Veel Gestelde Vragen

Hoe werkt onze Veelgestelde Vragen pagina?

Welkom bij onze Veelgestelde Vragen! Hier kun je een antwoord op veel vragen terugvinden. De informatie wordt continu aangevuld en bijgewerkt.


Links zie je onze hoofd categorieën. Per categorie zie je een zestal vragen terug. Staat jouw vraag hier niet tussen? Geen zorgen, we hebben een antwoord op nog veel meer vragen voor je! Gebruik de zoekbalk die je hierboven ziet en vul je vraag of enkele zoektermen in. Alle relevante vragen met de bijbehorende antwoorden worden dan getoond. 


- "Onze Veelgestelde Vragen": onze top 5

- "Bestellen": alle vragen die betrekking hebben op bestellen en annuleren

- "Levering": alle vragen die betrekking hebben op de levering van jouw bestelling

- "Betaalmethoden": alle vragen die betrekking hebben op betalingen

- "Retouren garantie": uitleg over onze retourprocedure en de garantie

- "Kortingscodes": uitleg over onze kortingscodes en andere acties

- "Installatie service": alle vragen over de installatie van jouw producten door onze monteurs

- "Technische hulp Algemeen": algemene technische ondersteuning bij producten. 

- "Technische hulp Beveiliging": technische ondersteuning bij beveiligingsproducten. 

- "Technische hulp Home Automation": technische ondersteuning bij smart home producten. 

- "Technische hulp Laadpalen": technische ondersteuning en uitleg over laadpalen. 

- "Technische hulp Verlichting": technische ondersteuning bij verlichtingsproducten. 

- "Technische hulp Verwarming": technische ondersteuning bij verwarmingsproducten. 

- "Witgoed": uitleg over het proces rondom witgoed bestellingen

 


Staat jouw vraag er niet tussen, mag je altijd contact met ons opnemen.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op het winkelwagentje rechts boven in je scherm. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Naar winkelwagen".
  4. Controleer je winkelwagen. Ben je tevreden, klik dan op "Ga door naar afrekenen".
  5. Selecteer je verzendmethode.
  6. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  7. Kies je betaalmethode.
  8. Klik op "Plaats nu je bestelling". Je bestelling wordt geplaatst!

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Controleer eerst je e-mailadres. Een typefout is immers zo gemaakt. Is je e-mailadres incorrect, laat het ons weten. Wij sturen je dan een kopie van je factuur toe als bevestiging.

Is je e-mail correct en heb je een account op www.50five.nl? Controleer daar dan of je de bestelling ziet staan. Als je je bestelling daar terugvindt kun je dit aannemen als bevestiging.

Vind je je bestelling niet terug in je account of heb je geen account? Laat het ons dan weten. Wij controleren je bestelling en sturen een kopie van je factuur als bevestiging indien de bestelling correct ontvangen is.

Ik wil graag meerdere producten bestellen, krijg ik korting?

Leuk dat je interesse hebt in meerdere producten. Wij begrijpen dat je wil weten of een grote bestelling je korting op kan leveren. Kijk hiervoor eerst eens bij tussen onze kortingscodes: https://www.50five.nl/kortingscodes-50five.

In sommige situaties is het mogelijk een persoonlijke offerte te maken. Hiervoor hebben we wel nog enkele gegevens van je nodig: 

  • Wat is je volledige naam?
  • Wat is je adres?
  • Wat is je telefoonnummer?
  • Welke producten wil je bestellen en hoeveel?

Deze informatie ontvangen we graag via een e-mail op smartadvice@50five.nl.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Wil je je bestelling annuleren? Dat is uiteraard jammer! We versturen je bestelling dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt. Bel direct naar onze klantenservice op telefoonnummer 085- 333 00 55. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, kun je het pakket aan de deur weigeren.

Mocht je niet thuis zijn en is het pakket bij de buren bezorgd, neem dan contact met ons op. We sturen je een retourlabel toe. Let op: wel binnen 55 dagen (retourrecht).

Ik kan mijn BTW nummer niet doorgeven. Wat nu?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om jouw BTW nummer door te geven bij de bestelling. Geen zorgen, we kunnen de factuur achteraf altijd aanpassen. Neem contact op met je bestelnummer, bedrijfsnaam en BTW nummer en we passen de factuur graag aan.


Eventueel kunnen we ook een offerte opmaken met direct de juiste gegevens. We hebben dan de volgende gegevens van je nodig:
1. Bedrijfsnaam
2. BTW nummer
3. Leveringsadres
4. Overzicht van de producten die je wilt bestellen

Houd er rekening mee dat een bestelling via een persoonlijke offerte een langere levertijd heeft vanwege de handmatige handelingen.

Ik kan een bepaald product niet meer op jullie website vinden, verkopen jullie dit product nog?

Het is mogelijk dat het product wat je wil bestellen is uitverkocht of tijdelijk niet op voorraad is. Je vindt hem dan niet via de zoekresultaten. Wel kun je het product nog vinden als je naar de productcategorie gaat en links bij de filters "uitverkocht" selecteert.

Staat je gezochte product op uitverkocht en wil je graag weten of het product nog leverbaar is, neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €2,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 00:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden.

Al onze bestellingen worden geleverd met PostNL. Houd er bij je bestelling rekening mee dat PostNL niet levert op maandag. Op alle andere werkdagen wordt wel gewoon bezorgd. 

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Ik mis een product; mijn bestelling is niet compleet.

Wat vervelend dat er een product ontbreekt van jouw bestelling. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. We ontvangen graag een foto van de geleverde producten en de verzenddoos, zodat we kunnen uitzoeken wat er mis is gegaan. Je kan de foto sturen naar smartadvice@50five.nl.

We zoeken het tot de bodem voor je uit en houden je over de voortgang op de hoogte. Uiteraard doen we ons best het ontbrekende product na te sturen.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met iDeal, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. Daarnaast kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. 50five neemt ook alle betaal-/verzendkosten van betalingsproviders op zich.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 20,00 gratis, kun je producten binnen 55 dagen kosteloos retourneren en wanneer je voor 00.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). 

