostaten).

Thermostatisch
Zie je de cijfers 1 tot en met 5 op de knop, dan kun je er van uitgaan dat jouw radiatorventielen thermostatisch zijn. Dit wil nog niet zeggen dat de knoppen direct op de ventielen passen. Er bestaan namelijk ventielen in verschillende maten. Voor de meest gangbare maten leveren zowel Tado als Honeywell adapters mee met hun knoppen. Zo passen ze in de meeste gevallen toch. Twijfel je of jouw radiatoren geschikt zijn? Stuur ons dan een foto van jouw huidige knoppen en de ventielen.

Producten - Multi zone - Ik wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Werkt dit ook met vloerverwarming?

Wanneer je vloerverwarming hebt, en je wilt dit meenemen in jouw multi zone systeem, dan is dit mogelijk. Dit werkt anders voor Tado en Evohome.

Vloerverwarming
Wanneer je vloerverwarming hebt in jouw woning, heb je een vloerverwarmingsverdeler. De ketel levert via jouw verwarmingsbuizen warm water aan de verdeler. Vanuit deze verdeler gaan er leidingen/buizen met warm water de vloer in. Deze leidingen lopen in een lus en komen zo weer bij de verdeler uit. Via jouw verwarmingsbuizen stroomt het water weer terug naar de ketel.

Tado
Met Tado kun je een vloerverwarmingsverdeler enkel als één zone aansturen. Dit doe je door in de aanvoerleiding naar de verdeler een zoneklep te plaatsen. Deze klep opent of sluit de leiding, waardoor de vloerverwarming wel of niet warm wordt.
De zoneklep wordt aangestuurd door de Tado thermostaat. Hiervoor dient de thermostaat bedraad aangesloten te worden op de zoneklep. Let op, deze draad is vaak nog niet aanwezig en moet je dus aanleggen! 
Doordat de Tado thermostaat slechts op één onderdeel bedraad aangesloten kan worden, dient hij draadloos te communiceren met de ketel. Dat kan door middel van de Extensiekit.

Evohome
Met Evohome zijn er meerdere opties. Je kan, net zoals bij Tado kiezen voor aansturing via een zoneklep. De aansturing van de zoneklep verloopt bij Evohome via een draadloos aan/uit relais.
Je kan er ook voor kiezen om jouw vloerverwarmingsverdeler in zones op te delen. Dat is fijn wanneer je bijvoorbeeld vloerverwarming in de woonkamer en (dichte) keuken hebt, en je wilt deze apart bedienen. Je hebt dan een extra verdeler van Honeywell nodig en servomotoren. Deze servomotoren plaats je op de aansluiting van de buizen van de vloerverwarming. Doordat iedere buis op deze wijze open en dicht kan worden gezet, kan je ze apart aansturen.
Let op, je hebt dan ook in iedere zone met vloerverwarming een thermostaat nodig. Anders weet het systeem niet hoe warm het is in de zone en weet het dus ook niet of/wanneer het moet beginnen of stoppen met verwarmen.

Materialen
De materialen die hierboven genoemd worden (zoneklep, extra verdeler, servomotoren en losse thermostaten), verkopen we niet op 50five. Die verkopen we via onze specialistische pagina Wifithermostaten. Doordat het systeem erg technisch kan worden in combinatie met vloerverwarming, raden we je aan om dit te laten installeren. Vraag daarvoor hier een offerte aan.

Producten - Multi zone - Ik heb/wil een multi zone systeem van Tado of Evohome. Wat kan ik doen om het systeem veilig te laten werken? (bypass)

Wanneer alle radiatoren voorzien zijn van thermostatische ventielen, heb je een bypass nodig voor een veilige werking van het systeem. Een bypass is een extra stuk in jouw leidingen, waardoor er altijd doorstroming van water mogelijk is. De ketel moet namelijk zijn warmte kwijt als er warmte vraag is terwijl alle radiatoren dicht staan. (bijv in de zomer als je warm water gebruikt) Dit is mogelijk door doorstroming.

Doe je dit niet, dan slaat je ketel in storing en in het ergste geval gaat deze dan defect. Je kunt er ook voor kiezen om 1 radiator niet van een thermostatisch ventiel en knop te voorzien en deze altijd open te zetten. De radiator fungeert dan als bypass. Houd er wel rekening mee dat deze radiator ook altijd aangaat bij elke warmte vraag die er is.

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je de Philips Hue Bridge toe aan de Philips Hue app?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je een Philips Hue lamp toe aan de Philips Hue bridge?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je Philips Hue accessoires toe aan de Hue app?

Producten - Verlichting - Is [x] product van Osram compatibel met Philips Hue?

Osram is geen officiële partner van Philips Hue. Daarom werken sommige Osram producten niet samen met Philips Hue. De Motion Sensor is daar één van. Dit geld ook voor de Osram switch. Deze kun je helaas niet koppelen aan je Philips Hue bridge en app. De Osram Smart+ Plug Indoor is wel compatibel met Philips Hue.

 

Producten - Verlichting - Welke merken werken samen met Philips Hue?

De producten van de volgende merken kun je koppelen aan je Philips Hue app:

1. Innr lampen
2. Niko schakelaars
3. Trust lampen

Daarnaast werkt Philips Hue samen met Alexa, Apple Home Kit en Google Home!

Producten - Verlichting - Hoeveel Philips Hue producten kan ik koppelen aan 1 bridge?

Je kunt officieel maximaal 50 lampen en 10 accessoires aan 1 Hue bridge verbinden. Onofficieel is het mogelijk om net iets meer producten te koppelen, maar dit raden we niet aan.

