Veel Gestelde Vragen

Ik heb een kortingscode van ENGIE, maar kan deze nu niet meer gebruiken. Wat nu?

Zoals je wellicht al hebt gelezen kunnen we je helaas niet meer helpen met advies en/of de verkoop van smart home producten. 50five gaat namelijk veranderen, waarbij we ons meer gaan richten op de installatie van laadpalen en verwarmingsoplossingen. Dit heeft als gevolg dat we niet meer online verkopen.

Heb je een kortingscode van ENGIE ontvangen en kun je deze nu niet meer gebruiken? Neem dan contact op met ENGIE. Zij kunnen je verder helpen. Alle contactmogelijkheden vind je hier terug.

Hoe kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt hiervoor 30 dagen bedenktijd* vanaf het moment van ontvangst. Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen.

Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Stuur je het product retour, dan ontvangen we het product graag in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking met alle accessoires.
Ons retouradres is Luchthavenweg 55c, 5657EA te Eindhoven.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Wat betekent 30 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 30 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te ontbinden. Dit kan door het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt in te vullen.

Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 30 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 30 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen bedenktijd. Deze uitzonderingen vind je hier.

Uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode

Bij 50five heb je een retourperiode van 30 dagen. Er zijn echter enkele uitzonderingen op deze regel. Voor de uitzonderingen geldt de wettelijke retourperiode van 14 dagen. Houd hier dus rekening mee bij het doen van jouw aankoop!

De uitzonderingen zijn:

  • Tablets
  • Smartphones
  • TV’s
  • Witgoed
  • Monitors
  • Warmtepompen en CV-ketels
  • Laadpalen
  • Producten van het merk Harman Kardon
  • Wood pellets

Ik heb een bundel aangeschaft, maar wil een product terugsturen. Kan dit?

Jammer dat je een product wilt retourneren, maar dit kan zeker. Houd er rekening mee dat de bundelkorting dan kan komen te vervallen.
Stel je hebt twee producten in een bundel aangeschaft en je retourneert er een, dan heb je eigenlijk geen recht meer op een bundelkorting. Dit kan invloed hebben op het bedrag dat je terug krijgt.

Mijn product is defect en/of werkt niet. Wat nu?

Vervelend dat jouw product niet goed werkt. We kijken graag samen met jou naar een oplossing. 
Neem contact met ons op en vergeet niet om je bestelnummer door te geven. Daarnaast vernemen we graag om welk product het gaat, wat er niet werkt, wat je zelf al gedaan hebt om het probleem op te lossen, en wanneer het defect is ontstaan.

Valt het binnen de garantie en kunnen we het probleem niet verhelpen, dan ruilen we het graag voor je om.

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van 24 maanden na ontvangst van de bestelling. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een andere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bovengenoemde extra garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben aanvullende voorwaarden voor de 50five installatieservice op papier gezet. In de bijlage kun je de aanvullende voorwaarden teruglezen. Zie je de bijlage niet terug? Probeer dan dit artikel in een nieuw scherm te openen door hier te klikken.
Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Chat met ons via Messenger

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

LET OP: Wij kunnen je via deze weg niet helpen met vragen over installatie afspraken en/of laadpalen. Gebruik hiervoor het contactformulier.

50five Messenger
50five op Facebook