Veel Gestelde Vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op "Direct naar afrekenen" of klik op het winkelwagentje. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Ga naar Checkout".
  4. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  5. Kies je verzendmethode. Mits je voor 12.00u besteld, kun je ook kiezen voor "Vandaag bezorgd". Na 12.00u is alleen "Morgen bezorgd" beschikbaar.
  6. Kies je betaalmethode.
  7. Klik op "Plaats nu je bestelling". 

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Heb je al tussen je ongewenste e-mails gekeken? Wellicht is de e-mail in deze map terecht gekomen.

Ik wil graag meerdere producten bestellen, krijg ik korting?

Leuk dat je interesse hebt in meerdere producten. Wij begrijpen dat je wil weten of een grote bestelling je korting op kan leveren. Kijk hiervoor eerst eens bij tussen onze kortingscodes: https://www.50five.be/nl/kortingscodes-50five.

In sommige situaties is het mogelijk een persoonlijke offerte te maken. Hiervoor hebben we wel nog enkele gegevens van je nodig: 

  • Wat is je volledige naam?
  • Wat is je adres?
  • Wat is je telefoonnummer?
  • Welke producten wil je bestellen en hoeveel?

Deze informatie ontvangen we graag via een e-mail op smartadvice@50five.nl.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Wil je je bestelling annuleren? Dat is uiteraard jammer! We versturen je bestelling dezelfde dag, waardoor je bestelling snel wordt ingepakt. Bel direct naar onze klantenservice op telefoonnummer 02 320 00 55. Hopelijk zijn we dan nét op tijd. Zo niet, kun je het pakket aan de deur weigeren.

Mocht je niet thuis zijn en is het pakket bij de buren bezorgd, neem dan contact met ons op. We sturen je een retourlabel toe. Let op: wel binnen 55 dagen (retourrecht).

Ik kan mijn BTW nummer niet doorgeven. Wat nu?

Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om jouw BTW nummer door te geven bij de bestelling. Geen zorgen, we kunnen de factuur achteraf altijd aanpassen. Neem contact op met je bestelnummer, bedrijfsnaam en BTW nummer en we passen de factuur graag aan.


Eventueel kunnen we ook een offerte opmaken met direct de juiste gegevens. We hebben dan de volgende gegevens van je nodig:
1. Bedrijfsnaam
2. BTW nummer
3. Leveringsadres
4. Overzicht van de producten die je wilt bestellen

Houd er rekening mee dat een bestelling via een persoonlijke offerte een langere levertijd heeft vanwege de handmatige handelingen.

Ik kan een bepaald product niet meer op jullie website vinden, verkopen jullie dit product nog?

Het is mogelijk dat het product wat je wil bestellen is uitverkocht of tijdelijk niet op voorraad is. Je vindt hem dan niet via de zoekresultaten. Wel kun je het product nog vinden als je naar de productcategorie gaat en links bij de filters "uitverkocht" selecteert.

Staat je gezochte product op uitverkocht en wil je graag weten of het product nog leverbaar is, neem dan contact met ons op en wij zoeken het voor je uit.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €4,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 21:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden. Al onze bestellingen worden geleverd met bPost. Je ontvangt je pakket de volgende werkdag in huis.

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Ik mis een product; mijn bestelling is niet compleet.

Wat vervelend dat er een product ontbreekt van jouw bestelling. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. We ontvangen graag een foto van de geleverde producten en de verzenddoos, zodat we kunnen uitzoeken wat er mis is gegaan. Je kan de foto sturen naar smartadvice@50five.be.

We zoeken het tot de bodem voor je uit en houden je over de voortgang op de hoogte. Uiteraard doen we ons best het ontbrekende product na te sturen.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met Bancontact, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. 50five neemt ook alle betaal-/verzendkosten van betalingsproviders op zich.

Helaas kun je bij ons niet betalen met eco-cheques.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 20,00 gratis, kun je producten binnen 55 dagen kosteloos retourneren en wanneer je voor 21.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). 

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product

Waarom heb ik een dubbele factuur ontvangen?

Normaal gesproken wordt er bij je bestelling 1 factuur verstrekt. In sommige gevallen (denk aan vertraagde levering) kan het zijn dat we je ter bevestiging een kopie van de factuur sturen. Natuurlijk betaal je maar één keer. Je hoeft met de tweede factuur niets te doen.

Krijg je een tweede factuur van Klarna en ontvang je herinneringen, terwijl je wel betaald hebt? Neem dan contact met ons op.

Waarom is mijn creditcard betaling afgewezen?

Wanneer je kiest voor creditcard als betaalmiddel tijdens het bestellen, dan kan het voorkomen dat de betaling wordt afgewezen. Betalingen die verbonden zijn aan een creditcard worden wegens fraudegevoeligheid gecontroleerd. We gaan er natuulijk niet van uit dat je fraude pleegt, maar er worden hiervoor wel controles uitgevoerd. Hoe dit exact wordt gecontroleerd kan helaas niet worden gedeeld, het is een geautomatiseerd proces waarbij de reden van afkeuring niet gedeeld kan worden. Ook bij een betaling met PayPal kan bovenstaand voorkomen.

Mocht een betaling worden afgewezen en je wilt toch graag bestellen, probeer het dan eens in een andere browser/incognito tabblad of kies voor een andere betaalmethode die beschikbaar is.

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na het moment van risico-overgang. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een langere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in vanaf het moment van risico-overgang conform de algemene voorwaarden. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product terugsturen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wat gebeurt er bij waardevermindering door onjuist gebruik?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het product op een andere wijze gebruikt hebt dan de bedoeling is mogen wij jou aansprakelijk stellen. 

Waarom is het zeer belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we ten strengste aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. We nodigen je uit om hieronder te lezen waarom dat nodig is. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt. 50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG. Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Hoe kan ik gratis mijn bestelling retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt 55 dagen bedenktijd vanaf het moment van je bestelling, waarin je je product kan retourneren.

Ga naar je persoonlijke 50five account en klik op ‘Bestellingen’ aan de linkerzijde. Kies de bestelling die je wil retourneren en open deze. Hier kun je een retouraanvraag indienen. Je krijgt direct een formulier te zien dat je moet invullen om een retourlabel te ontvangen. Als je dat hebt gedaan klik je op ‘Verzenden’.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen.

BELANGRIJK: wacht op het retourlabel en stuur je bestelling niet terug, voordat je deze hebt ontvangen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Als je je bestelling wil retourneren en je hebt geen 50five account, klik dan hier om een retourformulier in te vullen. Je ontvangt een retourlabel binnen 3 dagen.

Als je het product terugstuurt binnen de bedenkperiode van 55 dagen, gelieve je bestelling terug te sturen in de originele verpakking met daarin de originele factuur. Het product dient als nieuw te worden teruggestuurd.

Stuur je het product terug binnen de garantieperiode (na 55 dagen, maar binnen 2 jaar), dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je de originele factuur niet meer hebt, voeg dan een geschreven of geprint formulier toe in de doos met daarop je contactinformatie (naam, adres, telefoonnummer, e-mail) en het bestelnummer.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

Wat voor soort couponcodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten couponcodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De couponcodes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd worden.

Elke couponcode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee couponcodes te gebruiken bij één bestelling.

Hoe kan ik mijn couponcode gebruiken?

Wanneer je in je winkelwagen op “Ga naar Checkout” klikt, verschijnt er onder Betaalmethoden een veld waarin de couponcode ingevuld kan worden.

De code wordt vervolgens automatisch verrekend en weergegeven in je winkelwagen.

Ik heb een couponcode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je couponcode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de couponcode. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de couponcode.
  3. Komt de couponcode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikte die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Mijn kortingscode is verlopen. Kan ik deze nog gebruiken?

Als je een (persoonlijke) kortingscode hebt, controleer dan goed de vervaldatum. Na de vervaldatum, is je kortingscode helaas niet meer geldig. Houd onze nieuwsbrief of website in de gaten voor nieuwe acties.

