Veel Gestelde Vragen

Hoe kan ik gratis mijn bestelling retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt 30 dagen* bedenktijd vanaf het moment van je bestelling, waarin je je product kan retourneren.

Ga naar je persoonlijke 50five account en klik op ‘Bestellingen’ aan de linkerzijde. Kies de bestelling die je wil retourneren en open deze. Hier kun je een retouraanvraag indienen. Je krijgt direct een formulier te zien dat je moet invullen om een retourlabel te ontvangen. Als je dat hebt gedaan klik je op ‘Verzenden’.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen.

BELANGRIJK: wacht op het retourlabel en stuur je bestelling niet terug, voordat je deze hebt ontvangen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Als je je bestelling wil retourneren en je hebt geen 50five account, klik dan hier om een retourformulier in te vullen. Je ontvangt een retourlabel binnen 3 dagen.

Als je het product terugstuurt binnen de bedenkperiode van 30 dagen*, gelieve je bestelling terug te sturen in de originele verpakking met daarin de originele factuur. Het product dient als nieuw te worden teruggestuurd.

Stuur je het product terug binnen de garantieperiode (na 30 dagen*, maar binnen 2 jaar), dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je de originele factuur niet meer hebt, voeg dan een geschreven of geprint formulier toe in de doos met daarop je contactinformatie (naam, adres, telefoonnummer, e-mail) en het bestelnummer.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode. Deze uitzonderingen vind je hier.

Wat betekent 30 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 30 dagen* nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te ontbinden. Vul hiervoor het retourformulier in op je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Nadat je je retour hebt aangemeld, heb je maximaal 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 30 dagen* vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 30 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Houd er rekening mee dat het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen. Indien dit niet het geval is, kan er een eventuele waardevermindering bij je in rekening worden gebracht.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

 

*Er zijn enkele uitzonderingen op de 30 dagen bedenktijd. Deze uitzonderingen vind je hier.

Uitzonderingen op de 30 dagen retourperiode

Bij 50five heb je een bedenktijd van 30 dagen. Er zijn echter enkele uitzonderingen op deze regel. Voor de uitzonderingen geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Houd hier dus rekening mee bij het doen van jouw aankoop!

De uitzonderingen zijn:

  • Tablets
  • Smartphones
  • Producten van het merk Harman Kardon
  • Wood pellets

Ik heb een bundel aangeschaft, maar wil een product terugsturen. Kan dit?

Jammer dat je een product wilt retourneren, maar dit kan zeker. Houd er rekening mee dat de bundelkorting dan kan komen te vervallen.
Stel je hebt twee producten in een bundel aangeschaft en je retourneert er een, dan heb je eigenlijk geen recht meer op een bundelkorting. Dit kan invloed hebben op het bedrag dat je terug krijgt.

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na het moment van risico-overgang. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een langere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in vanaf het moment van risico-overgang conform de algemene voorwaarden. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product terugsturen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger. Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

50five Messenger
50five op Facebook