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product

Ik heb gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Hoe gaat dit in zijn werk?

Wanneer je kiest voor achteraf betalen is het belangrijk dat je de betaling niet rechtstreeks aan 50five betaalt. Klarna is dan namelijk niet op de hoogte van jouw betaling, waardoor ze jou herinneringen sturen.

Binnen enkele dagen na ontvangst van jouw bestelling ontvang je een e-mail van Klarna met de betaalgegevens. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna. Zij kunnen je hier verder mee helpen.

Waarom is mijn Klarna betaling niet geaccepteerd?

Wanneer je voor Klarna hebt gekozen als betaalmiddel kan het voorkomen dat je de bestelling niet kunt afronden. Wanneer je kiest voor achteraf betalen, wordt er gecontroleerd of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Klarna controleert een aantal gegevens, zoals je bestelgeschiedenis die bij Klarna bekend is, het bedrag en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Met deze factoren wordt gecontroleerd of je Klarna als betaal middel kunt selecteren. Zorg bij de keuze voor Klarna ook altijd of al je gegevens juist zijn, anders kan de betaling onterecht afgewezen worden. 

Indien de betaling wordt afgewezen door Klarna, krijgen wij hiervan de reden niet te weten in verband met de privacy van jouw gegevens. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Klarna

Waarom krijg ik een herinnering van Klarna?

Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna is het belangrijk dat je de betaling ook via hen laat verlopen.

Hebben we van jou rechtstreeks een betaling ontvangen voor de bestelling? Dan is Klarna niet op de hoogte van jouw betaling en sturen zij een herinnering. Helaas kan dit niet administratief met Klarna verwerkt worden. 

We betalen je om die reden binnen enkele werkdagen na ontvangst van je betaling aan ons het bedrag terug. Wij vragen je om dit vervolgens aan Klarna te betalen, zodat het administratief bij hen in orde is.

Heb je al betaald aan Klarna, maar ontvang je toch nog herinneringen? Neem dan contact met ons op, zodat wij dit verder met hen kunnen oplossen. Vergeet niet je bestelnummer door te geven.

Waarom heb ik een dubbele factuur ontvangen?

Normaal gesproken wordt er bij je bestelling 1 factuur verstrekt. In sommige gevallen (denk aan vertraagde levering) kan het zijn dat we je ter bevestiging een kopie van de factuur sturen. Natuurlijk betaal je maar één keer. Je hoeft met de tweede factuur niets te doen.

Krijg je een tweede factuur van Klarna en ontvang je herinneringen, terwijl je wel betaald hebt? Neem dan contact met ons op.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na ontvangst van de bestelling. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een andere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in na ontvangst van je bestelling. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product omruilen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wat gebeurt er bij waardevermindering door onjuist gebruik?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. 

Dit betekent dat wij niet altijd het volledige aankoopbedrag kunnen vergoeden wanneer je een product beschadigt, bijvoorbeeld door een foutieve installatie.

Waarom is het belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we je aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. Sla eventuele gegevens van jouw account ergens anders op, zoals op jouw computer. Denk hierbij aan opgenomen camera beelden van een beveiligingscamera. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

 

Disclaimer:

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt.

50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG.

Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Hoe kan ik mijn bestelling gratis retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt hiervoor 55 dagen bedenktijd.

Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Stuur je het product binnen 55 dagen retour, dan ontvangen we het product graag in de originele verpakking met alle accessoires. Stuur je het product terug binnen de garantieperiode van twee jaar, dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

Wat voor soort kortingscodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten kortingscodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De codes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd wordt.

Elke kortingscode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee codes te gebruiken bij één bestelling.

Voor een overzicht van alle actieve kortingscodes, klik je hier.

Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Je kan de kortingscodes op twee momenten in het bestelproces toevoegen.

In de winkelwagen heb je onder de producten een mogelijkheid een code in te vullen via de link "Pas kortingscode toe". Vul de code in en klik op "Toepassen". Rond het bestelproces af.

Ben je de code vergeten toe te passen in je winkelwagen? Geen zorgen, in het bestelproces kun je de code alsnog toepassen wanneer je een betaalmethode selecteert. Ook hier zie je een veld om een code toe te passen.

Let op; je kan slechts één code per bestelling gebruiken. 

Ik heb een kortingscode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je kortingscode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de code. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de code.
  3. Komt de kortingscode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikt die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Mijn kortingscode is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Als je een (persoonlijke) kortingscode hebt, controleer dan goed de vervaldatum. Na de vervaldatum, is je kortingscode helaas niet meer geldig. Houd onze nieuwsbrief of website in de gaten voor nieuwe acties.

Kan ik een nieuwe kortingscode krijgen?

Alle korting codes hebben een begin- en einddatum. Zodra ze niet meer op onze eigen website vermeld staan zijn de kortingscodes niet meer geldig. Het is achteraf niet mogelijk om alsnog gebruik te maken van de kortingscodes.
Houd onze pagina met codes echter in de gaten. Wie weet staat er snel weer een nieuwe code! Je kan je ook inchrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe acties.

Ik werk voor Engie, waar kan ik mijn kortingscode vinden?

Wanneer je werkzaam bent bij Engie kun je een korting krijgen. Deze code ontvang je vanuit Engie zelf. Hebben ze geen code voor je, stuur ons dan een e-mail bericht vanuit je werk e-mail. Dit kan naar smartadvice@50five.nl.

Video: Wat houdt onze installatieservice in?

Video: Ik heb een installatievoucher gekocht. Wat gebeurt er nu?

Wat zijn de kosten van een installatie?

De prijs van een installatie hangt af van de complexiteit van de installatie en daarmee ook de tijd dat onze experts ermee bezig zijn. Een losse installatievoucher kost € 99,00 en is geldig voor één product en één uur. In combinatie met een product kan de installatie voordeliger zijn. 