Kan ik een nieuwe kortingscode krijgen?

Alle korting codes hebben een begin- en einddatum. Zodra ze niet meer op onze eigen website vermeld staan zijn de kortingscodes niet meer geldig. Het is achteraf niet mogelijk om alsnog gebruik te maken van de kortingscodes.
Houd onze pagina met codes echter in de gaten. Wie weet staat er snel weer een nieuwe code! Je kan je ook inchrijven voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe acties.

Ik werk voor Engie, waar kan ik mijn kortingscode vinden?

Wanneer je werkzaam bent bij Engie kun je een korting krijgen. Deze code ontvang je vanuit Engie zelf. Hebben ze geen code voor je, stuur ons dan een e-mail bericht vanuit je werk e-mail. Dit kan naar smartadvice@50five.be.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.be? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Producten - Algemeen - Een onderdeel van mijn bestelling is gebroken. Hebben jullie een los onderdeel voor me?

Wat vervelend dat een van de onderdelen gebroken is. We verzoeken je in deze situatie enkele foto's op te sturen van het gebroken onderdeel, omdat dit je verhaal meer duidelijkheid geeft. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar smartadvice@50five.be.

We kunnen niet altijd een los onderdeel toesturen, omdat we dit niet altijd in ons assortiment hebben. Mochten we geen los onderdeel hebben en valt het defect binnen de garantie, dan ruilen we het volledige product graag om. 

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (speedtest)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. 

Waarom is de snelheid belangrijk? Wanneer de snelheid niet hoog genoeg is, kan de internet verbinding wegvallen, waardoor je geen notificaties krijgt op je of het product traag reageert.

Hoe voer je een speedtest uit? Ga eerst op de plek staan waar jouw smart device geïnstalleerd wordt/is. Op je mobiele apparaat ga je naar een site waar je een speedtest kan uitvoeren, zoals ring.com/speed. Voer de speedtest uit. De meeste producten hebben een snelheid van 2 Mbps up en down nodig. Is je snelheid te laag, overweeg dan een wifi versterker.

VIDEO: Wil je per video uitleg over de speedtest? Dat kan ook!

Is je snelheid hoog genoeg, dan moet een installatie geen problem zijn. Houd er rekening mee dat er wel storing op het wifikanaal kan voorkomen. In ons andere artikel over wifi analyzers leggen we je uit hoe je dit kan testen en wat je kan doen om eventuele problemen hiermee te verhelpen.

Producten - Algemeen - Video: Speedtest

Producten - Algemeen - Hoe kan ik controleren of mijn wifi sterk genoeg is? (wifi analyzers)

Allereerst is het belangrijk om de snelheid van je internet te meten op de plek waar je je smart device wilt installeren. Dit kan met behulp van een speedtest. Hierover leer je meer in ons artikel over het uitvoeren van een speedtest.

Is je snelheid snel genoeg, is het ook slim om het kanaal te testen met behulp van een wifi analyzer. Een wifi analyzer app kun je downloaden en gebruiken op de plek waar je je smart device wilt installeren.

Je kan met de analyzer het beste kanaal of de beste plek voor je router/access-point vinden door simpelweg met je een mobiel apparaat een analyse van je draadloze netwerk te maken. Uit de test kan naar voren komen dat je mogelijk van kanaal moet wisselen. Jouw internetprovider kan je hier vaak mee helpen.

Producten - Algemeen - Ik kan de QR code van het product niet scannen

Bij problemen met het scannen van de QR code kan het in veel gevallen al helpen om de helderheid van het scherm van je mobiele device aan te passen. Ook is het raadzaam te controleren of er geen filters van toepassing zijn. Denk bijvoorbeeld aan een " blauw licht" filter op een mobiele telefoon. 

Lukt het scannen nog niet, controleer dan of je de mogelijkheid hebt een code in te vullen. Dit is vaak een serienummer, welke je op het product terug vindt. 

Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op. Vergeet niet door te geven om welk product het gaat en wat er precies mis gaat. We zoeken dan graag naar een oplossing. 

Producten - Beveiliging - Wat heb ik nodig om de Nest Hello te kunnen installeren?

Leuk dat je interesse hebt in de Nest Hello! Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden voor de installatie.

Installatiepakket
Het minimale dat je naast de Nest Hello zelf nodig hebt is dit pakket. In dit pakket zit de juiste trafo en basis aansluitmaterialen om de Nest Hello aan te sluiten. Met name de trafo is belangrijk. Zonder deze trafo ontvangt de Nest Hello niet het juiste voltage. Sluit je de Nest Hello zonder trafo aan, brandt hij door. Dit valt niet onder de garantie.

Gong
Met het basis pakket heeft je Nest Hello de juiste stroomvoorziening. Wanneer iemand nu aanbelt, ontvang je een notificatie via je app. Je hoort echter geen belgeluid in huis. Wil je wel een geluid horen, zijn er een paar mogelijkheden.

1. Je heb slimme oplossingen, zoals een Google speaker. Deze speaker laat je weten of er iemand aan de deur staat. In combinatie met een Nest Aware abonnement kan hij je door gezichtsherkenning zelfs vertellen wie er voor de deur staat. Hij kan nog veel meer, dus dit kan het begin zijn van een volledig smart home systeem. Je vindt de Google speakers hier.

2. Een andere optie is een draadloze gong van Honeywell. Je sluit de Honeywell omvormer aan op de bedrading van de deurbel en Nest Hello. De omvormer communiceert draadloos met de gong. Belt er iemand aan, dan hoor je dit via de gong. 
De omvormer vind je hier.
De draadloze gong vind je hier.

3. De laatste optie is het aansluiten op je huidig belgeluid. Hiervoor heb je een relais nodig en de aansluiting voor de gong.
Het relais vind je hier
De aansluiting vind je hier.

Producten - Beveiliging - Ik heb geluidsproblemen met mijn Nest Hello videodeurbel, wat is er aan de hand?

Als het niet lukt om via de Nest-app met iemand te praten die bij de camera staat, of als de andere persoon je niet kan horen, kun je mogelijk aan de hand van de volgende informatie achterhalen wat er aan de hand is.

Als eerste stap raden we je altijd aan een speedtest te doen. Veel problemen hangen samen met een slechte internetverbinding. Meer lees je hier terug. Is je internetverbinding goed, lees dan verder.

Geluid van de camera niet hoorbaar in de Nest-app
1. Als je een headset of luidspreker gebruikt (via Bluetooth of met een kabeltje), controleer dan of het geluid misschien uit dat apparaat komt in plaats van uit de ingebouwde luidspreker van je mobiel, tablet of computer. Zet het geluid eventueel harder.
2. Controleer of de microfoon van de deurbel is ingeschakeld.  

 

De persoon bij de camera hoort je niet of met enige vertraging
Er is altijd een kleine vertraging in het geluid wanneer je praten & luisteren gebruikt, ook als je dicht in de buurt van de camera bent. Dat komt omdat je stem en de video van de camera beide via internet worden verstuurd.

Is er een grote vertraging of kan de persoon bij de camera je helemaal niet horen, lees dan deze suggesties om het probleem op te lossen:
1. Als je een headset of luidspreker gebruikt voor telefoongesprekken (via Bluetooth of met een kabeltje), moet je mogelijk in dat apparaat praten in plaats van rechtstreeks in je mobiel, tablet of computer.
2. iPhone-gebruikers moeten controleren of de knop 'Geluid aan/uit' niet is uitgeschakeld.
3. De mobiel of tablet die je gebruikt, heeft misschien een slechte internetverbinding. Een iets betere verbinding kan al een groot verschil maken. Gebruik je Praten & luisteren via een mobiele verbinding, probeer dan een plek te vinden waar het bereik beter is. Of schakel over naar wifi en maak verbinding met een netwerk. Is het wifi-signaal ook te zwak, probeer dan een plek te vinden waar het signaal sterker is.
 

Luidsprekervolume is niet instelbaar

Je kunt het volume van de luidspreker niet aanpassen, maar het geluid is zo ingesteld dat het goed te horen is door iemand in de buurt van de camera. Maak je veel gebruik van Praten & luisteren, plaats de camera dan op een plek waar je stem goed hoorbaar is.

Producten - Beveiliging - Ik wil mijn Ring deurbel bedraad aansluiten, hoe doe ik dat?

Van Ring hebben wij drie verschillende deurbellen:
1. Ring 1 Video deurbel
2. Ring 2 Video deurbel
3. Ring Pro

De Ring Pro dient bedraad aangesloten te worden. Voor het juiste heb je een transformator nodig. Normale deurbellen werken doorgaans op 8-12V, waar de Ring Pro 24V nodig heeft. De transformator wordt standaard meegeleverd met de Ring Pro. 

De Ring 1 Video deurbel en Ring 2 Video deurbel werken met een oplaadbare accu. Deze gaat doorgaans 6-12 maanden mee voordat hij opnieuw opgeladen moet worden. Wil je de bel liever bedraad aansluiten? Dit kan.

Voor de Ring 1 raden wij het niet aan om hem bedraad aan te sluiten, omdat we hier helaas niet altijd positieve signalen over hebben vernomen. Voor de Ring 2 zijn er geen problemen. De Ring 1 en 2 werken allebei ook tot 24V. Dit betekent dat je een trafo nodig hebt. We hebben verschillende transformatoren in ons assortiment. Hierbij wordt niet altijd specifiek vermeld dat ze geschikt zijn voor de Ring bellen. Je kan er echter van uit gaan dat als ze tot maximaal 24V, ze geschikt zijn voor de Ring 1 en 2.

Voor het installeren vervang je de huidige beltrafo voor een van 24V. Haal de huidige bel van de muur en installeer hier je Ring deurbel. Doordat er met elektra gewerkt wordt, raden we aan om dit door een vakman te laten installeren.

Producten - Beveiliging - Ik kan mijn Ring Video Deurbel niet in de Ring app vinden. Wat nu?

Staat je deurbel aan? Zo ja, tik dan op “Set Up a Device” in de app. Scan vervolgens de QR code of geef het MAC ID in. Je vindt deze op de achterkant van je Ring Video Deurbel:

 mceclip0.png

Producten - Beveiliging - Mijn Ring deurbel gaat niet meer aan. Wat nu?

Wat vervelend dat je Ring 1 of Ring 2 Video deurbel niet meer aangaat. Waarschijnlijk is je batterij leeg. Je kan deze als volgt opladen:

1. Gebruik de usb kabel die je hebt gekregen en sluit de batterij aan.
2. Als het lampje groen wordt, laadt de batterij zich op. Laad de batterij minimaal 8 uur op.
3. Plaats de batterij vervolgens opnieuw in de deurbel.

Mocht de Ring video deurbel nog steeds niet aan gaan dan is de kans groot dat het probleem zich helaas in de deurbel bevindt. Als de aankoop van jouw Ring video deurbel nog onder garantie valt, kijken we graag wat we voor je kunnen doen. Neem dan contact met ons op. Vergeet je ordernummer niet te vermelden en wat je al hebt gedaan om het probleem op te lossen.

Producten - Beveiliging - Ik ontvang geen notificaties van de Ring deurbel/camera of Nest deurbel/camera.

Wat vervelend dat je geen notificaties ontvangt van je Ring/Nest deurbel of camera. Vaak ligt de oorzaak bij de kwaliteit van je wifi netwerk.

Als eerst stap raden we je aan een speedtest uit te voeren. Lees hierover meer in ons artikel over de speedtest.
Vervolgens is het goed om de sterkte van je wifi kanaal te controleren. Wellicht moet je wisselen naar een rustiger kanaal. Hierover lees je meer in ons artikel over wifi analyzers.

Zijn de snelheid en het kanaal in orde, probeer dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Doe hetzelfde met het apparaat. Doorloop ook de stappen uit dit artikel.

Mocht dit nog niet werken, neem dan contact met ons op. Vergeet niet je order nummer door te geven en aan te geven wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen.

Producten - Home Automation - Hoe kun je de Sonos One aansluiten?

De Sonos One heeft 1 aansluiting; een UTP aansluiting. De Sonos One is te koppelen aan diverse spraakbesturing systemen waaronder Amazon Alexa en Google assistent. Daarnaast kun je de Sonos One gebruiken in combinatie met Apple Airplay 2 en Home Kit. Dit betekent dat je de speaker ook via Siri kan bedienen.
De Sonos One werkt niet met Bluetooth.

Producten - Home Automation - Waarom werkt de borstel van mijn Neato robotstofzuiger niet meer?

Wanneer de borstel van de robot stofzuiger niet meer werkt gaat dit vaak samen met een van de onderstaande meldingen. Ook wanneer je geen melding ontvangt is het raadzaam om onderstaande stappen uit te voeren.

Je ontvangt de melding ‘Mijn borstel zit vast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Zorg ervoor dat er geen vuil om de borstel is gewikkeld. Ook bij de melding ‘Mijn borstel is overbelast. Verwijder a.u.b. vuilresten’. Ook hier zorg je ervoor dat er geen vuil om de borstel gewikkeld is. 

Volg de stappen om de borstel te reinigen bij bovengenoemde meldingen:
1. Houd de robot stofzuiger ondersteboven. Trek wanneer aanwezig de zijborstel van de robot.
2. Plaats je vingers onder de borstelkap voor de wielen en trek zachtjes tot de kap los komt. Verwijder de borstelkap.
3. Til de borstel voorzichtig omhoog om deze uit de borstelbehuizing te trekken.
4. Verwijder al het aanwezige vuil. Veeg met een vochtige doek over de borstelbladen om stof te verwijderen.
5. Plaats de borstel weer in de robot door het uiteinde met de zeskantvorm op de zeskantbout te bevestigen. Controleer of de borstel stevig in de robot zit.
6. Plaats de borstelkap terug en klik deze vast. Zet indien aanwezig de zijborstel er weer op.

Voor de beste prestaties moet de borstel regelmatig vervangen worden. Vervang de borstel wanneer de bladen of borstelharen beschadigd zijn.

 

 

Producten - Home Automation - Werkt een Powerline in ieder stopcontact?

Met een powerline adapter maak je van ieder stopcontact een internetaansluiting met draad of via wifi. We leggen graag de verschillen in adapters uit en geven advies over welke oplossing bij jouw situatie past. Voor een goed overzicht van alle verschillen en mogelijkheden, lees dan ons blog artikel.

Producten - Home Automation - Hoeveel Netgear Orbi’s heb ik nodig voor een volledige wifidekking in mijn woning?

Alle Netgear Orbi-systemen zijn geweldig! Wat het beste voor jou is, hangt af van wat je nodig hebt voor je huis. Ieder huis is namelijk anders. De Netgear Orbi Finder kan je helpen bij het vinden van de juiste Orbi. Zo weet je pecies hoeveel nodes je nodig hebt. Zo is voor een woning met drie verdiepingen een node per verdieping aan te raden. Meer informatie lees je terug in ons blog.

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je de Philips Hue Bridge toe aan de Philips Hue app?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je een Philips Hue lamp toe aan de Philips Hue bridge?

Producten - Verlichting - Video: Hoe voeg je Philips Hue accessoires toe aan de Hue app?

Producten - Verlichting - Is [x] product van Osram compatibel met Philips Hue?

Osram is geen officiële partner van Philips Hue. Daarom werken sommige Osram producten niet samen met Philips Hue. De Motion Sensor is daar één van. Dit geld ook voor de Osram switch. Deze kun je helaas niet koppelen aan je Philips Hue bridge en app. De Osram Smart+ Plug Indoor is wel compatibel met Philips Hue.

 

Producten - Verlichting - Welke merken werken samen met Philips Hue?

De producten van de volgende merken kun je koppelen aan je Philips Hue app:

1. Innr lampen
2. Niko schakelaars
3. Trust lampen

Daarnaast werkt Philips Hue samen met Alexa, Apple Home Kit en Google Home!

Producten - Verlichting - Hoeveel Philips Hue producten kan ik koppelen aan 1 bridge?

Je kunt officieel maximaal 50 lampen en 10 accessoires aan 1 Hue bridge verbinden. Onofficieel is het mogelijk om net iets meer producten te koppelen, maar dit raden we niet aan.

Producten - Verwarming - Wat is het verschil tussen aan-uit en modulerend/opentherm?

Een ketel kan op twee manieren aangestuurd worden door een thermostaat: aan-uit of modulerend (ook wel opentherm aansluiting genoemd). Iedere ketel kan aan-uit aangestuurd worden. Niet iedere ketel kan modulerend aangestuurd worden. Soms kan de ketel wel modulerend aangestuurd worden, maar is er nog een converter nodig.

 

Maar wat is nu het verschil tussen aan-uit en modulerend? Dat leggen we je uit.

Aan-uit
Een aan-uit thermostaat werkt als een lichtschakelaar. De thermostaat kan alleen ‘aan’ of ‘uit’. De thermostaat springt aan als de ruimte kouder is dan de ingestelde temperatuur op je thermostaat. Op dat moment gaat je ketel aan. Als de temperatuur is bereikt, schakelt je thermostaat de CV ketel uit.


Modulerend
Als je een modulerende thermostaat hebt kun je je ketel op verschillende standen laten branden. Dit zorgt voor een nauwkeurige temperatuurregeling en zorgt ervoor dat je ketel niet onnodig brandt. Een modulerende ketel en thermostaat hebben een twee- weg communicatie. Je thermostaat kan dus ook informatie ontvangen van je ketel.

Producten - Verwarming - Welke thermostaten zijn draadloos?

We hebben meerdere draadloze thermostaten. Houd er echter rekening mee dat er verschillende definities van draadloos kunnen zijn:
1. Draadloze communicatie met de app (al onze thermostaten)
2. Draadloze communicatie met de ketel (enkele van ons thermostaten)
3. Draadloos wat betreft stroomvoorziening

Thermostaten die draadloos communiceren met de ketel gebruiken hiervoor een draadloze ketelmodule. Thermostaten die een ketelmodule gebruiken zijn onder andere: De Nest learning thermostaat, Nest E, Honeywell Lyric T6R en Honeywell Evohome. De Tado thermostaat wordt doorgaans bedraad aangesloten op de ketel, maar kun je draadloos maken door middel van hun extensie kit.

Thermostaten die ook draadloos zijn voor de stroomvoorziening zijn er niet zo veel. Zo hebben de Honeywell Lyric T6R, Nest E en Honeywell Evohome een tafelhouder welke met een stekker in het stopcontact moet. De Tado thermostaat kan eventueel volledig draadloos door de werking via batterijen.

Producten - Verwarming - Wat is het verschil tussen de Nest V3 en de Nest E?

De Nest thermostaten hebben veel overeenkomsten in gebruik en functies, maar er zijn toch een aantal verschillen die belangrijk kunnen zijn bij de keuze van je nieuwe thermostaat.

Uiterlijk:
De Nest E is alleen beschikbaar in de kleur wit. De afwerking is polycarbonaat met een keramisch effect. Het display van de Nest E is mat en de thermostaat heeft een ingebouwde standaard.

De Nest V3 is beschikbaar in meerdere kleuren (wit,koper,zwart en roestvrij staal). De thermostaat heeft een metalen, gepolijste afwerking. Je monteert de Nest V3 aan de muur of je gebruikt de Nest-standaard (apart verkrijgbaar, maar helaas niet in ons assortiment). Het display van de Nest V3 heeft een kleurenscherm met hoge resolutie.

Afstandweergave:
De Nest E laat op het display de temperatuur zien. Bij de Nest V3 kun je de tijd op het display laten zien, de temperatuur of het weer.

