Veel Gestelde Vragen

Ik heb een kortingscode van ENGIE, maar kan deze nu niet meer gebruiken. Wat nu?

Zoals je wellicht al hebt gelezen kunnen we je helaas niet meer helpen met advies en/of de verkoop van smart home producten. 50five gaat namelijk veranderen, waarbij we ons meer gaan richten op de installatie van laadpalen en verwarmingsoplossingen. Dit heeft als gevolg dat we niet meer online verkopen.

Heb je een kortingscode van ENGIE ontvangen en kun je deze nu niet meer gebruiken? Neem dan contact op met ENGIE. Zij kunnen je verder helpen. Alle contactmogelijkheden vind je hier terug.

Zijn er voorwaarden verbonden aan de installatie van producten?

Ja, we hebben aanvullende voorwaarden voor de 50five installatieservice op papier gezet. In de bijlage kun je de aanvullende voorwaarden teruglezen. Zie je de bijlage niet terug? Probeer dan dit artikel in een nieuw scherm te openen door hier te klikken.
Als je hier nog vragen over hebt, neem dan contact met ons op voor nadere toelichting.

Mijn product is defect en/of werkt niet. Wat nu?

Vervelend dat jouw product niet goed werkt. 
Neem contact met ons op en vergeet niet om je bestelnummer door te geven. Daarnaast vernemen we graag om welk product het gaat en wat er niet werkt.

Valt het binnen de garantie, dan accepteren we de retourmelding. Houd er rekening mee dat we niet langer producten verkopen. Afhankelijk van het product kan het zijn dat we het product niet kunnen vervangen. Je ontvangt dan geen vervangend product, maar het aankoopbedrag retour.

We sturen je een retourlabel toe waarmee je het product gratis kunt retourneren. Kies je voor een andere verzendmethode, vergoeden we de kosten hiervoor niet.

Waarom is het belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we je aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. Sla eventuele gegevens van jouw account ergens anders op, zoals op jouw computer. Denk hierbij aan opgenomen camera beelden van een beveiligingscamera. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

 

Disclaimer:

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt.

50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG.

Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Klachtenprocedure

Hoewel wij natuurlijk ons best doen om jouw product volgens jouw verwachtingen zo snel mogelijk te leveren en je helpen bij technische problemen met jouw producten, kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Dit kan een klacht zijn over een product of over onze dienstverlening.

Heb je een klacht, dan kun je dit kenbaar maken via ons contactformulier. Wij reageren binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van jouw klacht inhoudelijk op het bericht.

Indien je niet tevreden bent met de afhandelijk van jouw klacht, kun je dit kenbaar maken bij de Geschillencommissie Thuiswinkel en het Europees ODR platform.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht