Veel Gestelde Vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je een keuze gemaakt en wil je iets bij ons bestellen? Dan volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de productpagina van het product wat je wilt bestellen.
  2. Klik op "In winkelwagen". De knop wordt groen als indicatie dat het product in je winkelmandje geplaatst is.
  3. Klik op "Direct naar afrekenen" of klik op het winkelwagentje. Wanneer je klikt op het winkelwagentje, klik dan vervolgens op "Ga naar Checkout".
  4. Vul je gegevens in onder "verzendadres".
  5. Kies je verzendmethode. Mits je voor 12.00u besteld, kun je ook kiezen voor "Vandaag bezorgd". Na 12.00u is alleen "Morgen bezorgd" beschikbaar.
  6. Kies je betaalmethode.
  7. Klik op "Plaats nu je bestelling". 

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden. Waar kan ik hem vinden?

Heb je al tussen je ongewenste e-mails gekeken? Wellicht is de e-mail in deze map terecht gekomen.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis als deze meer dan €20,- bedraagt. Als je voor minder dan €20,- bestelt, dan rekenen we €4,95 verzendkosten. Dit wordt automatisch verrekend in je winkelmandje. 

Welke levertijd kan ik verwachten?

Als je bestelling vóór 21:00 uur geplaatst is, wordt deze nog op dezelfde dag verzonden. Al onze bestellingen worden geleverd met bPost. Je ontvangt je pakket de volgende werkdag in huis.

Ik heb het verkeerde verzendadres ingevuld. Wat nu?

Een verkeerd adres invullen bij je bestelling kan altijd gebeuren. Wij kunnen je adres vaak nog wel wijzigen, maar alleen zo snel mogelijk na je bestelling.

Je factuuradres kan altijd aangepast worden. Geef de wijzigingen door aan onze klantenservice en we zorgen ervoor dat het aangepast wordt.

Wat te doen als ik niet thuis ben wanneer mijn pakket wordt geleverd?

Als je niet thuis bent, laat de bezorger een bericht achter. Na twee mislukte bezorgpogingen wordt je bestelling teruggezonden naar 50five. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice.

Ik heb mijn Track & Trace nummer niet ontvangen. Wanneer kan ik dit nummer ontvangen?

Je ontvangt je Track & Trace nummer per e-mail zodra je pakket verzonden is.

Hoe werkt Track & Trace?

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst gaan wij direct voor je aan de slag. We maken je pakket klaar in ons magazijn en geven het mee aan de bezorgingsdienst. Daarna sturen wij je een Track & Trace nummer, die je kunt gebruiken op de website van de bezorgdienst. Log in op de website, vul het nummer in en je kunt zien waar je bestelling is en wat het verwachte bezorgmoment is.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met Bancontact, Maestro, MasterCard, VISA, American Express en PayPal. We verzekeren je ervan dat al onze betaalmethoden volkomen veilig zijn. 50five neemt ook alle betaal-/verzendkosten van betalingsproviders op zich.

Helaas kun je bij ons niet betalen met eco-cheques.

Wat is bij de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld worden op onze website zijn inclusief BTW. Bovendien is verzending boven € 20,00 gratis, kun je producten binnen 55 dagen kosteloos retourneren en wanneer je voor 21.00u bestelt heb je je bestelling de volgende dag in huis (alleen op werkdagen, m.u.v. maandag). 

De getoonde prijs is dus ook de prijs die je uiteindelijk afrekent voor het betreffende product

Wat betekent 55 dagen retourperiode?

Je hebt het recht om binnen 55 dagen nadat je je aankoop fysiek in bezit krijgt gebruik te maken van je herroepingsrecht en je aankoop te retourneren. Wil je iets retourneren? Vul dan het retourformulier in je persoonlijke 50five account of hier als je geen 50five account hebt. Indien er sprake is van waardevermindering, is het mogelijk dat we niet het volledige aankoopbedrag vergoeden.