Heat Link (ketelmodule):
De Heat Link van de Nest E kun je aan de thermostaatdraden bevestigingen en hoeft niet in de buurt van de cv-ketel geïnstalleerd te worden (installatie bij de cv-ketel is wel een optie). De Heat Link werkt op batterijen en heeft een ingebouwde temperatuur sensor.

De Heat Link van de Nest V3 moet in de buurt van de cv-ketel geinstalleerd worden. Deze Heat Link beschikt niet over een extra temperatuur sensor.

Installatie:
De Nest E is eenvoudig zelf te installeren.

Bij de Nest Learning thermostaat V3 is de installatie prima uit te voeren als je al wat ervaring hebt met het monteren van een thermostaat.

Producten - Verwarming - Kan ik mijn Nest thermostaat opentherm aansluiten op mijn ketel?

Je kunt je Nest thermostaat zowel OpenTherm als aan/uit aansluiten. Mogelijk heb je dan een converter nodig. Deze verkopen we via onze partner Wifithermostaten

De Nest kan ook op een aan/uit aansluiting worden aangesloten op je ketel. Dan communiceert je Nest thermostaat aan/uit met je ketel. Hiervoor heb je geen converter voor nodig.

Er is een minimaal besparingsverschil tussen OpenTherm of aan/uit, waardoor je de kosten van de converter er vaak niet uit haalt. Als je ketel dus beide mogelijkheden heeft en je hebt een converter nodig, kun je ervoor kiezen om deze aan/uit aan te sluiten.

 

Producten - Verwarming - Ik wil een multi zone systeem. Heb ik op iedere radiator een slimme radiatorknop nodig?

Het is niet verplicht om op elke radiator een slimme thermostaatknop te plaatsen. We raden je dit wel aan. Iedere radiator zonder slimme knop kun je namelijk niet bedienen.

Dit betekent dat als een radiator zonder slimme knop open staat, deze altijd mee verwarmd wordt wanneer een zone om warmte vraagt, ook als je hem niet warm wilt hebben. Staat hij open, maar zijn al je zones op temperatuur, dan wordt hij nooit warm. Ook niet als je hem wel warm wilt hebben. Staat hij dicht, dan wordt hij nooit warm.

Houd er rekening mee dat je een bypass in je systeem nodig hebt wanneer je overstapt op slimme knoppen. Wil je dat één van je radiatoren als bypass dient, dient deze te allen tijde open te staan.

Producten - Verwarming - De batterij van mijn Evohome bedieningspaneel is snel leeg. Wat kan ik doen?

Het Evohome bedieningspaneel is ook jouw thermostaat. Het paneel is niet gemaakt om ergens los neer te leggen. Deze dient altijd op de meegeleverde tafelstandaard of op de wandhouder geplaatst te zijn. De batterijen werken slechts een korte tijd om bijvoorbeeld een instelling te wijzigen.

Wil je zeker zijn of je batterijen goed zijn opgeladen? Volg dan de onderstaande stappen:
1. Haal de batterijen uit het Evohome systeem.
2. Haal het Evohome systeem van de tafelstandaard.
3. Wacht 5 minuten.
4. Plaats het Evohome systeem terug zonder batterijen.
5. Wacht tot het klok symbool zichtbaar komt op het Evohome systeem.
6. Plaats de batterijen terug in het Evohome systeem.
7. Laat het Evohome systeem 2 dagen on afgebroken op de tafelstandaard staan.

De batterijen zijn nu volledig opgeladen. Haal je het paneel van de houder voor het doorvoeren van wijzigingen, dan hoort hij het maximaal 2 tot 3 uur vol te houden. Valt het paneel na een paar seconden al uit en heb je de batterij opnieuw opgeladen, is er mogelijk sprake van een defect. Neem hierover contact met ons op en vergeet hierbij niet je ordernummer door te geven.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bel onze klantenservice

02 320 00 55

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag en zondag: 12:00 - 18:00 uur

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger (let op: openingstijden op Messenger wijken af van de reguliere openingstijden).

50five Messenger
50five op Facebook