Wat is inbegrepen bij de installatie?

De volgende zaken zijn inbegrepen bij de installatie:

1. Een echte smart home expert die bij je langskomt.

2. Gereedschappen die nodig zijn voor installatie.

3. De meegeleverde materialen voor de producten.

4. Een gratis Wifi-check om te kijken of je internet op de plaats van installatie sterk genoeg is.

5. Advies, tips en uitleg betreft je product.

6. Koppelen van het apparaat aan de app.

Het kan zijn dat er extra materiaal nodig is voor de installatie. Denk hierbij aan een gootje om een kabel mooi weg te werken. Deze materialen zijn niet inbegrepen in de installatie en worden in rekening gebracht. Je kan de extra kosten aan de monteur per pin voldoen.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben specifiek voor installatiewerkzaamheden algemene voorwaarden op papier gezet. Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Bekijk de algemene voorwaarden voor installatie.

Hoe vraag ik een installatie aan?

Heb je een product besteld zonder inbegrepen installatieservice, maar heb je advies nodig of wil je deze alsnog laten installeren? Bestel dan een installatievoucher. We nemen vervolgens binnen enkele dagen contact met je op voor het maken van een afspraak.

De installatie kan ook gebundeld zijn met andere producten. Hou hiervoor de productpagina's in de gaten.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.nl? Veel informatie lees je terug op de product pagina.

Heb je een van onze producten gekocht en technische ondersteuning nodig, probeer dan de zoekbalk die je ziet staan boven onze veelgestelde vragen. Op basis van jouw veelgestelde vragen blijven wij onze informatie op deze support pagina updaten.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Producten - Algemeen - Een onderdeel van mijn bestelling is gebroken. Hebben jullie een los onderdeel voor me?

Wat vervelend dat een van de onderdelen gebroken is. We verzoeken je in deze situatie enkele foto's op te sturen van het gebroken onderdeel, omdat dit je verhaal meer duidelijkheid geeft. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar smartadvice@50five.nl.

We kunnen niet altijd een los onderdeel toesturen, omdat we dit niet altijd in ons assortiment hebben. Mochten we geen los onderdeel hebben en valt het defect binnen de garantie, dan ruilen we het volledige product graag om. 

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (speedtest)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. 

Waarom is de snelheid belangrijk? Wanneer de snelheid niet hoog genoeg is, kan de internet verbinding wegvallen, waardoor je geen notificaties krijgt op je of het product traag reageert.

Hoe voer je een speedtest uit? Ga eerst op de plek staan waar jouw smart device geïnstalleerd wordt/is. Op je mobiele apparaat ga je naar een site waar je een speedtest kan uitvoeren, zoals ring.com/speed. Voer de speedtest uit. De meeste producten hebben een snelheid van 2 Mbps up en down nodig. Is je snelheid te laag, overweeg dan een wifi versterker.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Is je snelheid hoog genoeg, dan moet een installatie geen problem zijn. Houd er rekening mee dat er wel storing op het wifikanaal kan voorkomen. In ons andere artikel over wifi analyzers leggen we je uit hoe je dit kan testen en wat je kan doen om eventuele problemen hiermee te verhelpen.

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Algemeen - Video: Speedtest

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (wifi analyzers)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. Hierover leer je meer in ons artikel over het uitvoeren van een speedtest.

Is je snelheid snel genoeg, is het ook slim om het kanaal te testen met behulp van een wifi analyzer. Een wifi analyzer app kun je downloaden en gebruiken op de plek waar je je smart device wilt installeren.

Je kan met de analyzer het beste kanaal of de beste plek voor je router/access-point vinden door simpelweg met je een mobiel apparaat een analyse van je draadloze netwerk te maken. Uit de test kan naar voren komen dat je mogelijk van kanaal moet wisselen. Jouw internetprovider kan je hier vaak mee helpen.

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van jouw wifi? Onze installateur helpt je graag! Bestel de wifi optimalisatie voucher en onze afdeling Planning neemt zo snel mogelijk contact met je op voor het maken van een afspraak.

Producten - Algemeen - Ik kan de QR code van het product niet scannen

Bij problemen met het scannen van de QR code kan het in veel gevallen al helpen om de helderheid van het scherm van je mobiele device aan te passen. Ook is het raadzaam te controleren of er geen filters van toepassing zijn. Denk bijvoorbeeld aan een " blauw licht" filter op een mobiele telefoon. 

Lukt het scannen nog niet, controleer dan of je de mogelijkheid hebt een code in te vullen. Dit is vaak een serienummer, welke je op het product terug vindt. 

Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op. Vergeet niet door te geven om welk product het gaat en wat er precies mis gaat. We zoeken dan graag naar een oplossing. 

Producten - Beveiliging - Wat heb ik nodig om de Nest Hello te kunnen installeren?

Leuk dat je interesse hebt in de Nest Hello! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden voor de installatie.

Installatiepakket
Het minimale dat je naast de Nest Hello zelf nodig hebt is dit pakket. In dit pakket zit de juiste trafo en basis aansluitmaterialen om de Nest Hello aan te sluiten. Met name de trafo is belangrijk. Zonder deze trafo ontvangt de Nest Hello niet het juiste voltage. Sluit je de Nest Hello zonder trafo aan, brandt hij door. Dit valt niet onder de garantie.

Gong
Met het basis pakket heeft je Nest Hello de juiste stroomvoorziening. Wanneer iemand nu aanbelt, ontvang je een notificatie via je app. Je hoort echter geen belgeluid in huis. Wil je wel een geluid horen, zijn er een paar mogelijkheden.

1. Je heb slimme oplossingen, zoals een Google speaker. Deze speaker laat je weten of er iemand aan de deur staat. In combinatie met een Nest Aware abonnement kan hij je door gezichtsherkenning zelfs vertellen wie er voor de deur staat. Hij kan nog veel meer, dus dit kan het begin zijn van een volledig smart home systeem. Je vindt de Google speakers hier.