Je herroepingsrecht vervalt na 55 dagen vanaf de dag waarop je het product ontvangen hebt. Voor bestellingen van meerdere producten die apart geleverd worden vervalt het herroepingsrecht 55 dagen nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Bovendien kan een bestelling alleen geretourneerd worden als het product compleet is, inclusief alle accessoires/ batterijen.

Heb je je retourlabel ontvangen van ons? Stuur je product dan binnen 14 dagen naar ons op.

Download hier het Europese modelformulier voor herroeping als je ons retourformulier niet kan vinden.

Wat gebeurt er bij waardevermindering door onjuist gebruik?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het product op een andere wijze gebruikt hebt dan de bedoeling is mogen wij jou aansprakelijk stellen. 

Waarom is het zeer belangrijk om persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen op je product te verwijderen?

Je product kan (jouw) persoonlijke data bevatten die is opgeslagen toen het product in gebruik is genomen. Voordat een product wordt teruggestuurd raden we ten strengste aan om alle persoonlijke gegevens te verwijderen van het product. We nodigen je uit om hieronder te lezen waarom dat nodig is. Als je hulp nodig hebt met het verwijderen van data, neem dan contact met ons op.

50five verwerkt bewust geen op teruggestuurde producten achtergelaten persoonlijke gegevens en heeft op basis van artikel 6 van de AVG (EU 2016, 279) ook geen recht om dat te doen. Door een product terug te sturen erkent de klant dat de verantwoordelijkheid voor eventueel achtergelaten persoonlijke gegevens bij zichzelf ligt. 50five zet zich in om de klant voldoende te informeren over de noodzaak en praktische maatregelen van het verwijderen van persoonlijke gegevens. In dat licht beschouwt 50five dat elk teruggestuurd product geen persoonlijke gegevens meer bevat en kan en zal geen controle uitvoeren om dit te verifiëren. Persoonlijke gegevens die onverhoopt zijn achtergelaten op een product vallen daarom niet onder de verantwoordelijkheid van 50five als beheerder of verwerker van data binnen de context van de AVG. Wees ervan bewust dat dit ook betekent dat, ondanks de strikte veiligheidsmaatregelen omtrent onze (teruggestuurde) voorraad en bevoorradingsketen, er geen extra maatregelen worden getroffen om de bescherming en gegevensbeveiliging te waarborgen binnen de context van de AVG voor teruggestuurde producten. 50five is niet aansprakelijk voor enige schade die voorkomt uit een lek van persoonlijke gegevens, aangezien 50five redelijkerwijs kan aannemen dat er geen persoonlijke gegevens bestaan op een teruggestuurd product.

Hoe kan ik gratis mijn bestelling retourneren?

Je kunt je product alleen retourneren vanaf het moment dat je deze hebt ontvangen. Je hebt 55 dagen bedenktijd vanaf het moment van je bestelling, waarin je je product kan retourneren.

Ga naar je persoonlijke 50five account en klik op ‘Bestellingen’ aan de linkerzijde. Kies de bestelling die je wil retourneren en open deze. Hier kun je een retouraanvraag indienen. Je krijgt direct een formulier te zien dat je moet invullen om een retourlabel te ontvangen. Als je dat hebt gedaan klik je op ‘Verzenden’.

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we bevestigen dat we je aanvraag hebben ontvangen. We nemen hierna contact met je op en sturen je een retourlabel, waarmee je je bestelling kan terugsturen.

BELANGRIJK: wacht op het retourlabel en stuur je bestelling niet terug, voordat je deze hebt ontvangen. Gebruik het retourlabel om je bestelling terug te sturen, anders is de retourzending voor eigen rekening.

Als je je bestelling wil retourneren en je hebt geen 50five account, klik dan hier om een retourformulier in te vullen. Je ontvangt een retourlabel binnen 3 dagen.

Als je het product terugstuurt binnen de bedenkperiode van 55 dagen, gelieve je bestelling terug te sturen in de originele verpakking met daarin de originele factuur. Het product dient als nieuw te worden teruggestuurd.

Stuur je het product terug binnen de garantieperiode (na 55 dagen, maar binnen 2 jaar), dan moet het product zorgvuldig worden verpakt (dat mag in een andere doos) om te voorkomen dat het product (verder) beschadigt tijdens transport.

Als je de originele factuur niet meer hebt, voeg dan een geschreven of geprint formulier toe in de doos met daarop je contactinformatie (naam, adres, telefoonnummer, e-mail) en het bestelnummer.

Als je een account hebt, kun je de status van je retouraanvraag en de status van terugbetaling bekijken door je retouraanvraag te openen. Je kunt ook opmerkingen plaatsen of contact met ons opnemen.

Hoe werkt gratis retourzending met het retourlabel?

Je kunt een retour aanvragen binnen je account (Klik in het menu op ‘Bestellingen’, selecteer de bestelling die je wil retourneren en klik op ’retour aanvragen’). Hierna vul je een formulier in. Heb je geen account? Vul dan dit formulier in.

Zodra je ons op de hoogte hebt gesteld dat je je aankoop wilt terugsturen, sturen wij je binnen 3 dagen een retourlabel toe.

Met dit retourlabel is terugzending gratis. Maak je geen gebruik van het retourlabel? Dan zijn de kosten voor eigen rekening. 

Hoe werken terugbetalingen?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het product op een andere wijze gebruikt hebt dan de bedoeling is mogen wij jou aansprakelijk stellen. 

Wat is de garantieperiode?

Voor particuliere klanten geldt een garantie van tenminste 24 maanden na het moment van risico-overgang. Bewaar je factuur (op papier of de elektronische versie) als bewijs van aankoop. Voor sommige producten geldt een langere garantieperiode, zie daarvoor de productdetails.

Als je een zakelijke klant bent, geldt een garantie van 12 maanden op elke aankoop, tenzij een andere garantieperiode vermeld wordt op de website. 

Waaruit bestaat de garantie?

De garantietermijn gaat in vanaf het moment van risico-overgang conform de algemene voorwaarden. Indien je product defect is gedurende de garantieperiode kun je je product terugsturen. Je kunt echter geen aanspraak maken op de garantie als er sprake is van opzettelijke beschadiging, bij nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Wat voor soort couponcodes kan ik ontvangen?

Er zijn diverse soorten couponcodes, waarin een bepaald percentage korting gegeven wordt of de korting uit een vast bedrag bestaat. Daarnaast kan de korting over de gehele bestelling verrekend worden of slechts per product.

De couponcodes hebben een vervaldatum die altijd in combinatie met de code gecommuniceerd worden.

Elke couponcode kan slechts één keer gebruikt worden.

Het is niet mogelijk om twee couponcodes te gebruiken bij één bestelling.

Hoe kan ik mijn couponcode gebruiken?

Wanneer je in je winkelwagen op “Ga naar Checkout” klikt, verschijnt er onder Betaalmethoden een veld waarin de couponcode ingevuld kan worden.

De code wordt vervolgens automatisch verrekend en weergegeven in je winkelwagen.

Ik heb een couponcode ontvangen, maar hij doet het niet. Wat nu?

Doet je couponcode het niet? Kijk dan even naar de volgende tips:

  1. Controleer de spelling van de couponcode. Let op hoofdletters, cijfers, letters, etc.
  2. Controleer de geldigheidsdatum van de couponcode.
  3. Komt de couponcode van één van onze partners? Dan kan het zijn dat de korting alleen werkt via een bepaalde link. Controleer of je de link gebruikte die je van onze partner kreeg.

Heb je al deze tips al geprobeerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.

Vragen over onze producten

Heb je vragen over de producten die we verkopen op 50five.be? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Geen antwoord gevonden? Neem contact met ons op

Stel een vraag

Via een contactformulier geef je gemakkelijk jouw vraag of opmerking door en deze wordt bewaard in jouw account.

Stuur een bericht

Bel onze klantenservice

02 320 00 55

Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag en zondag: 12:00 - 18:00 uur

Chat met ons via Messenger

Chat met een werknemer via Facebook Messenger (let op: openingstijden op Messenger wijken af van de reguliere openingstijden).

50five Messenger
50five op Facebook