Producten - Home Automation - Waarom werkt de borstel van mijn Neato robotstofzuiger niet meer?

Wanneer de borstel van de robot stofzuiger niet meer werkt gaat dit vaak samen met een van de onderstaande meldingen. Ook wanneer je geen melding ontvangt is het raadzaam om onderstaande stappen uit te voeren.

Je ontvangt de melding ‘Mijn borstel zit vast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Zorg ervoor dat er geen vuil om de borstel is gewikkeld. Ook bij de melding ‘Mijn borstel is overbelast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Ook hier zorg je ervoor dat er geen vuil om de borstel gewikkeld is. 

Volg de stappen om de borstel te reinigen bij bovengenoemde meldingen:
1. Houd de robot stofzuiger ondersteboven. Trek wanneer aanwezig de zijborstel van de robot.
2. Plaats je vingers onder de borstelkap voor de wielen en trek zachtjes tot de kap los komt. Verwijder de borstelkap.
3. Til de borstel voorzichtig omhoog om deze uit de borstelbehuizing te trekken.
4. Verwijder al het aanwezige vuil. Veeg met een vochtige doek over de borstelbladen om stof te verwijderen.
5. Plaats de borstel weer in de robot door het uiteinde met de zeskantvorm op de zeskantbout te bevestigen. Controleer of de borstel stevig in de robot zit.
6. Plaats de borstelkap terug en klik deze vast. Zet indien aanwezig de zijborstel er weer op.

Voor de beste prestaties moet de borstel regelmatig vervangen worden. Vervang de borstel wanneer de bladen of borstelharen beschadigd zijn.

 

 

Producten - Home Automation - Werkt een Powerline in ieder stopcontact?

Met een powerline adapter maak je van ieder stopcontact een internetaansluiting met draad of via wifi. We leggen graag de verschillen in adapters uit en geven advies over welke oplossing bij jouw situatie past. Voor een goed overzicht van alle verschillen en mogelijkheden, lees dan ons blog artikel.

Producten - Home Automation - Hoeveel Netgear Orbi’s heb ik nodig voor een volledige wifidekking in mijn woning?

Alle Netgear Orbi-systemen zijn geweldig! Wat het beste voor jou is, hangt af van wat je nodig hebt voor je huis. Ieder huis is namelijk anders. De Netgear Orbi Finder kan je helpen bij het vinden van de juiste Orbi. Zo weet je pecies hoeveel nodes je nodig hebt. Zo is voor een woning met drie verdiepingen een node per verdieping aan te raden. Meer informatie lees je terug in ons blog.

Technische hulp - TV en Audio - Garantie LG TV's

Is je LG TV defect en valt dit nog binnen de twee jaar garantietermijn? Dan is het verzoek vanuit LG om eerst contact met hen op te nemen. Zij kunnen mogelijk de TV nog repareren. Omruilverzoeken binnen de garantie verlopen dan ook via hen, in tegenstelling tot ons reguliere retourproces.

LG is bereikbaar via 0900-543 54 54 (lokaal tarief) op maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 20.00 uur. 

Producten - TV en Audio - Hoe kun je de Sonos One aansluiten?

De Sonos One heeft 1 aansluiting; een UTP aansluiting. De Sonos One is te koppelen aan diverse spraakbesturing systemen waaronder Amazon Alexa en Google assistent. Daarnaast kun je de Sonos One gebruiken in combinatie met Apple Airplay 2 en Home Kit. Dit betekent dat je de speaker ook via Siri kan bedienen.
De Sonos One werkt niet met Bluetooth.

Hoe kan ik witgoed retourneren?

Als je je witgoed wil retourneren, vul dan het online retourformulier in. Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om je apparaat op te halen. Voordat zij komen, ontvang je een mail met daarin het moment waarop je apparaat wordt opgehaald. In deze e-mail vind je ook een link, waarmee je de ophaaltijd aan kan passen.

Is installatie bij de prijs inbegrepen?

Bij al onze witgoedproducten zit standaard de drempelservice inbegrepen. Dit betekent dat we je product tot over de drempel van je woning afleveren. 

Wil je dat we je oude product mee retour nemen? Dat kan! Dit kun je aangeven als onze klantenservice contact met je opneemt na je bestelling. Dan wordt je gevraagd of het oude apparaat moet worden meegenomen door onze bezorgpartner Amacom. Laat je je oude apparaat mee retour nemen? Zorg er wel even voor dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Apparaat is afgepompt (bij wasmachines)
  • Apparaat is schoon en droog
  • Apparaat is transportveilig en bestaat niet uit losse onderdelen
  • Apparaat is losgekoppeld en is niet ingebouwd

Wat is de levertijd van witgoed?

De levertijd van witgoed is langer dan onze standaard levertijd. Als je witgoed bestelt bij 50five, dan leveren we je product 2 werkdagen na het moment dat je hebt besteld. Het bestelproces verloopt als volgt:

  • Je bestelt je product (een wasmachine, droger, koelkast of vaatwasser)
  • Als je je product hebt besteld, neemt onze klantenservice contact met je op om te vragen of het apparaat past, alle aansluitingen aanwezig zijn en of het oude apparaat mee retour moet worden genomen.
  • Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om de bezorging in te plannen. Zij nemen contact met op om te bepalen wanneer de bezorging plaats kan vinden.
  • Je ontvangt van Amacom een bevestigingsmail van het bezorgmoment. Daarmee kun je ook je bestelling volgen.
  • De bezorging wordt gedaan door 1 of 2 personen, afhankelijk van het product.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bericht ons via Whatsapp

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger. Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

50five Messenger
50five op Facebook