2. Een andere optie is een draadloze gong van Honeywell. Je sluit de Honeywell omvormer aan op de bedrading van de deurbel en Nest Hello. De omvormer communiceert draadloos met de gong. Belt er iemand aan, dan hoor je dit via de gong. 
De omvormer vind je hier.
De draadloze gong vind je hier.

3. De laatste optie is het aansluiten op je huidig belgeluid. Hiervoor heb je een relais nodig en de aansluiting voor de gong.
Het relais vind je hier
De aansluiting vind je hier.

Installatie
Kom je er met de installatie niet uit, kunnen wij het ook voor je installeren. Schaf dan onze installatievoucher aan.

Producten - Beveiliging - Ik heb geluidsproblemen met mijn Nest Hello videodeurbel, wat is er aan de hand?

Als het niet lukt om via de Nest-app met iemand te praten die bij de camera staat, of als de andere persoon je niet kan horen, kun je mogelijk aan de hand van de volgende informatie achterhalen wat er aan de hand is.

Als eerste stap raden we je altijd aan een speedtest te doen. Veel problemen hangen samen met een slechte internetverbinding. Meer lees je hier terug. Is je internetverbinding goed, lees dan verder.

Geluid van de camera niet hoorbaar in de Nest-app
1. Als je een headset of luidspreker gebruikt (via Bluetooth of met een kabeltje), controleer dan of het geluid misschien uit dat apparaat komt in plaats van uit de ingebouwde luidspreker van je mobiel, tablet of computer. Zet het geluid eventueel harder.
2. Controleer of de microfoon van de deurbel is ingeschakeld.  

 

De persoon bij de camera hoort je niet of met enige vertraging
Er is altijd een kleine vertraging in het geluid wanneer je praten & luisteren gebruikt, ook als je dicht in de buurt van de camera bent. Dat komt omdat je stem en de video van de camera beide via internet worden verstuurd.

Is er een grote vertraging of kan de persoon bij de camera je helemaal niet horen, lees dan deze suggesties om het probleem op te lossen:
1. Als je een headset of luidspreker gebruikt voor telefoongesprekken (via Bluetooth of met een kabeltje), moet je mogelijk in dat apparaat praten in plaats van rechtstreeks in je mobiel, tablet of computer.
2. iPhone-gebruikers moeten controleren of de knop 'Geluid aan/uit' niet is uitgeschakeld.
3. De mobiel of tablet die je gebruikt, heeft misschien een slechte internetverbinding. Een iets betere verbinding kan al een groot verschil maken. Gebruik je Praten & luisteren via een mobiele verbinding, probeer dan een plek te vinden waar het bereik beter is. Of schakel over naar wifi en maak verbinding met een netwerk. Is het wifi-signaal ook te zwak, probeer dan een plek te vinden waar het signaal sterker is.
 

Luidsprekervolume is niet instelbaar

Je kunt het volume van de luidspreker niet aanpassen, maar het geluid is zo ingesteld dat het goed te horen is door iemand in de buurt van de camera. Maak je veel gebruik van Praten & luisteren, plaats de camera dan op een plek waar je stem goed hoorbaar is.

Producten - Beveiliging - Ik wil mijn Ring deurbel bedraad aansluiten, hoe doe ik dat?

Van Ring hebben wij drie verschillende deurbellen:
1. Ring 1 Video deurbel
2. Ring 2 Video deurbel
3. Ring Pro

De Ring Pro dient bedraad aangesloten te worden. Voor het juiste heb je een transformator nodig. Normale deurbellen werken doorgaans op 8-12V, waar de Ring Pro 24V nodig heeft. De transformator wordt standaard meegeleverd met de Ring Pro. 

De Ring 1 Video deurbel en Ring 2 Video deurbel werken met een oplaadbare accu. Deze gaat doorgaans 6-12 maanden mee voordat hij opnieuw opgeladen moet worden. Wil je de bel liever bedraad aansluiten? Dit kan.

Voor de Ring 1 raden wij het niet aan om hem bedraad aan te sluiten, omdat we hier helaas niet altijd positieve signalen over hebben vernomen. Voor de Ring 2 zijn er geen problemen. De Ring 1 en 2 werken allebei ook tot 24V. Dit betekent dat je een trafo nodig hebt. We hebben verschillende transformatoren in ons assortiment. Hierbij wordt niet altijd specifiek vermeld dat ze geschikt zijn voor de Ring bellen. Je kan er echter van uit gaan dat als ze tot maximaal 24V, ze geschikt zijn voor de Ring 1 en 2.

Voor het installeren vervang je de huidige beltrafo voor een van 24V. Haal de huidige bel van de muur en installeer hier je Ring deurbel. Doordat er met elektra gewerkt wordt, raden we aan om dit door een vakman te laten installeren. Dit kunnen wij voor je doen. Koop daarvoor hier een installatievoucher. 

 

Producten - Beveiliging - Ik kan mijn Ring Video Deurbel niet in de Ring app vinden. Wat nu?

Staat je deurbel aan? Zo ja, tik dan op “Set Up a Device” in de app. Scan vervolgens de QR code of geef het MAC ID in. Je vindt deze op de achterkant van je Ring Video Deurbel:

mceclip0.png

 

Producten - Beveiliging - Mijn Ring deurbel gaat niet meer aan. Wat nu?

Wat vervelend dat je Ring 1 of Ring 2 Video deurbel niet meer aangaat. Waarschijnlijk is je batterij leeg. Je kan deze als volgt opladen:

1. Gebruik de usb kabel die je hebt gekregen en sluit de batterij aan.
2. Als het lampje groen wordt, laadt de batterij zich op. Laad de batterij minimaal 8 uur op.
3. Plaats de batterij vervolgens opnieuw in de deurbel.

Mocht de Ring video deurbel nog steeds niet aan gaan dan is de kans groot dat het probleem zich helaas in de deurbel bevindt. Als de aankoop van jouw Ring video deurbel nog onder garantie valt, kijken we graag wat we voor je kunnen doen. Neem dan contact met ons op. Vergeet je ordernummer niet te vermelden en wat je al hebt gedaan om het probleem op te lossen.

Producten - Beveiliging - Ik ontvang geen notificaties van de Ring deurbel/camera of Nest deurbel/camera.

Wat vervelend dat je geen notificaties ontvangt van je Ring/Nest deurbel of camera. Vaak ligt de oorzaak bij de kwaliteit van je wifi netwerk.

Als eerst stap raden we je aan een speedtest uit te voeren. Lees hierover meer in ons artikel over de speedtest.
Vervolgens is het goed om de sterkte van je wifi kanaal te controleren. Wellicht moet je wisselen naar een rustiger kanaal. Hierover lees je meer in ons artikel over wifi analyzers.

Zijn de snelheid en het kanaal in orde, probeer dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Doe hetzelfde met het apparaat. Doorloop ook de stappen uit dit artikel.

Mocht dit nog niet werken, neem dan contact met ons op. Vergeet niet je order nummer door te geven en aan te geven wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen.

Producten - Home Automation - Hoe kun je de Sonos One aansluiten?

De Sonos One heeft 1 aansluiting; een UTP aansluiting. De Sonos One is te koppelen aan diverse spraakbesturing systemen waaronder Amazon Alexa en Google assistent. Daarnaast kun je de Sonos One gebruiken in combinatie met Apple Airplay 2 en Home Kit. Dit betekent dat je de speaker ook via Siri kan bedienen.
De Sonos One werkt niet met Bluetooth.

Producten - Home Automation - Waarom werkt de borstel van mijn Neato robotstofzuiger niet meer?

Wanneer de borstel van de robot stofzuiger niet meer werkt gaat dit vaak samen met een van de onderstaande meldingen. Ook wanneer je geen melding ontvangt is het raadzaam om onderstaande stappen uit te voeren.

Je ontvangt de melding ‘Mijn borstel zit vast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Zorg ervoor dat er geen vuil om de borstel is gewikkeld. Ook bij de melding ‘Mijn borstel is overbelast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Ook hier zorg je ervoor dat er geen vuil om de borstel gewikkeld is. 

Volg de stappen om de borstel te reinigen bij bovengenoemde meldingen:
1. Houd de robot stofzuiger ondersteboven. Trek wanneer aanwezig de zijborstel van de robot.
2. Plaats je vingers onder de borstelkap voor de wielen en trek zachtjes tot de kap los komt. Verwijder de borstelkap.
3. Til de borstel voorzichtig omhoog om deze uit de borstelbehuizing te trekken.
4. Verwijder al het aanwezige vuil. Veeg met een vochtige doek over de borstelbladen om stof te verwijderen.
5. Plaats de borstel weer in de robot door het uiteinde met de zeskantvorm op de zeskantbout te bevestigen. Controleer of de borstel stevig in de robot zit.
6. Plaats de borstelkap terug en klik deze vast. Zet indien aanwezig de zijborstel er weer op.

Voor de beste prestaties moet de borstel regelmatig vervangen worden. Vervang de borstel wanneer de bladen of borstelharen beschadigd zijn.

 

 

Producten - Home Automation - Werkt een Powerline in ieder stopcontact?

Met een powerline adapter maak je van ieder stopcontact een internetaansluiting met draad of via wifi. We leggen graag de verschillen in adapters uit en geven advies over welke oplossing bij jouw situatie past. Voor een goed overzicht van alle verschillen en mogelijkheden, lees dan ons blog artikel.

Producten - Home Automation - Hoeveel Netgear Orbi’s heb ik nodig voor een volledige wifidekking in mijn woning?

Alle Netgear Orbi-systemen zijn geweldig! Wat het beste voor jou is, hangt af van wat je nodig hebt voor je huis. Ieder huis is namelijk anders. De Netgear Orbi Finder kan je helpen bij het vinden van de juiste Orbi. Zo weet je pecies hoeveel nodes je nodig hebt. Zo is voor een woning met drie verdiepingen een node per verdieping aan te raden. Meer informatie lees je terug in ons blog.

Producten - Laadpalen - Wat zijn de voordelen van elektronisch rijden?

De Nederlandse overheid wil de verkoop van alle benzine- en diesel-personenauto's stoppen vanaf 2035. Daarnaast gelden er vanaf 2018 strengere milieuregels voor vele steden. 47% van elektrische rijders in Nederland laadt meestal in het openbaar of op het werk. Het is slim om je voor te bereiden op elektronisch rijden. Maar wat zijn hier de voordelen van? Hieronder leggen we het je uit:

BPM: Volledig elektrische voertuigen en plug-in hybride voertuigen zijn beiden vrijgesteld van deze belasting. Plug-in hybride voertuigen brengen wel extra kosten met zich mee in verband met de uitgestoten CO2.

MRB: Volledig elektrische voertuigen zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Plug-in hybride voertuigen ontvangen 50% korting. Voertuigen met een hoge CO2-uitstoot en die 12 jaar of ouder zijn, betalen vanaf 2019 15% meer belasting.

Bijtelling: De bijtelling is slechts 4% voor volledig elektrische voertuigen. De bijtelling is 22% voor zowel plug-in hybride voertuigen als voertuigen met een hogere CO2-uitstoot.

Producten - Laadpalen - Welke laadpaal heb ik voor thuis nodig?

De keuze van een laadpaal is afhankelijk van jouw auto. De auto kan ofwel 1-fase, ofwel 3-fase opgeladen worden.  Een 1-fase auto kan ook met een 3-fase lader opgeladen worden en andersom. Houd er rekening mee dat dit consequenties heeft voor de laadsnelheid. Voor meer uitleg over het verschil tussen 1-fase en 3-fase klik dan hier.

Met een 3-fase lader ben je klaar voor eventuele aanpassingen in de toekomst. Voor een 3-fase lader is het echter noodzakelijk om een 3-fase aansluiting te hebben in jouw meterkast. Weet je niet wat voor aansluiting je hebt, kun je dit opvragen bij de netbeheerder. Heb je een 1-fase aansluiting en wil je dit laten aanpassen naar een 3-fase aansluiting, dan is alleen de netbeheerder gemachtigd deze werkzaamheden te verrichten in jouw meterkast.

 

Producten - Laadpalen - Wat is het verschil tussen 1-fase en 3-fase?

1-fase - 3,7 kW
Een 1-fase lader werkt op 230V. Dit komt middels één fase draad bij jouw meterkast binnen. Dit betreft in de meeste situaties een 35A of 40A aansluiting. Het maximale laadvermogen is 7,4kW. Elke meterkast beschikt minimaal over een 1-fase aansluiting.

3-fase - 11kW
Een 3-fase lader werkt op 400V (krachtstroom). Dit komt middels drie fase draden bij jouw meterkast binnen. Dit betreft in de meeste situaties een 3 x 25A aansluiting. Het maximale laadvermogen is 22kW. Heb je een 1-fase aansluiting en wil je dit laten aanpassen naar een 3-fase aansluiting, dan is alleen de netbeheerder gemachtigd deze werkzaamheden te verrichten in jouw meterkast.

 

Wat dit precies betekent voor jouw woning en je overige apparaten, lees je hier.

 

Producten - Laadpalen - Hoe werkt een 1-fase of 3-fase lader?

1-fase
Indien er een 1-fase aansluiting in de meterkast aanwezig is, dan beschik je over één keer 35A of 40A. Er komt één fase draad jouw meter binnen. Deze aansluiting wordt na de meter gesplitst in groepen. Iedere groep beschikt over een maximaal aantal A, wat invloed heeft op het maximaal aantal kWh. Het aantal kWh is afhankelijk het aantal A op de groep.
Voor een 1-fase lader is een vermogen van minimaal 16A noodzakelijk. Dit betekent dat je 35 - 16 = 19A over hebt voor de overige apparatuur in jouw woning. Een 1 fase lader op 16A levert 3,7kWh op om de auto te laden

Voor het geschikt maken van jouw meterkast voor een 1-fase lader is het noodzakelijk een 1-fase aardlekautomaat te plaatsen. Houd er rekening mee dat hiervoor voldoende ruimte in de meterkast moet zijn.

 

3-fase
Met een 3-fase aansluiting beschik je doorgaans over drie keer 25A. Er komen drie fase draden jouw meter binnen. Deze aansluitingen worden na de meter gesplitst in groepen. Iedere groep beschikt over een maximaal aantal A, wat invloed heeft op het maximaal aantal kWh. Het aantal kWh is afhankelijk het aantal A op de groep.
Voor een 3-fase lader is een vermogen van minimaal 16A noodzakelijk. De lader wordt aangesloten op alle 3 fases. Het is mogelijk de grens van 25A op te zoeken en de laadsnelheid te verhogen. Dit kan met dynamic load balancing. Klik hier voor meer informatie.

Voor het geschikt maken van jouw meterkast voor een 3-fase lader is het noodzakelijk een 3-fase installatieautomaat te plaatsen. Daarnaast is het noodzakelijk om DC lekdetectie te hebben. Dit kan met een Type B aardlekschakelaar. Deze schakelaar detecteert ook gelijkstroom bij een lek. Bij normale apparatuur is dit niet nodig, maar voor een lader van elektrische auto’s wel. In sommige situaties is de DC lekdetectie ingebouwd in de lader. Een aardlkautomaat type A is dan voldoende. Houd er rekening mee dat hiervoor voldoende ruimte in de meterkast moet zijn.

Producten – Laadpalen – Hoe controleer ik of ik een 1-fase of 3-fase aansluiting heb?

Er zijn een paar manieren waarop je kunt herkennen of je 1-fase of 3-fase groepekast hebt.

Kijk eerst op de meter. Staat hier 220/230V? Dan is het een 1 fase groepenkast. Staat hier 3x220/230V of 380/400V? Dan is het een 3 fase groepenkast.

Soms staat er niets op de meter. Kijk dan naar de draden die er onder uit de groepenkast komen. Zijn het er twee, dan heb je een 1-fase groepenkast. Zijn het er vier, dan is het een 3-fase groepenkast.

Kun je het ondanks deze tips niet goed zien, neem dan contact op met de netbeheerder. Als eigenaar van de meter kunnen zij je meer vertellen over de aansluiting.

Producten - Laadpalen - Dynamic Load Balancing

Dynamic load balancing zorgt er voor dat je optimaal gebruik kan maken van het maximale laadvermogen van de lader, binnen het beschikbare vermogen in de woning. Het voorkomt dat de stoppen springen. Dit werkt als volgt.

De lader houdt rekening met het stroomverbruik in huis. Wanneer je een apparaat met een hoog verbuik aanzet, en de auto laadt op dat moment op, dan schakelt de lader terug in verbruik. Zo wordt de huis installatie niet overbelast. Zet je het apparaat weer uit, dan laadt de lader weer sneller.

Dynamic load balancing is mogelijk wanneer de lader dit ondersteunt en er een sensor wordt geplaatst om het verbruik door te geven.

Een alternatief is om de lader op een lager vermogen af te zekeren. Hierdoor wordt de laadsnelheid verminderd.

 

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je de Philips Hue Bridge toe aan de Philips Hue app?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je een Philips Hue lamp toe aan de Philips Hue bridge?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je Philips Hue accessoires toe aan de Hue app?

Producten - Verlichting - Is [x] product van Osram compatibel met Philips Hue?

Osram is geen officiële partner van Philips Hue. Daarom werken sommige Osram producten niet samen met Philips Hue. De Motion Sensor is daar één van. Dit geld ook voor de Osram switch. Deze kun je helaas niet koppelen aan je Philips Hue bridge en app. De Osram Smart+ Plug Indoor is wel compatibel met Philips Hue.

 

Producten - Verlichting - Welke merken werken samen met Philips Hue?

De producten van de volgende merken kun je koppelen aan je Philips Hue app:

1. Innr lampen
2. Niko schakelaars
3. Trust lampen

Daarnaast werkt Philips Hue samen met Alexa, Apple Home Kit en Google Home!

Producten - Verlichting - Hoeveel Philips Hue producten kan ik koppelen aan 1 bridge?

Je kunt officieel maximaal 50 lampen en 10 accessoires aan 1 Hue bridge verbinden. Onofficieel is het mogelijk om net iets meer producten te koppelen, maar dit raden we niet aan.

Producten - Verwarming - Wat is het verschil tussen aan-uit en modulerend/opentherm?

Een ketel kan op twee manieren aangestuurd worden door een thermostaat: aan-uit of modulerend (ook wel opentherm aansluiting genoemd). Iedere ketel kan aan-uit aangestuurd worden. Niet iedere ketel kan modulerend aangestuurd worden. Soms kan de ketel wel modulerend aangestuurd worden, maar is er nog een converter nodig. Om te weten hoe jouw ketel aangesloten kan worden, kun je onze aansluittabel raadplegen.

 

Maar wat is nu het verschil tussen aan-uit en modulerend? Dat leggen we je uit.

Aan-uit
Een aan-uit thermostaat werkt als een lichtschakelaar. De thermostaat kan alleen ‘aan’ of ‘uit’. De thermostaat springt aan als de ruimte kouder is dan de ingestelde temperatuur op je thermostaat. Op dat moment gaat je ketel aan. Als de temperatuur is bereikt, schakelt je thermostaat de CV ketel uit.


Modulerend
Als je een modulerende thermostaat hebt kun je je ketel op verschillende standen laten branden. Dit zorgt voor een nauwkeurige temperatuurregeling en zorgt ervoor dat je ketel niet onnodig brandt. Een modulerende ketel en thermostaat hebben een twee- weg communicatie. Je thermostaat kan dus ook informatie ontvangen van je ketel.

Producten - Verwarming - Ik heb een storing in mijn ketel / thermostaat. Wat nu?

Wanneer je een probleem/ storing ervaart bij de thermostaat, kunnen wij je in veel gevallen verder helpen. Wanneer je een probleem ervaart met de thermostaat, neem dan contact met ons op. We hebben dan een antwoord nodig op de vragen in onze vragenlijst om je zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien. 
In de winter hebben wij het vaak drukker met aanvragen. Kijk ook eens bij onze troubleshoot checklist of je het probleem zelf kan verhelpen.

Wanneer het probleem niet door de thermostaat wordt veroorzaakt, maar afkomstig is uit het verwarmingssyteem zelf, dan is er wellicht iets anders aan de hand. Neem dan contact op met de onderhoudsmonteur. Je vindt de contact informatie van de onderhoudsmonteur vaak terug bij de cv-ketel/ warmte installatie. Ook kun je kijken naar een gecertifcieerd installateur bij jou in de buurt.

Welke storingen zijn een indicatie van een probleem in het verwarmingssysteem?

  • Lekkage
  • Storingscode aanwezig op het display van de cv-ketel/warmtepomp
  • Geen warm water
  • Storing in de elektronica van de cv-ketel/warmtepomp

Producten - Verwarming - Welke informatie hebben wij nodig om je te helpen bij een storing / defect?

In dit artikel leggen we je uit welke informatie wij hebben nodig hebben om je zo goed en snel mogelijk te helpen bij problemen bij verwarmingsproducten.

We hebben altijd onderstaande informatie nodig:

  • Volledige naam
  • Contact gegevens
  • Ordernummer 

Per probleem hebben we andere gegevens nodig. We geven uitleg over de volgende punten:

  1. Probleem met verwarmen
  2. Problemen bij multizone thermostaat
  3. Bij een foutmelding
  4. Problemen met de app
  5. Problemen met de wifi verbinding of andere communicatie problemen

 

1. Probleem met verwarmen

  • Merk + type cv-ketel
  • Geen cv-ketel? Dan ontvangen we graag welke type verwarming aanwezig is in jouw woning
  • Omschrijving van het probleem
  • Welke stappen heb je zelf al doorlopen? (we ontvangen graag de stappen en het resultaat wat dit geboden heeft)
  • Bij een afwijkende temperatuur, graag aangeven wat deze afwijking is. We ontvangen in dit geval ook graag een foto van de display van de thermostaat
  • Hoelang is het probleem aanwezig/ wanneer is het probleem ontstaan?
  • Hoe heb je de thermostaat aangesloten (aan/uit of OpenTherm)? Bij twijfel stuur eventueel een foto van de aansluiting in de ketel mee.

2. Problemen bij multizone thermostaat

  • Informatie zoals aangegeven bij het kopje ‘Problemen met verwarmen’
  • Welke producten heb je geïnstalleerd? (de verschillende componenten)
  • Zijn er nog andere aanpassingen aangebracht, zoals het vervangen van ventielen, plaatsen van een zoneklep etc.?

3. Bij een foutmelding

  • De exacte foutcode(s) die je ontvangt
  • Een afbeelding van de foutcode
  • Herstelt de fout automatisch?

4. Problemen met de app

  • Omschrijving van het probleem
  • Hoelang is het probleem aanwezig?
  • Heb je de app getest op een andere telefoon/tablet?
  • Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
  • Houd er rekening mee dat bij app gerelateerde problemen de oorzaak bij de app of het account kan liggen. Hier kan alleen de producent je mee helpen.

5. Problemen met de wifi verbinding of andere communicatie problemen

  • Resultaat wifi analyzer; zie artikel wifi analyzer
  • Bij communicatie fout van de ketelmodule, graag een foto maken en sturen van de ketelmodule – cv-ketel

Producten - Verwarming - Troubleshoot checklist Verwarming

In veel gevallen kun je het probleem dat je ervaart zelf oplossen. Weet je niet zeker hoe je dit kunt aanpakken, dan helpt dit bericht je verder.   

  1. Het product start niet meer op

 

1. Het product start niet meer op
Is het product uitgeschakeld, start het niet meer op en reageert het nergens meer op? Dan is er een grote kans dat er geen voeding meer geleverd wordt aan het apparaat.  

  • Bij een product met een stekker voeding: Heb je tijdelijk het apparaat uit het stopcontact gehaald? Controlleer dan of de stekker nog steeds goed in het stopcontact zit. Werkt het product vervolgens nog niet, test dan als eerst of in een ander stopcontact het product wel opstart. 
  • Bij een product met batterij: batterijen kunnen natuurlijk opraken, dit gebeurt soms sneller dan je verwacht. Dit kan komen doordat het apparaat bijvoorbeeld tijdelijk verbindingsproblemen heeft gehad, waardoor er meer vermogen nodig was vanuit de batterijen. Zijn er grote temperatuur verschillen geweest? Ook dan kan het zijn dat de batterijen sneller leeg raken dan normaal het geval zou zijn. Wij raden aan de batterijen te vervangen. Doe dit het liefste met batterijen die helemaal nieuw uit de verpakking komen.
    Kijk ook altijd goed bij het vervangen van de batterijen naar het type. Zo kunnen niet alle appartaten bijvoorbeeld overweg met oplaadbare batterijen.

Producten - Verwarming - Welke thermostaten zijn draadloos?

We hebben meerdere draadloze thermostaten. Houd er echter rekening mee dat er verschillende definities van draadloos kunnen zijn:
1. Draadloze communicatie met de app (al onze thermostaten)
2. Draadloze communicatie met de ketel (enkele van ons thermostaten)
3. Draadloos wat betreft stroomvoorziening

Thermostaten die draadloos communiceren met de ketel gebruiken hiervoor een draadloze ketelmodule. Thermostaten die een ketelmodule gebruiken zijn onder andere: De Nest learning thermostaat, Nest E, Honeywell Lyric T6R en Honeywell Evohome. De Tado thermostaat wordt doorgaans bedraad aangesloten op de ketel, maar kun je draadloos maken door middel van hun extensie kit.

Thermostaten die ook draadloos zijn voor de stroomvoorziening zijn er niet zo veel. Zo hebben de Honeywell Lyric T6R, Nest E en Honeywell Evohome een tafelhouder welke met een stekker in het stopcontact moet. De Tado thermostaat kan eventueel volledig draadloos door de werking via batterijen.

Producten - Verwarming - Wat is het verschil tussen de Tado V3/V3+?

De Tado V3 is al een tijdje op de markt. Enige tijd geleden is Tado gekomen met de V3+, maar wat is nu het verschil tussen de V3 en V3+?

De V3+ heeft een sterke focus op een gezond klimaat in huis. Hiervoor heeft Tado de app volledig vernieuwd. Hier vind je de nieuwe functies terug zoals het klimaatcomfort en het monitoren van de verwarmingsketel. De functies zoals Geofencing en het Slimme Schema zijn ook nog steeds beschikbaar met de nieuwe versie.

Ook de intergratie en ondersteuning voor Smart Home-platformen is verbeterd. (Amazon Alexa, Google Home, Apple HomeKit en IFTTT). Zo zal hier een voortdurende ondersteuning zijn vanuit Tado.

Bovendien heeft de V3+

- Verbeterde elektronica en chipset
- Snellere gebruikersinterface
- Compatibel met meer verwarmingssystemen
- Snellere firmware-updates
- Vezelversterkte Slimme Radiatorknop adapters

Hoe kan ik witgoed retourneren?

Als je je witgoed wil retourneren, vul dan het online retourformulier in. Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om je apparaat op te halen. Voordat zij komen, ontvang je een mail met daarin het moment waarop je apparaat wordt opgehaald. In deze e-mail vind je ook een link, waarmee je de ophaaltijd aan kan passen.

Is installatie bij de prijs inbegrepen?

Bij al onze witgoedproducten zit standaard de drempelservice inbegrepen. Dit betekent dat we je product tot over de drempel van je woning afleveren. 

Wil je dat we je oude product mee retour nemen? Dat kan! Dit kun je aangeven als onze klantenservice contact met je opneemt na je bestelling. Dan wordt je gevraagd of het oude apparaat moet worden meegenomen door onze bezorgpartner Amacom. Laat je je oude apparaat mee retour nemen? Zorg er wel even voor dat je aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Apparaat is afgepompt (bij wasmachines)
  • Apparaat is schoon en droog
  • Apparaat is transportveilig en bestaat niet uit losse onderdelen
  • Apparaat is losgekoppeld en is niet ingebouwd

Wat is de levertijd van witgoed?

De levertijd van witgoed is langer dan onze standaard levertijd. Als je witgoed bestelt bij 50five, dan leveren we je product 2 werkdagen na het moment dat je hebt besteld. Het bestelproces verloopt als volgt:

  • Je bestelt je product (een wasmachine, droger, koelkast of vaatwasser)
  • Als je je product hebt besteld, neemt onze klantenservice contact met je op om te vragen of het apparaat past, alle aansluitingen aanwezig zijn en of het oude apparaat mee retour moet worden genomen.
  • Vervolgens schakelen wij onze bezorgpartner Amacom in om de bezorging in te plannen. Zij nemen contact met op om te bepalen wanneer de bezorging plaats kan vinden.
  • Je ontvangt van Amacom een bevestigingsmail van het bezorgmoment. Daarmee kun je ook je bestelling volgen.
  • De bezorging wordt gedaan door 1 of 2 personen, afhankelijk van het product.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bel onze klantenservice

085 333 00 55

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 22:00 uur
Zaterdag en zondag: 9:00 - 18:00 uur

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger (let op: openingstijden op Messenger wijken af van de reguliere openingstijden).

50five Messenger
50five op Facebook